Mercedes dzieli samochody na bardziej i mniej luksusowe. Przyszłość kryje się pod hasłem „luxury”
Celem Mercedesa jest budowanie najbardziej pożądanych samochodów na świecie. W przyszłości Mercedes-Benz skoncentruje się na trzech kategoriach produktów: Top-End Luxury (ang. luksus z najwyższej półki), Core Luxury (ang. główny luksus) oraz Entry Luxury (ang. luksus podstawowy). Co kryje się pod tymi pojęciami?
Mercedes-Benz zaprezentował aktualizację swojej strategii. Wydarzenie zorganizowane pod hasłem „Ekonomia pożądania” nakreśliło przyszłość niemieckiego producenta jako firmy produkującej ściśle samochody luksusowe i przedstawiło szczegóły jej strategicznego kursu. Mercedes-Benz jeszcze bardziej skoncentruje się na luksusie i przyspieszy drogę do całkowicie elektrycznej przyszłości.
Zwiększona koncentracja na luksusie wynika z rosnącego zapotrzebowania klientów w tym segmencie. W 2021 roku Mercedes-Benz Klasy S odnotował 40% wzrost liczby nabywców, a submarki Mercedes-AMG i Mercedes-Maybach ustanowiły nowe rekordy sprzedaży. Mercedes-Benz zamierza jeszcze skuteczniej wykorzystywać siłę swojej marki na rozwijającym się rynku dóbr luksusowych. W przyszłości firma przewiduje nieproporcjonalny wzrost w segmencie aut z najwyższej półki i zamierza wykorzystać to jako okazję do przekonfigurowania struktury swojego portfolio.
W przyszłości Mercedes-Benz skoncentruje się na trzech kategoriach produktów: Top-End Luxury (ang. luksus z najwyższej półki), Core Luxury (ang. główny luksus) oraz Entry Luxury (ang. luksus podstawowy).
Top-End Luxury
W segmencie Top-End Luxury portfolio produktów obejmuje:
- wszystkie pojazdy Mercedes-AMG i Mercedes-Maybach
- topowe modele Mercedes-EQ, w tym EQS i EQS SUV
- trzy modele Mercedes-Benz: Klasę S i Klasę G oraz pełnowymiarowego luksusowego SUV-a GLS
- modele z limitowanych edycji i ekskluzywne pojazdy stworzone w ramach wspólnych projektów
Mercedes stawia na elektryfikację
Decyzja Mercedesa, by do 2030 roku stać się producentem aut w pełni elektrycznych wszędzie tam, gdzie pozwalają na to warunki rynkowe, oraz ambicja, aby do 2039 roku osiągnąć neutralność pod względem emisji CO2, stanowią integralne elementy wzmocnienia powiązań pomiędzy luksusem a zrównoważonym rozwojem.
Wgląd w całkowicie elektryczną przyszłość Mercedes-AMG, marki luksusowych aut o wysokich osiągach, przybliża koncept Vision AMG, zbudowany na specjalnej architekturze AMG.EA dla w pełni elektrycznych modeli AMG. Wszystkie komponenty jego układu napędowego zostały opracowane całkowicie od podstaw: dotyczy to nie tylko samej platformy, ale i wysokowydajnego akumulatora trakcyjnego oraz rewolucyjnej techniki napędu.
Mercedes-Maybach poszerzy swoją ofertę w segmencie Top-End w pierwszej kolejności o model Mercedes-Maybach EQS SUV, którego wprowadzenie na rynek zaplanowano na przyszły rok.
Elektryfikacja jest również widoczna w gamie legendarnej „Gelendy”. Całkowicie elektryczna Klasa G będzie pierwszym pojazdem Mercedes-Benz, który opcjonalnie zostanie wyposażony w zaawansowane ogniwa akumulatorowe firmy Sila Nanotechnologies. Mercedes rozważa też kroki zmierzające do poszerzenia rodziny produktów Klasy G.
Core Luxury
Core Luxury to rdzeń marki, aktualnie obejmujący gamy dwóch modeli Mercedes-Benz: Klasę C i Klasę E, a także ich pochodne. Zazwyczaj notują one największy wolumen sprzedaży. Wykorzystując platformę EVA2 (EQE, EQE SUV), a następnie architekturę MB.EA, w segmencie Core Luxury firma planuje w przyspieszonym tempie przejść na napęd elektryczny. W przyszłym roku na rynku pojawi się nowa Klasa E, która wskaże drogę dla tego segmentu. Potencjał tej kategorii produktów zwiększy również dodanie kolejnego modelu zbudowanego na platformie EVA2, zaprojektowanego specjalnie na rynek chiński.
Entry Luxury
W segmencie Entry Luxury Mercedes-Benz zmniejszy liczbę wariantów modelowych z siedmiu do czterech, a jednocześnie znacząco wzmocni ich poziom technologiczny. Na przykład w 2024 roku, wraz z następną kompaktową platformą MMA, na rynek trafi nowy system operacyjny MB.OS (Mercedes-Benz Operating System). Drogę ku przyszłości pokaże pierwszy produkt stworzony na nowej platformie.
Najnowsze
-
Europejska premiera BYD Sealion 7
BYD Sealion 7 to siódmy w pełni elektryczny samochód wprowadzony przez chińską markę na europejski rynek. Jest to też czwarty model z serii ,,Ocean”, do której należy już Dolphin, Seal i Seal U. Pierwsze modele mają dotrzeć do klientów jeszcze w tym roku. -
Cupra Formentor VZ5 w edycjach specjalnych
-
Porsche Taycan 4 i Taycan GTS – nowe warianty w gamie elektrycznego modelu
-
Lamborghini Revuelto ,,Opera Unica” zaprezentowane
-
Mercedes-AMG pracuje nad pierwszym własnym SUV-em
Zostaw komentarz: