Mercedes EQA: jak działa asystent ECO Assist?
EQA – najnowszy kompaktowy model Mercedes-EQ na prąd aktywnie wspomaga kierowcę w efektywnej jeździe. Wszystko dzięki interaktywnemu asystentowi.
ECO Assist samoczynnie optymalizuje proces rekuperacji zależnie od sytuacji na drodze. W swojej strategii uwzględnia przebieg trasy (zakręty, skrzyżowania, ronda, wzniesienia), odległość od poprzedzającego pojazdu, obowiązujące ograniczenia prędkości oraz informacje z czujników samochodu (radar i kamera stereo). Predykcyjna jazda pomaga oszczędzać energię,a tym samym zapewnia większy zasięg.
ECO Assist informuje kierowcę o możliwości zwolnienia pedału gazu – np. gdy samochód zbliża się do strefy objętej ograniczeniem prędkości. W zestawie wskaźników (lub na wyświetlaczu head-up, jeśli obejmuje go wyposażenie samochodu) pojawia się wówczas odpowiednia ikona, a typ symbolu podaje przyczynę zalecenia (np. „Skrzyżowanie” lub „Nachylenie drogi”).
{{ image(34262) }}
Gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu, ECO Assist – w granicach działania systemu – kontroluje jazdę w trybie wybiegu, korzystając z funkcji „żeglowania” oraz specyficznej kontroli rekuperacji. W tym celu bez przerwy symuluje sytuację wokół auta; w zależności od stanu naładowania akumulatora i warunków na drodze oblicza, czy lepiej „żeglować” z możliwie najniższym oporem, czy też intensywniej wytracać prędkość, tak aby efektywnie ładować baterię (rekuperacja).
Którędy jechać? Gdzie jest najbliższa stacja ładowania? W nowym EQAw odpowiedzi na te pytania pomaga inteligentna nawigacja, dostosowana do specyfiki eksploatacji auta elektrycznego. Oblicza ona najszybszą trasę dojazdu, uwzględniając ewentualne postoje na ładowanie. Usługa Mercedes me Charge pozwala użytkownikom modeli Mercedes-EQ na wygodne ładowanie na stacjach różnych dostawców i korzystanie ze zintegrowanej, intuicyjnej funkcji płatności; sieć ładowarek Mercedes me Charge obejmuje ponad 175 000 publicznych punktów w całej Europie, a Mercedes-Benz rekompensuje zużyty prąd „zieloną” energią.
{{ image(34263) }}
Nazwa inteligentnej nawigacji mówi wszystko – przy wyznaczaniu najszybszej trasy uwzględnia ona wiele czynników, w tym postoje na ładowanie,a w dodatku potrafi dynamicznie reagować na zmiany, na przykładw przypadku korków. System bierze pod uwagę: zasięg samochodu, aktualne zużycie prądu, topografię proponowanej drogi (ze względu na zapotrzebowanie na energię) oraz temperaturę powietrza (ze względu na czas trwania doładowania), a także ruch drogowy, dostępne stacje ładowania i ich moc.
Użytkownik nie zawsze musi decydować się na pełne ładowanie – otrzyma konkretne zalecenia dotyczące wymaganego czasu „tankowania” na danej stacji. Postoje na ładowanie zostaną zaplanowane w sposób najbardziej korzystny dla całego czasu podróży: w pewnych okolicznościach może się zdarzyć, że dwa krótkie doładowania na mocniejszej stacji okażą się lepszym wyjściem niż jedno długie ładowanie.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: