
Mercedes EQS SUV – zasięg nawet do 660 km. Elektryczny SUV będzie konkurentem BMW iX
Mercedes EQS SUV to nowy model w elektrycznej gamie niemieckiego producenta. Nie jest on jednak kolejnym elektrycznym odpowiednikiem Klasy S. Mercedes EQS SUV to elektryczna odmiana GLS-a. Samochód będzie konkurentem dla takich modeli jak Tesla Model X czy BMW iX.
Mercedes już od dłuższego czasu zabierał się za wprowadzenie na rynek nowego SUV-a z napędem elektrycznym. Samochód będzie konkurentem dla takich modeli jak Tesla Model X czy BMW iX.

Mercedes EQS SUV – elektryczny odpowiednik GLS-a
Mercedes EQS SUV powstał na bazie platformy EVA2 przygotowanej na potrzeby modeli elektrycznych. To trzeci model oparty na nowej, modułowej architekturze dla aut elektrycznych klasy premium, po EQS i EQE.
Mercedes EQS SUV ma taki sam rozstaw osi – 3210 mm – jak elektryczny odpowiednik Klasy S, ale jest o ponad 20 centymetrów wyższy. Samochód ma 5125 mm długości, 1959 mm szerokości i 1718 mm wysokości.
EQS SUV będzie dostępny w wersji pięcioosobowej, w której bagażnik ma 880 litrów pojemności, lub siedmioosobowej z dwoma pojedynczymi fotelami z tyłu.

Wnętrze Mercedesa EQS SUV jest żywcem przeniesione z modelu EQS wraz z 55-calowym centrum multimedialnym Hyperscreen, który składa się z trzech ekranów zajmujących cały kokpit.
Mercedes EQS SUV – silnik, ładownie, zasięg
Mercedes EQS SUV będzie dostępny w wersji z napędem na tylne koła – EQS 450+ – lub 4wD – EQS 450 4MATIC i 580 4MATIC. Wszystkie samochody mają akumulator o pojemności 107,8 kWh.
Ładowanie może się odbywać z wykorzystaniem pokładowej ładowarki (11 kW w standardzie, 22 kW za dopłatą) albo z wykorzystaniem szybkich ładowarek. W tym drugim przypadku, Mercedes obiecuje zwiększenie zasięgu bazowej wersji EQS SUV o 250 kilometrów już po 15 minutach ładowania.
EQS 450+ i EQS 450 4MATIC mają silnik elektryczny o mocy 355 KM, a model 580 dysponuje mocą 544 KM. EQS 450+ na jednym ładowaniu może przejechać nawet do 660 kilometrów, a EQS 450 4MATIC i 580 4MATIC przejadą do 613 kilometrów.

Mercedes EQS SUV oferuje kierowcy kilka trybów jazdy: Eco, Comfort, Sport, Individual oraz Offroad.
Mercedes EQS SUV będzie jednym z pierwszych modeli marki, które umożliwią autonomiczną jazdę na poziomie 3 SAE. To oznacza, że samochód na wybranych odcinkach autostrad, przy prędkości do 65 km/h będzie prowadzić się bez udziału kierowcy.

Ceny Mercedesa EQS SUV pozostają na razie tajemnicą. Aktualnie EQS nie-SUV w wersji 450+ kosztuje minimum 506 800 złotych, podejrzewamy więc, że SUV będzie droższy o kilkadziesiąt tysięcy złotych.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: