
Mercedes-Benz EQC 4×4² – elektryczny monster truck o mocy 402 KM
Mercedes-Benz postanowił zademonstrować co potrafi elektryczna technologia poza utartymi ścieżkami. Koncepcja oznaczona plakietką 4x4² to innowacyjne spojrzenie na przyszłe samochody terenowe z napędem elektrycznym.
Zwykle montowane w najbardziej ekstremalnych pojazdach terenowych na świecie, takich jak Unimog, osie portalowe zwiększają prześwit pojazdu, ponieważ ich półosie są wyższe niż środek koła.
Umieszczenie tych osi portalowych w Mercedesie EQC ponad dwukrotnie zwiększa prześwit pod pojazdem do 29 cm, co pozwala na jazdę przez wysoką na 38 cm wodę. Zwykle prześwit znajduje się 14 cm nad ziemią, a jego głębokość brodzenia sprawdza się na wysokości 15 cm.
Dodanie centymetrów między podwoziem EQC a ziemią, zwiększa również kąty natarcia i zejścia odpowiednio do 31,8 i 33 stopni. Mercedes zwrócił uwagę, że niezmodyfikowana Klasa G radzi sobie z 28-stopniowymi kątami w obu kierunkach, ale warto zauważyć, że G550 4×4² pochwalił się odpowiednio 51,6 i 47,4-stopniowymi kątami.
Przeczytaj też: Oto pierwszy w pełni elektryczny Mercedes – EQC
Przekształcając przyjaznego dla rodziny soft-roadera w nowoczesnego monster trucka, Mercedes zwrócił szczególną uwagę na dźwięk. Zgodnie ze słowami producenta, oprogramowanie do produkcji akustycznej analizuje różne parametry (w tym położenie pedału przyspieszenia i prędkość pojazdu), aby przekazać kierowcy informację zwrotną na temat dostępności systemu i parkowania pojazdu, emitując jednocześnie interaktywny, emocjonalizujący dźwięk jazdy samochodu. Jeśli jesteś pieszym, możesz go usłyszeć dzięki hałasowi emitowanemu przez zewnętrzne głośniki zintegrowane z reflektorami.
Wiele wskazuje na to, że inżynierowie nie dokonali żadnych poważnych modyfikacji w układzie napędowym EQC. 4×4² jest napędzany przez parę silników elektrycznych, które pobierają energię z pakietu akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 80 kWh, generując łączną moc 402 KM i 760 Nm momentu obrotowego. Nie wiemy dokładnie, jaki wpływ mają osie portalowe (które są cięższe niż standardowe osie) i masywne opony Cooper Zeon na zasięg modelu, który jest oceniany przez Agencję Ochrony Środowiska (EPA) na 354 km.
Mercedes-Benz nie ogłosił jeszcze planów przekształcenia EQC 4×4² w model produkcyjny. W rozmowie z serwisem Autoblog, rzecznik Mercedesa powiedział:
Chcieliśmy zobaczyć, jak daleko możemy popchnąć pojazdy elektryczne do granic możliwości; w tym przypadku możliwości terenowych. Żadna wersja produkcyjna nie jest jeszcze planowana, ale jeśli prototyp zyska świetne opinie … nigdy nie wiadomo.
Przeczytaj też: She’s Mercedes: znana fotografka Cristina Mittermeier podbija świat w Mercedesie EQC
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Zostaw komentarz: