Mercedes-Benz eScooter – stworzony z myślą o „ostatniej mili”
Prezentując hulajnogę elektryczną, Mercedes-Benz wprowadza na rynek bezemisyjny środek transportu przeznaczony do pokonania kilku ostatnich kilometrów podróży. Mercedes-Benz eScooter został zaprojektowany z myślą o jednym: długowieczności.
Nowa rodzina modeli EQ z napędem w 100% elektrycznym sprawia, że Mercedes trafia dziś w potrzeby szerokiego grona odbiorców – gama tych pojazdów sięga od miejskiego smarta EQ po vana EQV oraz model EQC, który na nowo interpretuje koncepcję SUV-a.
Teraz, prezentując hulajnogę elektryczną, Mercedes-Benz idzie o krok dalej i wprowadza na rynek bezemisyjny środek transportu przeznaczony do pokonania kilku ostatnich kilometrów podróży. Mercedes-Benz eScooter został zaprojektowany z myślą o jednym: długowieczności.
Elektryczna hulajnoga, którą Mercedes-Benz wprowadza na rynek we współpracy ze szwajcarskimi specjalistami od mikromobilności – firmą Micro Mobility Systems AG, jest stylowa, i jak zapewnia Mercedes, wytrzymała i wygodna. Pozwala producentowi samochodów ze Stuttgartu sprostać potrzebom wielu klientów, poszukujących elastycznych, indywidualnych rozwiązań z zakresu mobilności, szczególnie w transporcie miejskim.
Swój potencjał Mercedes-Benz eScooter może zaprezentować na „ostatniej mili” – jak zwykło się nazywać ostatni odcinek podróży, prowadzący na przykład z samochodu czy środka komunikacji publicznej bezpośrednio do miejsca docelowego. Bezemisyjna mikromobilność stanowi istotny element na drodze do przyjaznych miast z inteligentnym miksem ruchu, a tym samym wspiera poprawę jakości powietrza. Poza tym doskonale wpisuje się w nowoczesny miejski styl życia. Korzystając z eScootera, zwłaszcza własnego, kierowca może przez cały czas polegać na przydatnym i poręcznym środku transportu.
Przeczytaj też: Mercedes-Benz EQC 4×4² – elektryczny monster truck o mocy 402 KM
Silnik elektryczny o maksymalnej mocy 500 W pozwala szybko rozpędzić eScooter do 20 km/h – tyle wynosi dopuszczalna prędkość dla takich pojazdów w Niemczech. Akumulator 7,8 Ah zapewnia zasięg do 25 km, pozwala użytkownikom przemieszczać się sprawnie i zwinnie. Szeroki podest z antypoślizgową powłoką oferuje dużą ilość miejsca na obie stopy. Hulajnoga ma przednie i tylne zawieszenie i jest wyposażona w gumowe koła o średnicy 20 cm, które bez wysiłku radzą sobie z nierównymi nawierzchniami, takimi jak kostka brukowa.
Składaną kolumnę kierownicy można płynnie wyregulować zależnie od wzrostu użytkownika. Do ergonomicznie ukształtowanej kierownicy po prawej stronie przymocowano manetkę przyspieszenia, a po lewej – hamulca. Jest też dzwonek. Centralnie umieszczony wyświetlacz wskazuje aktualną prędkość, poziom naładowania akumulatora oraz tryb jazdy.
Hamulce eScootera składają się z tylnego hamulca bębnowego oraz hamulca nożnego. Przednie i tylne oświetlenie sprawia, że hulajnoga nadaje się do użytku w ruchu drogowym, a boczne światła odblaskowe pozwalają na jazdę o każdej porze – nawet w ciemności.
Przeczytaj też: She’s Mercedes: znana fotografka Cristina Mittermeier podbija świat w Mercedesie EQC
Dodatkową, przydatną funkcją jest łączność z aplikacją Micro. Mercedes-Benz eScooter łączy się ze smartfonem, który można przymocować do uchwytu na kierownicy, za pośrednictwem Bluetooth. Aplikacja zapewnia kierowcy dostęp do cennych informacji – dotyczących pokonanej odległości, czasu podróży i stanu naładowania akumulatora, a zintegrowany system nawigacji pokazuje na wyświetlaczu najkrótszą drogę do celu. Ponadto aplikacja pozwala na bezpośrednie zarządzanie różnymi funkcjami, takimi jak oświetlenie czy tryb jazdy eScootera.
Mercedes-Benz eScooter ma intuicyjny mechanizm składania, który można obsługiwać jednym naciśnięciem stopy. Z myślą o wygodnym transporcie składa się również kierownica. Oznacza to, że hulajnoga zmieści się nawet w małym bagażniku i da się ją bez problemu przewieźć każdym środkiem transportu publicznego. Dodatkowym bonusem jest niewielka masa własna – około 13,5 kg.
Przy użyciu standardowego domowego gniazdka hulajnoga ładuje się w ciągu około 3-3,5 godziny, a już po nieco ponad 2 godzinach osiąga 70% stanu naładowania. Mercedes-Benz planuje również oferować połączenie Bluetooth oraz stację dokującą do bagażnika swoich pojazdów – umożliwi ona ładowanie hulajnogi w trakcie podróży.
Mercedes-Benz eScooter jest dopuszczony do jazdy po drogach publicznych w Niemczech. Hulajnoga spełnia wszystkie niezbędne wymagania, m.in. ma mocowanie tablicy rejestracyjnej, tablicę identyfikacyjną oraz ABE (niemieckie ogólne zezwolenie na eksploatację). Jedyne, co musi uzyskać właściciel, to ustawowe ubezpieczenie OC.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: