Mercedes SL 63 S E PERFORMANCE – na te dane wytrzeszczysz oczy
Mercedes SL 63 S E PERFORMANCE to wisienka na torcie nie tylko gamy modelowej SL, ale w zasadzie całej marki AMG. Dane techniczne tego samochodu to istne szaleństwo!
Spis treści
- Mercedes SL 63 S E PERFORMANCE ma 816 KM i 1420 Nm
- Nowego Mercedesa SL można będzie ładować
- Mercedes SL 63 S E PERFORMANCE będzie się wyróżniał
- Mercedes SL 63 S E PERFORMANCE – dane techniczne
Mercedes SL od zawsze był „naj”, począwszy od pierwszego Gullwinga z lat 50. do najnowszych modeli, co dobitnie pokazuje nowy Mercedes SL 63 S E PERFORMANCE. Idea jest taka, aby auto było najszybsze, najmocniejsze i najbardziej luksusowe. Chyba się udało.
Mercedes SL 63 S E PERFORMANCE ma 816 KM i 1420 Nm
Te liczby mówią wszystko, najpotężniejszy Mercedes SL w historii zawdzięcza takie wartości 4-litrowemu silnikowi V8 biturbo, którego wspomaga elektryczna jednostka napędowa. Zespół napędowy łączy synchroniczny silnik elektryczny z magnesami trwałymi o mocy 150 kW (204 KM) z elektrycznie przełączaną dwubiegową przekładnią i mechanicznym dyferencjałem tylnej osi o ograniczonym poślizgu.
Natychmiastowa reakcja napędu elektrycznego, szybki przyrost momentu obrotowego i liniowe oddawanie mocy zapewniają imponujące wrażenia z jazdy. Jak można się domyślać, osiągi są powalające. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 2,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 317 km/h. Auto jest wyposażone w systemy takie jak AMG ACTIVE RIDE CONTROL z aktywną stabilizacją przechyłów i skrętną tylną osią (tylne koła skręcają w kierunku przeciwnym (do 100 km/h) lub tym samym (ponad 100 km/h).
Nowego Mercedesa SL można będzie ładować
Chyba trzeba się przyzwyczaić, że „hybryda” nie będzie się już kojarzyć z Toyotą Prius, ale ten układ wchodzi także z przytupem do świata supersamochodów. Zainspirowany Formułą 1, opracowany w Affalterbach akumulator AMG ma pojemność 6,1 kWh, moc ciągłą 70 kW i moc szczytową 150 kW. Można go ładować poprzez ładowarkę pokładową prądu zmiennego (AC) o mocy 3,7 kW – na stacji ładowania, za pomocą wallboxa lub z domowego gniazdka. Dzięki baterii będzie można przejechać do 13 km wyłącznie w trybie elektrycznym (EAER).
Dodatkowo, elektryczny zastrzyk mocy będzie także korzystny podczas wyprzedzania. Podobnie jak w F1 maksymalny napęd jest zawsze dostępny, gdy tylko potrzebuje go kierowca – na przykład do dynamicznego przyspieszenia na wyjściu z zakrętu lub podczas wyprzedzania.
Mercedes SL 63 S E PERFORMANCE ma kilka trybów jazdy:
- Electric,
- Battery Hold,
- Comfort,
- Smoothness,
- Sport,
- Sport+,
- RACE i Individual.
Tak szeroki wachlarz umożliwia zapewne wygodną i dostojną jazdę po miejskich bulwarach, jak i ostre pokonywanie zakrętów i maksymalne wykorzystanie potencjału auta na torze.
Ekstremalne osiągi wymagają skutecznego wytracania prędkości. Standardowe wyposażenie obejmuje wysokowydajny ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy AMG z 6-tłoczkowymi stałymi zaciskami z przodu oraz 1-tłoczkowymi zaciskami pływającymi z tyłu.
Najmocniejszy Mercedes SL posiada karbonowo-ceramiczne tarcze o wymiarach 420 x 40 mm na przedniej osi oraz 380 x 32 mm na tylnej. Hamulce imponują bardzo krótkimi drogami hamowania, a także maksymalną stabilnością i odpornością na słabnięcie przy intensywnym użytkowaniu.
Mercedes SL 63 S E PERFORMANCE będzie się wyróżniał
Wizytówką topowego wariantu SL jest tylna partia nadwozia z klapą kryjącą gniazdo ładowania oraz podświetloną na czerwono nazwą wersji. Uwagę zwracają również podwójne końcówki rur wydechowych o trapezoidalnym kształcie.
Z profilu na ekskluzywny napęd wskazują umieszczone na błotnikach emblematy E PERFORMANCE. Standardowo nowy Mercedes SL porusza się na 20-calowych felgach AMG z oponami 265/40 z przodu oraz 295/35 z tyłu. Opcjonalnie do wyboru będą 21-calowe obręcze. Auto będzie dostępne w programie MANUFAKTUR, co oznacza praktycznie nieograniczone możliwości personalizacji nadwozia i wnętrza. Ekskluzywną nowość stanowi pomarańczowy odcień Orange Flame.
Mercedes SL 63 S E PERFORMANCE – dane techniczne
Dane techniczne w skrócie:
Moc systemowa | kW/KM | 600/816 |
Systemowy moment obrotowy | Nm | 1080–1420 |
Pojemność skokowa | cm3 | 3982 |
Moc maksymalna silnika spalinowego | kW/KM | 450/612 (przy 5750–6500 obr/min) |
Maksymalny moment obrotowy silnika spalinowego | Nm | 850 (przy 2500–4000 obr/min) |
Skrzynia biegów | AMG SPEEDSHIFT MCT 9G | |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym, ważone | l/100 km | 7,7 |
Emisje CO 2 w cyklu mieszanym, ważone | g/km | 175 |
Zużycie energii elektrycznej w cyklu mieszanym, ważone | kWh/100 km | 11,5 |
Pojemność akumulatora | kWh | 6,1 |
Zasięg w trybie elektrycznym | km | 13 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 2,9 |
Prędkość maksymalna | kmh | 317 |
Najnowsze
-
TEST Skoda Enyaq 80 Maxx vs RS Maxx – takiego wyniku się nie spodziewałam…
Jeden model, dwa oblicza – zamiast klasycznego testu, tym razem zaserwujemy Wam porównanie dwóch, niemal skrajnych odmian Skody Enyaq. W jakiej roli elektryczny crossover czeskiej marki sprawdza się lepiej? Spokojnej i rodzinnej czy charakternej i zawadiackiej? Zapraszamy na część pierwszą naszego porównania. Skoda Enyaq na polskim rynku obecna jest już od prawie czterech lat. Ciekawa […] -
Oto nowy król ,,Zielonego piekła”. Niemiecka marka dokonała historycznego osiągnięcia
-
Konfiskata pojazdów przez policję w świetle nowelizacji przepisów. Co dalej z wprowadzoną w marcu karą za jazdę po pijanemu?
-
Renault Embleme – showcar, który robi wrażenie
-
Triumph Trident 660 – aktualizacja na 2025
Zostaw komentarz: