Mercedes EQB – elektryk dla rodziny, z akumulatorem prosto z… Polski!
EQB to drugi w pełni elektryczny kompaktowy Mercedes-EQ po EQA 250. Mocny i efektywny napęd elektryczny, wielostopniowa rekuperacja ma zachęcić do jego kupna tych, którzy szukają praktyczności zbliżonej do minivana, ale w nadwoziu SUVa, i dodatkowo na prąd.
EQB interpretuje koncepcję progresywnego luksusu Mercedes-EQ na swój sposób – charakterny i niepozbawiony kantów. Model wyróżnia typowa dla marki czarna osłona chłodnica z centralnie umieszczoną gwiazdą. Kolejną charakterystyczną cechą wzornictwa całkowicie elektrycznych Mercedesów-EQ jest nieprzerwany pas świetlny, zarówno przodu, jak i z tyłu.
Mercedes EQB, który zadebiutował na targach motoryzacyjnych Auto Shanghai 2021, gdy dotrze do Europy będzie oferował kierowcom kilka wariantów z napędem na przednie i wszystkie koła o różnej mocy, w tym ponad 200 kW (272 KM). Użyteczna pojemność akumulatora (netto) w europejskiej odmianie modelu wynosi 66,5 kWh. Pojemność akumulatora (netto) w europejskiej odmianie modelu wynosi 66,5 kWh. Akumulatory te będą produkowane w fabrykach Daimlera w Kamenz w Niemczech oraz.. w Polsce, a dokładnie w Jaworze. Zużycie energii elektrycznej w przypadku wersji EQB 350 4MATIC w Europie w mieszanym cyklu WLTP wynosi 19,2 kWh/100 km, a zasięg – 419 kilometrów. Mercedes zapowiada, że na drogi wyjedzie też wersja o większym zasięgu.
Przeczytaj też: Mercedes EQS i panel ekranów na ponad 1,41 metra! Zobaczcie, jak wygląda wnętrze elektryka
Korzystając z ładowarki pokładowej, EQB można ładować z mocą do 11 kW prądem przemiennym (AC) – w domu albo na publicznych stacjach ładowania. Jest też możliwość jeszcze szybszego ładowania prądem stałym (DC). W zależności od stanu naładowania i temperatury wysokonapięciowego akumulatora EQB ładuje się na odpowiedniej stacji z mocą do 100 kW. W takim przypadku czas potrzebny na uzupełnienie poziomu energii z 10 do 80% ma wynosić niewiele ponad 30 min. Na potrzeby ładowania AC oraz DC w Europie i USA model EQB jest standardowo wyposażony w złącze CCS (Combined Charging Systems) w prawym tylnym błotniku.
Nowy EQB ma podobne wymiary, jak jego spalinowy odpowiedni – 4684 mm długości, 1834 mm szerokości i 1667 mm wysokości oraz rozstaw osi równy 2829 mm. Rozstaw osi, podobnie jak szerokość, jest identyczny z GLB, natomiast na długość EQB jest o 5 cm większy. Jest też odrobinę wyższy od swojego spalinowego odpowiednika (1658 mm). Po GLB, EQB „odziedziczył” także pojemne wnętrze oraz trzeci rząd foteli z dwoma dodatkowymi, pojedynczymi siedzeniami.
Co istotne, na elektryfikacji nie ucierpiał bagażnik SUVa, o pojemności od 495 do 1710 l lub od 465 do 1620 l (odpowiednio, odmiany 5- lub 7-osobowa). Kanapa standardowo ma kilkustopniowo regulowane pochylenie oparć, a na życzenie jest oferowana z regulacją wzdłużną w zakresie 140 mm. Umożliwia to powiększenie bagażnika nawet o 190 l.
Przeczytaj też: MBUX Hyperscreen – cyfrowy „kręgosłup” Mercedesa EQ
Opcjonalny w Europie trzeci rząd z dwoma pojedynczymi siedzeniami oferuje przestrzeń dla osób o wzroście do 1,65 m. Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje m.in. pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia na wszystkich zewnętrznych miejscach oraz kurtyny powietrzne obejmujące także pasażerów w trzecim rzędzie. Łącznie w drugim i trzecim rzędzie siedzeń można zamontować do czterech fotelików dziecięcych plus jeszcze jeden na fotelu pasażera z przodu.
Mercedes EQB powinien pojawić się na europejskich drogach już w tym roku. Jego ceny nie są na razie znane.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: