Mercedes SLC – nowa nazwa, nowa dynamika
20 lat po premierze pierwszej generacji Mercedesa SLK, model zadebiutuje na rynku w odświeżonej formie pod nową nazwą SLC.
To nawiązanie do bliskich relacji z Klasą C, z którą roadster dzieli liczne rozwiązania techniczne. W gamie silnikowej pojawiają się dwie nowości: bazowa wersja SLC 180 oraz topowy, sportowy wariant Mercedes-AMG SLC 43. Z zewnątrz uwagę zwraca osłona chłodnicy z diamentowym wypełnieniem oraz opcjonalne, inteligentne oświetlenie diodowe (ILS), a lista wyposażenia dodatkowego obejmuje zaawansowane systemy wspomagające. Zamówienia na SLC ruszają w połowie stycznia 2016 roku; wtedy też zostaną ogłoszone jego ceny.
Nowy Mercedes-Benz SLC może poszczycić się imponującym dziedzictwem: jego poprzednik, model SLK, od chwili debiutu w 1996 roku znalazł około 670 tys. nabywców. Kompleksowo zmodernizowany SLC, z gamą silnikową obejmującą m.in. wersję SLC 250 d oraz sportowy wariant Mercedes-AMG SLC 43, ma wszystko, czego potrzeba do kontynuacji tego sukcesu. Odmiany SLC 250 d, SLC 300 oraz SLC 43 standardowo wyposażono w 9-stopniową przekładnię automatyczną 9G-TRONIC, jako opcję dostępną również dla nowej wersji SLC 180 o mocy 115 kW (156 KM) oraz SLC 200.
W ramach liftingu projektanci Mercedes-Benz sprawili, że kompaktowy roadster prezentuje się jeszcze dynamiczniej. Nowy przedni pas wydłuża optycznie pokrywę silnika i płynnie łączy się z jej muskularnymi przetłoczeniami, a osłona chłodnicy we wszystkich odmianach SLC ma efektowne, diamentowe wypełnienie.
Mercedes SLC dane techniczne:
SLC 180 |
SLC 200 |
SLC 300 |
SLC 250 d |
SLC 43 |
|
Liczba/układ cylindrów |
4/R |
4/R |
4/R |
4/R |
6/V |
Poj. skokowa (ccm) |
1595 |
1991 |
1991 |
2143 |
2996 |
Moc maks. (kW/KM przy obr./min) |
115/156 przy 5300 |
135/184 przy 5500 |
180/245 przy 5500 |
150/204 |
270/367 przy 5500-6000 |
Maks. moment obr. |
250 przy 1200-4000 |
300 przy 1200-4000 |
370 przy 1300-4000 |
500 przy 1600-1800 |
520 przy |
Średnie zużycie paliwa od (l/100 km) |
5,6 (5,6) |
6,1 (5,7) |
(5,8) |
(4,4) |
(7,8) |
Średnia emisja CO2 od (g/km) |
127 (128) |
142 (133) |
(134) |
(114) |
(178) |
Klasa efektywności |
B (B) |
C (B) |
(B) |
(A) |
(D) |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) |
7,9 (8,1) |
7,0 (6,9) |
(5,8) |
(6,6) |
(4,7) |
Prędkość maks. (km/h) |
226 (223) |
240 (237) |
(250) |
(245) |
(250) |
W nawiasach: dane dla wersji z przekładnią 9G-TRONIC.
Najnowsze
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
Kierowcy, którzy nie mają szczęścia parkować w garażu, muszą mierzyć się z wieloma niedogodnościami związanymi z zimowymi warunkami. Najważniejsze to konieczność odśnieżania auta, skrobania szyb oraz jazda wychłodzonym samochodem w oczekiwaniu, aż wnętrze się nagrzeje. Na szczęście jest sposób, aby proces ten przyspieszyć. -
Porsche Polska w Warszawie – nowa siedziba właśnie rozpoczyna działalność
-
Test: Nissan Ariya e-4orce – 306 KM w elektryku robi różnicę
-
12-letnia Julia Angelard w stawce Kartingowych Mistrzostw Polski 2025
-
5 rzeczy, które warto wiedzieć o systemie Apple CarPlay
Zostaw komentarz: