Konrad Maruszczak

Mercedes SL 63 S E PERFORMANCE – na te dane wytrzeszczysz oczy

Mercedes SL 63 S E PERFORMANCE to wisienka na torcie nie tylko gamy modelowej SL, ale w zasadzie całej marki AMG. Dane techniczne tego samochodu to istne szaleństwo!

Spis treści

Mercedes SL od zawsze był „naj”, począwszy od pierwszego Gullwinga z lat 50. do najnowszych modeli, co dobitnie pokazuje nowy Mercedes SL 63 S E PERFORMANCE. Idea jest taka, aby auto było najszybsze, najmocniejsze i najbardziej luksusowe. Chyba się udało.

Mercedes SL 63 S E PERFORMANCE ma 816 KM i 1420 Nm

Te liczby mówią wszystko, najpotężniejszy Mercedes SL w historii zawdzięcza takie wartości 4-litrowemu silnikowi V8 biturbo, którego wspomaga elektryczna jednostka napędowa. Zespół napędowy łączy synchroniczny silnik elektryczny z magnesami trwałymi o mocy 150 kW (204 KM) z elektrycznie przełączaną dwubiegową przekładnią i mechanicznym dyferencjałem tylnej osi o ograniczonym poślizgu.

Natychmiastowa reakcja napędu elektrycznego, szybki przyrost momentu obrotowego i liniowe oddawanie mocy zapewniają imponujące wrażenia z jazdy. Jak można się domyślać, osiągi są powalające. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 2,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 317 km/h. Auto jest wyposażone w systemy takie jak AMG ACTIVE RIDE CONTROL z aktywną stabilizacją przechyłów i skrętną tylną osią (tylne koła skręcają w kierunku przeciwnym (do 100 km/h) lub tym samym (ponad 100 km/h).

Nowego Mercedesa SL można będzie ładować

Chyba trzeba się przyzwyczaić, że „hybryda” nie będzie się już kojarzyć z Toyotą Prius, ale ten układ wchodzi także z przytupem do świata supersamochodów. Zainspirowany Formułą 1, opracowany w Affalterbach akumulator AMG ma pojemność 6,1 kWh, moc ciągłą 70 kW i moc szczytową 150 kW. Można go ładować poprzez ładowarkę pokładową prądu zmiennego (AC) o mocy 3,7 kW – na stacji ładowania, za pomocą wallboxa lub z domowego gniazdka. Dzięki baterii będzie można przejechać do 13 km wyłącznie w trybie elektrycznym (EAER).

Dodatkowo, elektryczny zastrzyk mocy będzie także korzystny podczas wyprzedzania. Podobnie jak w F1 maksymalny napęd jest zawsze dostępny, gdy tylko potrzebuje go kierowca – na przykład do dynamicznego przyspieszenia na wyjściu z zakrętu lub podczas wyprzedzania.

Mercedes SL 63 S E PERFORMANCE ma kilka trybów jazdy:

  • Electric,
  • Battery Hold,
  • Comfort,
  • Smoothness,
  • Sport,
  • Sport+,
  • RACE i Individual.

Tak szeroki wachlarz umożliwia zapewne wygodną i dostojną jazdę po miejskich bulwarach, jak i ostre pokonywanie zakrętów i maksymalne wykorzystanie potencjału auta na torze.

Mercedes SL 63 S E PERFORMANCE
Mercedes SL 63 S E PERFORMANCE

Ekstremalne osiągi wymagają skutecznego wytracania prędkości. Standardowe wyposażenie obejmuje wysokowydajny ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy AMG z 6-tłoczkowymi stałymi zaciskami z przodu oraz 1-tłoczkowymi zaciskami pływającymi z tyłu.

Najmocniejszy Mercedes SL posiada karbonowo-ceramiczne tarcze o wymiarach 420 x 40 mm na przedniej osi oraz 380 x 32 mm na tylnej. Hamulce imponują bardzo krótkimi drogami hamowania, a także maksymalną stabilnością i odpornością na słabnięcie przy intensywnym użytkowaniu.

Mercedes SL 63 S E PERFORMANCE będzie się wyróżniał

Wizytówką topowego wariantu SL jest tylna partia nadwozia z klapą kryjącą gniazdo ładowania oraz podświetloną na czerwono nazwą wersji. Uwagę zwracają również podwójne końcówki rur wydechowych o trapezoidalnym kształcie.

Z profilu na ekskluzywny napęd wskazują umieszczone na błotnikach emblematy E PERFORMANCE. Standardowo nowy Mercedes SL porusza się na 20-calowych felgach AMG z oponami 265/40 z przodu oraz 295/35 z tyłu. Opcjonalnie do wyboru będą 21-calowe obręcze. Auto będzie dostępne w programie MANUFAKTUR, co oznacza praktycznie nieograniczone możliwości personalizacji nadwozia i wnętrza. Ekskluzywną nowość stanowi pomarańczowy odcień Orange Flame.

Mercedes SL 63 S E PERFORMANCE – dane techniczne

Dane techniczne w skrócie:

Moc systemowakW/KM600/816
Systemowy moment obrotowyNm1080–1420
Pojemność skokowacm33982
Moc maksymalna silnika
spalinowego
kW/KM450/612 (przy 5750–6500 obr/min)
Maksymalny moment obrotowy
silnika spalinowego
Nm850 (przy 2500–4000 obr/min)
Skrzynia biegówAMG SPEEDSHIFT MCT 9G
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym,
ważone
l/100 km7,7
Emisje CO 2 w cyklu mieszanym,
ważone
g/km175
Zużycie energii elektrycznej w cyklu
mieszanym, ważone
kWh/100 km11,5
Pojemność akumulatorakWh6,1
Zasięg w trybie elektrycznymkm13
Przyspieszenie 0-100 km/hs2,9
Prędkość maksymalnakmh317

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze