
Mercedes-Maybach Klasy S 2021: luksus, splendor i przepych. Tego się spodziewaliście?
Przyszedł czas na prezentację najdłuższej odmiany najnowszego Mercedesa Klasy S. Tym razem jako Maybach, który od chwili wprowadzenia na rynek w 2015 r. na całym świecie dostarczył prestiżu aż 60 000 klientom. I to nie byle jakim klientom, a takim, którzy lubią relaksować się na tylnej kanapie bez obaw o manewrowanie. Zresztą po co się martwić, skoro wszystko za was może zrobić szofer i bezpiecznie dowiezie was do celu w tej luksusowej limuzynie.
Mercedes-Maybach Klasy S (długość/szerokość/wysokość: 5469/1921/1510 mm) to klasyczna trójbryłowa limuzyna. Wyróżniają ją m.in. charakterystyczna pokrywa silnika z chromowaną „płetwą” oraz typowa dla Mercedesa-Maybacha osłona chłodnicy z pionowymi, trójwymiarowymi listwami ozdobnymi. W chromowaną oprawę wlotu powietrza elegancko wkomponowano napis „MAYBACH”.
W kabinie może znajdować się do pięciu ekranów. Standardowe wyposażenie obejmuje 12,8-calowy centralny wyświetlacz OLED pełniący funkcję nowoczesnego centrum sterowania. Na życzenie dostępny jest 12,3-calowy wyświetlacz 3D dla kierowcy, z trójwymiarową prezentacją wskazań oraz efektem głębi.
Obramowanie zegarów ma wtedy „firmowy” kolor różowego złota. Ten sam odcień jest używany do aktywnego nastrojowego oświetlenia (opcja) z inteligentną komunikacją działania funkcji komfortu i bezpieczeństwa. Łącznie kameralne oświetlenie kabiny korzysta z 253 diod LED.
Na profil Mercedesa-Maybacha Klasy S jako samochodu do jazdy z szoferem wyraźnie wskazują standardowe tylne fotele Executive po lewej i prawej stronie oraz pakiet szoferski. Pasażer ma możliwość niezależnej regulacji siedziska i oparcia.
Rozłożenie podnóżka zintegrowanego z przednim fotelem i elektrycznie wysuwanej podpórki nóg pozwala stworzyć ciągłą, wygodną powierzchnię do leżenia lub snu.
W porównaniu z poprzednią generacją zakres regulacji podpórki zwiększono o ok. 50 mm. Kolejne nowości to funkcja masażu łydek oraz ogrzewanie karku i ramion dla pasażerów z tyłu.
Asystent wnętrza MBUX automatycznie „podaje” pas bezpieczeństwa, gdy rozpozna zamiar sięgnięcia po niego na podstawie ruchów rąk pasażera. Przy okazji rozszerzono zakres działania funkcji ostrzegania przy wysiadaniu, która jest teraz w stanie zarejestrować także to, że pojazd zamierza opuścić osoba podróżująca z tyłu.
Jednostki napędowe Mercedesa-Maybacha Klasy S pochodzą z oferty Mercedes-Benz i są częściowo wspomagane elektrycznie. Elektryfikacja jest realizowana za pomocą rozrusznika zintegrowanego z alternatorem drugiej generacji (ISG). Zapewnia on dodatkowy „zastrzyk” mocy (tzw. funkcja boost, do 15 kW/20 KM).
Seryjne wyposażenie obejmuje zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z ciągłą regulacją tłumienia ADS+. Korzystając z trybów jazdy dostępnych w ramach systemu DYNAMIC SELECT, kierowca może indywidualnie modyfikować charakterystykę pracy zespołu napędowego, ESP®, zawieszenia i układu kierowniczego.
Projektując Mercedesa-Maybacha Klasy S, szczególną uwagę zwracano na bezpieczeństwo podróżujących w tylnej części kabiny. Świadczy o tym innowacyjna tylna poduszka powietrzna (wyposażenie opcjonalne), która podczas ciężkich zderzeń czołowych może znacznie zmniejszyć obciążenia działające na głowy i szyje pasażerów zapiętych pasami bezpieczeństwa, podróżujących na zewnętrznych tylnych siedzeniach.
W nowym Mercedesie-Maybachu Klasy S osoby siedzące z tyłu mogą po raz pierwszy korzystać z automatycznego „przedłużacza” pasa bezpieczeństwa, który w pośredni sposób zachęca do zapięcia pasa i ułatwia ten proces. Przedłużacz pasa jest zintegrowany z regulowanym oparciem fotela Executive, dzięki czemu zawsze znajduje się we właściwej pozycji.
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Zostaw komentarz: