Mercedes-Benz CLS 2021 stanie na linii startu z „ostrzejszym” designem. Co znajdziemy pod maską?
Teraz CLS prezentuje się w jeszcze bardziej sportowej formie. Pod względem technicznym nie wymagał zmian – latem ubiegłego roku przeszedł kompleksową modernizację, obejmującą aktualizacje systemów wspomagających oraz MBUX.
Podstawowy wariant z linią nadwozia Avatgarde w standardzie ma nowy pas przedni z efektownymi wlotami powietrza, dwiema listwami po bokach i przednim spojlerem ze srebrnym wykończeniem. Tylny zderzak otrzymał czarną wstawkę przypominającą dyfuzor oraz chromowaną listwę ozdobną. Dostępne są dwa nowe wzory 19-calowych obręczy z lekkich stopów. A jeśli CLS zostanie wyposażony w elementy nadwozia z linii AMG, jego sportowy charakter staje się jeszcze wyraźniejszy.
Należą do nich charakterystyczny dla AMG przedni zderzak z wyprofilowaniem na kształt litery A w kolorze czarnym, przedni spojler ze srebrnym wykończeniem, sportowe wloty powietrza z pionowymi poprzeczkami i aerodynamicznie ukształtowane prowadnice powietrza w czarnym, błyszczącym wykończeniu. Specyfikacja obejmuje też osłony progów AMG oraz spojler AMG na pokrywie bagażnika. Nabywcy mają do wyboru dwie nowe wersje kolorystyczne 20-calowych, wieloramiennych obręczy kół AMG z lekkich stopów (szarość tremolitu lub błyszcząca czerń).
Wszystkie egzemplarze z nadwoziem w liniach Avantgarde lub AMG otrzymują nową osłonę chłodnicyz wzorem Mercedes-Benz (trójwymiarowy wzór gwiazdy z chromowanymi, błyszczącymi powierzchniami),a także z czarną, lśniącą listwą z chromowaną wstawką oraz gwiazdą Mercedesa. W palecie odcieni nadwozia pojawił się nowy kolor lakieru: spektralny niebieski.
W ramach aktualizacji CLS otrzymuje przeprojektowaną, wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą nappa. Jej ramiona mają czarne, błyszczące wykończone ze srebrnymi chromowanymi krawędziami. Chromowaną, srebrną powierzchnię mają też łopatki zmiany biegów. Z opcjonalnym pakietem wspomagania bezpieczeństwa jazdy kierowcę wspierają Aktywny asystent odległości Distronic oraz Aktywny asystent kierowania.
CLS 53 4MATIC+ łączy moc 435 KM ze sportowym stylem i wysoką efektywnością. Zintegrowany rozrusznikoalternator na krótko dostarcza dodatkowe 22 KM mocy i 250 Nm momentu obrotowego i zasila 48-woltową pokładową instalację elektryczną. Łączy on rozrusznik z alternatorem w silnik elektryczny i jest zamontowany pomiędzy jednostką napędową a przekładnią.
W marcu 2021 r. do oferty trafił CLS 300 d 4MATIC z techniką łagodnej hybrydy. Jego czterocylindrowy silnik wysokoprężny (OM 654 M) wyposażono w rozrusznik zintegrowany z alternatorem (ISG) drugiej generacji i 48-woltową instalację elektryczną.
Poza tym do oferty należą benzynowe wersje CLS 350 (299 KM), CLS 450 4MATIC (367 KM) i CLS 53 4MATIC+ (435 KM) oraz wysokoprężne CLS 220 d (194 KM) i CLS 400 d (330 KM).
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: