Mercedes EQA: jak działa asystent ECO Assist?
EQA – najnowszy kompaktowy model Mercedes-EQ na prąd aktywnie wspomaga kierowcę w efektywnej jeździe. Wszystko dzięki interaktywnemu asystentowi.
ECO Assist samoczynnie optymalizuje proces rekuperacji zależnie od sytuacji na drodze. W swojej strategii uwzględnia przebieg trasy (zakręty, skrzyżowania, ronda, wzniesienia), odległość od poprzedzającego pojazdu, obowiązujące ograniczenia prędkości oraz informacje z czujników samochodu (radar i kamera stereo). Predykcyjna jazda pomaga oszczędzać energię,a tym samym zapewnia większy zasięg.
ECO Assist informuje kierowcę o możliwości zwolnienia pedału gazu – np. gdy samochód zbliża się do strefy objętej ograniczeniem prędkości. W zestawie wskaźników (lub na wyświetlaczu head-up, jeśli obejmuje go wyposażenie samochodu) pojawia się wówczas odpowiednia ikona, a typ symbolu podaje przyczynę zalecenia (np. „Skrzyżowanie” lub „Nachylenie drogi”).
{{ image(34262) }}
Gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu, ECO Assist – w granicach działania systemu – kontroluje jazdę w trybie wybiegu, korzystając z funkcji „żeglowania” oraz specyficznej kontroli rekuperacji. W tym celu bez przerwy symuluje sytuację wokół auta; w zależności od stanu naładowania akumulatora i warunków na drodze oblicza, czy lepiej „żeglować” z możliwie najniższym oporem, czy też intensywniej wytracać prędkość, tak aby efektywnie ładować baterię (rekuperacja).
Którędy jechać? Gdzie jest najbliższa stacja ładowania? W nowym EQAw odpowiedzi na te pytania pomaga inteligentna nawigacja, dostosowana do specyfiki eksploatacji auta elektrycznego. Oblicza ona najszybszą trasę dojazdu, uwzględniając ewentualne postoje na ładowanie. Usługa Mercedes me Charge pozwala użytkownikom modeli Mercedes-EQ na wygodne ładowanie na stacjach różnych dostawców i korzystanie ze zintegrowanej, intuicyjnej funkcji płatności; sieć ładowarek Mercedes me Charge obejmuje ponad 175 000 publicznych punktów w całej Europie, a Mercedes-Benz rekompensuje zużyty prąd „zieloną” energią.
{{ image(34263) }}
Nazwa inteligentnej nawigacji mówi wszystko – przy wyznaczaniu najszybszej trasy uwzględnia ona wiele czynników, w tym postoje na ładowanie,a w dodatku potrafi dynamicznie reagować na zmiany, na przykładw przypadku korków. System bierze pod uwagę: zasięg samochodu, aktualne zużycie prądu, topografię proponowanej drogi (ze względu na zapotrzebowanie na energię) oraz temperaturę powietrza (ze względu na czas trwania doładowania), a także ruch drogowy, dostępne stacje ładowania i ich moc.
Użytkownik nie zawsze musi decydować się na pełne ładowanie – otrzyma konkretne zalecenia dotyczące wymaganego czasu „tankowania” na danej stacji. Postoje na ładowanie zostaną zaplanowane w sposób najbardziej korzystny dla całego czasu podróży: w pewnych okolicznościach może się zdarzyć, że dwa krótkie doładowania na mocniejszej stacji okażą się lepszym wyjściem niż jedno długie ładowanie.
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: