Mercedes-Benz EQC 4×4² – elektryczny monster truck o mocy 402 KM
Mercedes-Benz postanowił zademonstrować co potrafi elektryczna technologia poza utartymi ścieżkami. Koncepcja oznaczona plakietką 4x4² to innowacyjne spojrzenie na przyszłe samochody terenowe z napędem elektrycznym.
Zwykle montowane w najbardziej ekstremalnych pojazdach terenowych na świecie, takich jak Unimog, osie portalowe zwiększają prześwit pojazdu, ponieważ ich półosie są wyższe niż środek koła.
Umieszczenie tych osi portalowych w Mercedesie EQC ponad dwukrotnie zwiększa prześwit pod pojazdem do 29 cm, co pozwala na jazdę przez wysoką na 38 cm wodę. Zwykle prześwit znajduje się 14 cm nad ziemią, a jego głębokość brodzenia sprawdza się na wysokości 15 cm.
Dodanie centymetrów między podwoziem EQC a ziemią, zwiększa również kąty natarcia i zejścia odpowiednio do 31,8 i 33 stopni. Mercedes zwrócił uwagę, że niezmodyfikowana Klasa G radzi sobie z 28-stopniowymi kątami w obu kierunkach, ale warto zauważyć, że G550 4×4² pochwalił się odpowiednio 51,6 i 47,4-stopniowymi kątami.
Przeczytaj też: Oto pierwszy w pełni elektryczny Mercedes – EQC
Przekształcając przyjaznego dla rodziny soft-roadera w nowoczesnego monster trucka, Mercedes zwrócił szczególną uwagę na dźwięk. Zgodnie ze słowami producenta, oprogramowanie do produkcji akustycznej analizuje różne parametry (w tym położenie pedału przyspieszenia i prędkość pojazdu), aby przekazać kierowcy informację zwrotną na temat dostępności systemu i parkowania pojazdu, emitując jednocześnie interaktywny, emocjonalizujący dźwięk jazdy samochodu. Jeśli jesteś pieszym, możesz go usłyszeć dzięki hałasowi emitowanemu przez zewnętrzne głośniki zintegrowane z reflektorami.
Wiele wskazuje na to, że inżynierowie nie dokonali żadnych poważnych modyfikacji w układzie napędowym EQC. 4×4² jest napędzany przez parę silników elektrycznych, które pobierają energię z pakietu akumulatorów litowo-jonowych o pojemności 80 kWh, generując łączną moc 402 KM i 760 Nm momentu obrotowego. Nie wiemy dokładnie, jaki wpływ mają osie portalowe (które są cięższe niż standardowe osie) i masywne opony Cooper Zeon na zasięg modelu, który jest oceniany przez Agencję Ochrony Środowiska (EPA) na 354 km.
Mercedes-Benz nie ogłosił jeszcze planów przekształcenia EQC 4×4² w model produkcyjny. W rozmowie z serwisem Autoblog, rzecznik Mercedesa powiedział:
Chcieliśmy zobaczyć, jak daleko możemy popchnąć pojazdy elektryczne do granic możliwości; w tym przypadku możliwości terenowych. Żadna wersja produkcyjna nie jest jeszcze planowana, ale jeśli prototyp zyska świetne opinie … nigdy nie wiadomo.
Przeczytaj też: She’s Mercedes: znana fotografka Cristina Mittermeier podbija świat w Mercedesie EQC
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: