
Mercedes-Maybach Klasy S: aby cieszyć oko dwukolorowym lakierem trzeba poczekać dodatkowy tydzień
Jeśli wydaje wam się, że Mercedes-Maybach Klasy S nie jest aż tak prestiżowy jak twierdzi producent, to na życzenie możecie zamówić dwukolorowy lakier ze specjalną linią rozdzielającą, nakładany ręcznie z ogromną dbałością o szczegóły. Wystarczy tylko poczekać dodatkowy tydzień.
Oprócz lakierów niemetalizowanych i metalizowanych oraz odcieni designo gama kolorystyczna Mercedesa-Maybacha obejmuje dwukolorowe wykończenia z subtelną, ręcznie malowaną linią rozdzielającą.
Proces lakierowania dwukolorowego Mercedesa-Maybacha Klasy S rozpoczyna się w ramach regularnej produkcji. W lakierni cała karoseria jest automatycznie i elektrostatycznie pokrywana warstwą lakieru w kolorze, który ostatecznie ozdobi dolną część karoserii, a na to położona zostaje jeszcze warstwa lakieru bezbarwnego.
Następnie karoseria trafia do niestandardowej lakierni, gdzie jest ręcznie szlifowana aż do zmatowienia. Po dokładnym oczyszczeniu następuje pierwszy, szczególnie wymagający etap pracy: maskowanie. Ponieważ projektanci nie wyznaczyli linii rozdzielającej pomiędzy górnym i dolnym lakierem – na przykład w postaci wnęki lub pod listwą ozdobną, niezbędne jest niezwykle precyzyjne malowanie ręczne. Do nałożenia zaledwie czteromilimetrowej linii rozdzielającej oba odcienie służy specjalna taśma klejąca z odpowiednią szczeliną.
I jeszcze ciekawostka: przed maskowaniem linii rozdzielającej drzwi samochodu są obciążane ciężarkami. Ma to na celu zasymulowanie efektu późniejszego montażu okien oraz instalacji, paneli wykończeniowych, głośników i innych elementów wyposażenia. Obciążenie drzwi gwarantuje,że linia rozdzielająca przebiegająca wzdłuż samochodu będzie znajdować się później dokładnie na tej samej wysokości.
Maskowane są wszystkie powierzchnie, które później zachowają dolny kolor– włącznie z wewnętrznymi profilami, np. drzwi lub nadkoli, nawet jeśli później zostaną tam zamontowane elementy wykończeniowe.
W następnym etapie odsłonięte części karoserii są lakierowane całkowicie ręcznie. Pneumatycznie rozpylany lakier nanoszony jest w taki sposób, aby wyglądał jak po malowaniu elektrostatycznym – to ważne, bowiem montowane później dodatkowe elementy, np. zderzaki, muszą dokładnie pasować do wykończenia farby. Zanim nowy podkład całkowicie wyschnie, ostrożnie usuwa się taśmę maskującą bez uszkadzania krawędzi. Cała karoseria zostaje następnie pokryta nową warstwą lakieru bezbarwnego. Musi to nastąpić w bardzo krótkim czasie, tak aby krawędzie na łączeniu warstw farby „zlewały się” ze sobą i nie były później wyczuwalne w dotyku– w przeciwieństwie do konkurencji, gdzie linia podziału jest namalowana. Jeśli eksperci z niestandardowej lakierni nie są usatysfakcjonowani efektem, cała karoseria jest ponownie szlifowana, lakier zostaje powtórnie wykończony, a później znów zyskuje warstwę „klaru” (lakieru bezbarwnego). Podsumowując, cały proces – w tym niezbędny czas suszenia – może potrwać nawet tydzień.
Gama dwukolorowych wersji Mercedesa-Maybacha Klasy S obejmuje łącznie 10 kombinacji; ich dobór bazuje na tym, czy górna warstwa jest w staniew pełni „przykryć” odcień dolnej części karoserii.
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Zostaw komentarz: