
Mercedes Klasy T debiutuje. Ma dużo wspólnego z Renault Kangoo i Citanem
Mercedes Klasy T oficjalnie debiutuje. Nowy model to wygodny i luksusowo wyposażony kombivan. Znamy jego silniki i wyposażenie.
Mercedes zaprezentował właśnie nową generację Klasy T. Luksusowy odpowiednik Citana jest oparty na Renault Kangoo, ale w jego wnętrzu znajdziemy dużo lepsze materiały wykończeniowe.
Mercedes Klasy T to jeszcze bardziej luksusowa i wykończona lepszymi materiałami odmiana modelu Citan Tourer. Nie zapominając jednak, że wspólną bazą do stworzenia tego modelu było Renault Kangoo. W przypadku nowego modelu założeniem niemieckiego producenta było zerwanie skojarzeń z samochodem dostawczym.
Mercedes Klasy T- dane techniczne
Samochód będzie dostępny w dwóch wariantach. Podstawowa wersja ma 4498 mm długości, 1859 mm szerokości oraz 1811 mm wysokości. Niebawem do oferty dołączy wariant z długim rozstawem osi, w którego wnętrzu pomieści się maksymalnie siedmiu pasażerów.
Auto jest wyposażone w drzwi przesuwne, które zapewniają wygodny dostęp do wnętrza poprzez otwór o szerokości 614 mm i wysokości 1059 mm. Na tylnej kanapie pomieszczą się trzy foteliki dziecięce. W razie potrzeby można ją złożyć, żeby stworzyć praktycznie płaską przestrzeń ładunkową.
Podstawowa wersja ma zamontowaną klapę bagażnika, ale opcjonalnie można zamówić dwusegmentowe drzwi tylne. Obie sekcje, podobnie jak w samochodzie dostawczym, można zablokować pod kątem 90 stopni i odchylić na bok pod kątem 180 stopni.
Mercedes Klasy T – wyposażenie
Lista wyposażenia standardowego Mercedesa Klasy obejmuje takie elementy, jak system informacyjno-rozrywkowy MBUX z 7-calowym ekranem dotykowym i integracją ze smartfonem, wielofunkcyjną kierownicę z przyciskami Touch Control, klimatyzację, system kluczyka bezprzewodowego, a także kolorowy wyświetlacz na desce rozdzielczej o przekątnej 5,5-cali. Do tego dochodzi oświetlenie wewnętrzne LED oraz oświetlenie ambiente w maksymalnie ośmiu kolorach (Style i Progressive Line), dostępne w zależności od wersji wyposażenia.
Zobacz: Mercedes-AMG SL 43 – czterocylindrowy silnik i potężna moc. Bazowe wydanie nikogo nie rozczaruje
Mercedes zadbał o to, żeby na pokładzie znalazło się sporo systemów-asystentów kierowcy: wspomaganie ruszania pod górę, asystent bocznego wiatru, system ostrzegania o zmęczeniu, aktywny asystent układu hamulcowego z funkcją pokonywania skrzyżowań, aktywny asystent utrzymania pasa ruchu, asystent martwego pola i limitu prędkości.
Pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy jest dostępny opcjonalnie i obejmuje następujące rozwiązania: system utrzymania odległości DISTRONIC i aktywnego asystenta układu kierowniczego. Za dopłata jest dostępny aktywny asystent parkowania z PARKTRONIC i kamerą cofania. Klienci mogą wybrać opcjonalne reflektory LED High Performance (standard dla linii Progressive Line).
Mercedes Klasy T – silniki
Pod maską Mercedesa Klasy T znajdziemy silnik jedną dwóch opcji: silnik benzynowy lub silnik wysokoprężny. Diesel ma 1461 cm3 pojemności, a jego maksymalna moc to 95 KM lub 116 KM. Jednostka benzynowa ma pojemność 1332 cm3, a do tego oferuje moc 102 KM i 131 KM.
Standardowo samochód jest wyposażony w mechaniczną skrzynię biegów. Mocniejsza wersja benzynowa i silnik wysokoprężny są dostępne z siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnią DCT.
Mercedes Klasy T – ceny w Polsce
Polski importer już niebawem opublikuje cenniki i specyfikacje przeznaczone na nasz rynek. W Niemczech cennik Mercedesa Klasy startuje od kwoty minimum 30 tysięcy euro. Niewykluczone, że na naszym rynku pojawi się tańszy wariant.
Najnowsze
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zaparowane szyby to powszechny problem w warunkach jesienno-zimowych i kierowcy mają sprawdzone sposoby jak sobie z nimi radzić. Zwykle rozwiązują one problem tylko chwilowo, bo nie zwalczają jego przyczyn. -
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
-
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
Zostaw komentarz: