Mercedes SLC Final Edition – wspominając protoplastę
SLK debiutował jako seryjny model w 1996 roku i wzbudził niemałą sensację, za sprawą swojego sztywnego dachu oraz, nietypowym jak na Mercedesa, żółtym kolorze. Teraz model SLC, potomek SLK, debiutuje w specjalnej edycji Final Edition, która na wspomnienie tamtej premiery jest oferowana w „słonecznie żółtym” kolorze.
Nabywcy odmian SLC 180, 200 i 300 mają do wyboru dwie wersje stylizacji. Klienci, którzy zdecydują się na standardowy, czarny odcień nadwozia lub lakiery czerń obsydianu albo szary selenit, otrzymają SLC z przednim zderzakiem AMG z listwami ozdobnymi ze srebrnym, chromowanym wykończeniem (dolna część zderzaka). I odwrotnie, w połączeniu z żółtym lub białymi kolorami karoserii dolne elementy ozdobne zostają wykończone na czarno. Co więcej, w przypadku jasnych odcieni na czarno lakierowane są też klamki drzwi, lusterka boczne i tylna listwa. Wspólną cechą wszystkich konfiguracji jest plakietka „SLC Final Edition” na przednich błotnikach. Uwagę przyciągają również 5-ramienne18-calowe obręcze AMG z lekkich stopów z czarnym, lśniącym wykończeniem.
Specjalny model bazuje na linii AMG, która w standardzie zawiera zderzaki w stylizacji AMG, sportowe zawieszenie z obniżonym o 10 mm prześwitem (z tej opcji można zrezygnować) oraz wydajniejszy układ hamulcowy z perforowanymi tarczami hamulcowymi i przednimi zaciskami z napisem „Mercedes-Benz”.
Wnętrze SLC Final Edition wyróżnia się dwukolorową, skórzaną tapicerką nappa w czarno-srebrnej tonacji o perłowej fakturze, wzbogaconą o kontrastowe szare przeszycia. Ten sam szary odcień mają pasy bezpieczeństwa. Wyjątkowość kabiny podkreślają skórzane wstawki z deseniem przypominającym włókno węglowe na zagłówkach i w górnej części oparć foteli. Zagłówki oraz dźwignię automatycznej przekładni zdobi srebrny napis „SLC”, a okładziny na desce rozdzielczej i konsoli środkowej mają lśniące, aluminiowe wykończenie. Standardowo montowana trójramienna, wielofunkcyjna sportowa kierownica łączy „karbonową” skórę w górnej i dolnej części wieńca z gładką skórą nappa w obszarze uchwytu. Dodatkowo wyróżniają ją spłaszczenie u dołu oraz srebrne manetki zmiany biegów.
Ponadto standardowa specyfikacja SLC Final Edition obejmuje czarne dywaniki z haftowanym logo, ogrzewanie okolic karku Airscarf, podgrzewane fotele oraz pakiet pamięci dla siedzeń, kolumny kierownicy i lusterek bocznych. Pakiet ten zawiera również 4-kierunową regulację podparcia lędźwiowego – zarówno dla kierowcy, jak i pasażera.
AMG SLC 43 Final Edition cechuje się bardziej sportową stylizacją – m.in. z żółtym lakierem i szeregiem czarnych elementów o wysokim połysku. Należą do nich: przedni spojler, poprzeczki wlotów powietrza, podstawa trójramiennej gwiazdy, element ozdobny tylnego pasa, obudowy bocznych lusterek i klamki drzwi. W dynamiczny wizerunek roadstera wpisują się matowoczarne, 5-ramienne obręcze kół AMG z lekkich stopów (o średnicy18 cali) z żółtym rantem i oponami w rozmiarze 235/40 R 18 z przodu i 255/35 R 18 z tyłu.
We wnętrzu znalazła sie czarno-srebrna skórzana tapicerka z szarymi przeszyciami i pasami bezpieczeństwa, a także elementy ze skóry o wzorze włókna węglowego. Sportowa kierownica AMG Performance obszyta mieszanką dwóch typów skóry – „karbonowej” i nappa – wyróżnia się szarym pierścieniem na godzinie 12 i dodatkowym emblematem „AMG EDITION”.
SLC Final Edition jest już dostępny w salonach Mercedesa, a jego ceny startują od 182 519 zł.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: