
Mercedes rezygnuje z manualnych skrzyń biegów! Są też gorsze wieści
Poważne zmiany w swojej gamie, zapowiedzieli niedawno przedstawiciele Mercedesa. Wszystko w ramach cięcia kosztów, będących częścią strategii marki na najbliższe lata.
Czy są tutaj jacyś fani skrzyń manualnych? Jeśli tak to niedługo nie będziecie mieli czego szukać w salonach Mercedesa. Niemiecki producent zdecydował o stopniowym wycofywaniu ich ze swojej oferty. Poprawcie nas, jeśli się mylimy, ale chyba niewiele osób za nimi zapłacze. Mercedes to marka premium, co nie kojarzy się na przykład z koniecznością samodzielnej zmiany biegów.
Test Mercedesa-AMG A 45 S 4MATIC+ – technologia w służbie kierowcy
Czynność ta może oczywiście sprawiać frajdę, ale przypominamy, że obecnie manuala dostaniemy tylko w bazowych wersjach silnikowych najmniejszych modeli, a i to nie wszystkich. Przykładowo nowe GLA kupimy obecnie tylko z automatem. Klasa C z kolei dostępna jest jeszcze z przekładnią manualną, ale sami powiedzcie, jaką radość może sprawiać samodzielne operowanie dźwignią zmiany biegów, w wersji napędzanej dieslem o mocy 122 KM? No właśnie. Mocniejsze odmiany, szczególnie AMG, od lat występują tylko z automatami.
Znacznie gorszą wiadomością jest zapowiedź ograniczania liczby dostępnych silników. Już w 2025 roku ma ich być mniej o 40 procent, a w 2030 roku dostępnych będzie aż 70 procent mniej wariantów. Uściślijmy jednak, że mowa wyłącznie o jednostkach spalinowych. Wycinanie części z nich z oferty oraz rezygnacja z manualnych przekładni, to część planu poszukiwania pieniędzy na opracowywanie elektrycznych modeli. Przedstawiciele Mercedesa chcą, aby do 2030 roku za ponad połowę globalnej sprzedaży marki odpowiadały elektryki.
Z dobrych informacji pojawiła się tylko taka, że w 2024 roku producent wprowadzi zupełnie nową generację systemu operacyjnego do swoich modeli. Ma on znacząco uprościć obsługę, mieć skalowalną architekturę, być szybszy oraz otrzymywać częste aktualizacje.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Jeżdżę od dwudziestu lat, lubię dynamiczną jazdę więc zawsze jeździłem manualem. Ale teraz postanowiłem, że następny będzie automat. Obecne automaty to nie to samo co 15-20 lat temu. I właśnie do dynamicznej jazdy po mieście są dobre. Manuale są dobre do dynamicznej jazdy ale w warunkach kontrolowanych i przewidywalnych jak na przykład rajdy gdzie z góry wiesz jaki bieg będziesz mieć w zakręcie, który jest 100m przed tobą co pozwala na wrzucenie go we właściwym momencie. Na drogach publicznych, a szczególnie w mieście nieprzewidywalność jest o wiele większa. Sytuacja w której natychmiast potrzebna jest moc, stawia automat przed manualem. Wciskasz gaz w podłogę i automat w ułamku sekundy robi redukcję, gdy potrzeba to nawet o dwa biegi. W manualu zanim zredukujesz bieg i osiągniesz potrzebną moc to zazwyczaj już jest za późno.