Mercedes-Benz wycofuje niektóre modele SUV-ów: podświetlane logo na grillu może wyłączyć wspomaganie kierownicy!
Problem dotyczy 12799 egzemplarzy GLE i GLS.
Mercedes-Benz wycofuje w USA 12799 sztuk GLE i GLS wyposażonych w podświetlaną gwiazdę na grillu. Firma zauważyła problem z jedną z podstaw wiązki przewodów, która może dezaktywować kluczowe funkcje, takie jak np. wspomaganie kierownicy.
Sprzedawana jako dodatkowa opcja podświetlana trójramienna gwiazda, miała być sposobem na wyróżnienie GLE i GLS w nocy, ale najwyraźniej może przynieść znacznie więcej szkód niż pożytku.
Przeczytaj też: Mercedes GLE debiutuje w nowej odsłonie
Mercedes wyjaśnił, że masa elektryczna logo może być nieprawidłowo zainstalowana, co w teorii po prostu sprawi, że nie będzie się świecić. Jednak kilka innych systemów ma to samo połączenie, w tym sterownik wspomagania kierownicy, reflektor po stronie kierowcy i silnik wycieraczek. Jeśli żadna z tych funkcji nie działa, to ryzyko wypadku znacznie wzrasta.
Zgodnie z biuletynem opublikowanym przez National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), wycofanie obejmuje 9642 egzemplarzy GLE 2020 i 3157 egzemplarzy GLS 2020. Wszystkie samochody zostały zbudowane w Tuscaloosa w Alabamie między 8 grudnia 2018 roku a 6 lutego 2020 roku.
Przeczytaj też: Ogromny Mercedes GLS. Ile kosztuje w Polsce i jakie ma wyposażenie w standardzie?
Mercedes wyjaśnił, że zaczął badać usterkę w grudniu 2019 roku i nie ma informacji o żadnych urazach ani wypadkach z nią związanych. Zauważył, również że awariom wspomagania kierownicy, wycieraczek lub świateł towarzyszą dzwonki ostrzegawcze.
Przeczytaj też: BMW wycofuje prawie wszystkie modele PHEV zbudowane w 2020 roku! Wszystko z powodu zagrożenia pożarowego!
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
Cadillac coraz chętniej wkracza w świat elektrycznych samochodów. Po zaprezentowaniu modeli takich jak Celestiq czy Escalade IQ, teraz przyszedł czas na kolejnego elektrycznego SUV-a. Cadillac Vistiq ma być autem, dzięki któremu amerykańska marka będzie miała swój ,,luksusowy” model w każdym segmencie SUV-ów. -
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
-
Kia EV3 w gronie finalistów konkursu Car of the Year 2025
-
Europejska premiera BYD Sealion 7
-
Cupra Formentor VZ5 w edycjach specjalnych
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
to się nazywa postęp
Anonymous - 5 marca 2021
tak, jak był kradziony
Anonymous - 5 marca 2021
mam podobne poglądy
Anonymous - 5 marca 2021
gdzie te stare niezawodne mercedesy?
Anonymous - 5 marca 2021
W mercedesach elektryka to totalna porażka. W moim mercedesie jak zamarza zamek tylnej klapy ,to przestaje działać start stop system , brakuje wyświetlania poziomu paliwa. Ogólnie to połowy kontrolek brakuje.
Anonymous - 5 marca 2021
Najpierw wprowadzili animowane ledowe kierunkowskazy co powoduje, że auto rozbłyska jak choinka. Teraz dodali świecący element co niemal na pewno nie jest dopuszczalne przez KRD dla nie uprzywilejowanych pojazdów. Co za wstyd
Anonymous - 5 marca 2021
Wstyd to było polonezem jezdzic
Anonymous - 5 marca 2021
https://youtu.be/SFH1Ng4V9xg.
To dopiero wstyd!!! Jak informuje Spiegel, Andreas Scheuer – Minister Transportu – rozmawiał o tym za zamkniętymi drzwiami z Dieterem Zetsche – Członkiem Rady Nadzorczej Daimlera i szefem marki Mercedes-Benz. Według różnych źródeł sprawa może dotyczyć między 600 000 a 750 000 samochodów osobowych i vanów produkowanych przez Mercedesa. W ich silnikach znaleziono oprogramowanie wpływające na emisję spalin podczas kontroli ich poziomu. A POLONEZA nawet od śrubokręt można było odpalić.!!!
Anonymous - 5 marca 2021
Start stop działa od plus 3 stopnie więc glupoty piszesz.
Anonymous - 5 marca 2021
O CZYM TY PISZESZ NIE MASZ POJĘCIA O DZIAŁANIU SYSTEMU START STOP
Anonymous - 5 marca 2021
WSTYD TO CZYTAĆ TO CO PISZESZ I TYM CZYM JEŹDZISZ
Anonymous - 5 marca 2021
Popatrz na poloneza z początków produkcji i porownaj go do Audi z tego samego roku… i zobaczysz czym faktycznie było obciach jeździć
Anonymous - 5 marca 2021
Gdzieś od około 20 laty możemy mówić, że mercedes daje tyłka po całości… A ostatnie lata to już zupełny skandal. Jescze chwila i Dacia będzie mniej awarynym autem niż ten niemiecki szrot…
Anonymous - 5 marca 2021
Dokładnie i dobry bo Polski. Czyli nasz był . Każdy w polu nawet był go uruchomić. Teraz to te auta zaczynają wyglądać jak wesołe miasteczko. Brzęczą mrugają rozbłyskują dają po oczach że drogi nie widać. A psują się na potęgę i żeby to naprawić to trza całego komputera i konsylium mechaniorow z serwisu fabrycznego
Anonymous - 5 marca 2021
miala byc dawidowka a wyszlo jak zwykle w przypadku niemcow 🙂