Mercedes inicjuje specjalny program na rzecz zwiększenia różnorodności i integracji. Czy zapewni wsparcie kobietom pracującym w motorsporcie?
Zespół Mercedes-AMG Petronas Formula One Team ogłasza Accelerate 25 – pięcioletni program, którego celem jest sformalizowanie wizji zespołu bardziej zróżnicowanego i inkluzywnego. Wprowadzając w tym sezonie czarne malowanie, ekipa podjęła zobowiązanie, by promować większą różnorodność i silniejszą integrację – zarówno w samym zespole, jak i w całej Formule 1.
Rok 2020 był historycznym rokiem dla Mercedesa nie tylko na torze, ale także pod względem jego wartości i ambicji. Mercedes jest przekonany, że bardziej zróżnicowany i inkluzywny zespół będzie nie tylko szybszy, ale i zainspiruje innych do wyznaczania ambitnych celów w tym obszarze. Dzięki Accelerate 25 siedmiokrotni mistrzowie świata chcą dążyć do nieustannego podnoszenia swoich standardów przyjmowania zawodników; początkowy cel zakłada, by do końca 2025 roku co najmniej 25% wszystkich nowych zawodników startujących w barwach ekipy pochodziło z niedostatecznie reprezentowanych grup.
Aby lepiej rozumieć się jako członkowie zespołu, w swoich wartościach i zachowaniach mocniej zaakcentowano różnorodność i integrację. Rozpoczętoy również program edukacyjny – około 200 rekruterów w ekipie ukończyło szkolenie z nieświadomych uprzedzeń, a 150 menedżerów przeszło szkolenie z zakresu różnorodności i integracji; do końca roku ukończą je wszyscy nasi menedżerowie. Do czerwca 2021 roku każdy zespołu pracownik weźmie udział w szkoleniu na temat różnorodności i integracji. Dla zatrudnionych z niedostatecznie reprezentowanych grup powstanie forum poświęcone tej tematyce – z myślą o dzieleniu się wzorcami zachowań oraz pomysłami na przyspieszenie zmian.
Przeczytaj też: She’s Mercedes: znana fotografka Cristina Mittermeier podbija świat w Mercedesie EQC
EW Group – zewnętrzna firma wyspecjalizowana w zakresie różnorodności i integracji w miejscu pracy – przeprowadziła dogłębną analizę procesów rekrutacji i rozwoju ekipy. Powstały już plany działań mające na celu dotarcie do niedostatecznie reprezentowanych grup poprzez mentoring, wzbogacanie doświadczenia zawodowego, sponsoring i ukierunkowaną reklamę. Zespół współpracuje również z Association for Black and Minority Ethnic Engineers (AFBE-UK, z ang. stowarzyszenie na rzecz inżynierów ciemnoskórych i pochodzących z mniejszości etnicznych), którego bogate doświadczenie w pracy z organizacjami i inżynierami pomoże Mercedesowi w zwiększeniu różnorodności talentów w zespole.
Mercedes zdaje sobie sprawy ile pracy go czeka, jeśli chce w 100% zrealizować swoje cele:
Wiemy, że przeprowadzenie realnej zmiany to długoterminowe zobowiązanie – i że zaczyna się od edukacji utalentowanych młodych ludzi, którzyw przyszłości staną się naszymi kolegami z pracy. By zachęcać i wspierać uczniów z niedostatecznie reprezentowanych środowisk aspirujących do świata Formuły 1, zaczęliśmy tworzyć ukierunkowane inicjatywy edukacyjne. W ubiegłym miesiącu ruszył projekt Mulberry STEM Academy – partnerstwo pomiędzy naszym zespołem a Mulberry Schools Trust. To pięcioletni program zapewniający młodym ludziom z Trust i nie tylko dostęp do inspirujących wzorów do naśladowania oraz zajęć pozalekcyjnych prowadzonych z myśląo rozwijaniu pasji do przedmiotów STEM (akronim, który powstał od pierwszych liter słów w języku angielskim: nauki, technologii, inżynieriii matematyki).
Dbając o różnorodność, Mercedes nie zapomina o kobietach:
Z przyjemnością ogłaszamy również zbliżające się partnerstwo ze Stemettes – organizacją społeczną, która zajmuje się inspiracją kolejnego pokolenia dziewcząt, młodych kobiet i młodych ludzi niebinarnych w dziedzinach STEM.
Chcemy, by zmiany, do których dążymy w zespole Formuły 1 Mercedes-AMG Petronas, znalazły odzwierciedlenie w naszym sporcie i jesteśmy dumni, że możemy wspólnie pracować nad tym z kluczowymi interesariuszami Formuły 1. Zarówno FIA, poprzez kampanię #PurposeDriven, jak i Formuła 1, poprzez swoje działania #WeRaceAsOne, rozpoczęły w tym sezonie kampanie na rzecz zwiększenia atrakcyjności oraz dostępności Formuły 1.
Toto Wolff, dyrektor generalny i szef zespołu Formuły 1 Mercedes-AMG Petronas, powiedział:
Przed rozpoczęciem tego sezonu Formuły 1 zobowiązaliśmy się do wykorzystania naszej globalnej platformy, aby zmieniać świat wokół nas. Chcemy to robić za sprawą starannie przemyślanego programu różnorodności i integracji. Nasze dziedzictwo poza torem jest dla zespołu tak samo ważne jak sukces, jaki osiągnęliśmy dzięki naszym zwycięstwom. Mamy prawdziwą okazję do wprowadzenia zmian, których wszyscy oczekujemy – poprzez wzmocnienie integracyjnej i zróżnicowanej kultury w naszym zespole oraz wykorzystanie naszej platformy, by przenieść to myślenie poza naszą fabrykę. Jestem dumny z pracy, którą wykonaliśmy w ciągu ostatnich kilku miesięcy, aby dogłębnie przyjrzeć się naszym praktykom, ocenić słabości i opracować długoterminowy plan działań, a także zidentyfikować korzyści, jakie płyną z większego zróżnicowania. Taka jest wizja wyrażona w naszym nowym programie Accelerate 25.
Przeczytaj też: Podsumowanie sezonu 2020 Formuły 1: pandemiczny i ekscytujący
W tym roku siedmiokrotny mistrz świata Lewis Hamilton, będący etatowym kierowcą Mercedesa, wspólnie z Królewską Akademią Inżynierii założył Komisję Hamiltona. Jej celem jest identyfikacja kluczowych barier w rekrutacji i rozwoju osób ciemnoskórych w brytyjskim sporcie motorowym oraz przedstawienie zaleceń dotyczących przezwyciężania tych ograniczeń. Komisja będzie głównym źródłem inspiracji, wiedzy i wsparcia także dla naszego zespołu. Doktor Nike Folayan MBE, przewodniczący AFBE-UK, oraz doktor Anne-Marie Imafidon, współzałożycielka Stemettes, zostali nowymi komisarzami w zarządzie Komisji Hamiltona.
Lewis Hamilton wyznał:
Dla wszystkich to był bardzo trudny rok, ale jestem niesamowicie dumny z mojego zespołu. Piszemy historię nie tylko na torze – razem dążymy do zmian poza torem i pracujemy nad tym, by nasza ekipa i nasz sport były bardziej zróżnicowane. W tym roku zrobiliśmy już ważne postępy, ale wciąż mamy przed sobą długą drogę. Wiem, że Accelerate 25 da nam podstawy do przeprowadzenia bardziej znaczących zmian. Naprawdę wierzę, że będzie to miało wymierny i długotrwały wpływ na oblicze sportu w oczach przyszłych pokoleń.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: