
Mercedes-Benz CLS 2021 stanie na linii startu z „ostrzejszym” designem. Co znajdziemy pod maską?
Teraz CLS prezentuje się w jeszcze bardziej sportowej formie. Pod względem technicznym nie wymagał zmian – latem ubiegłego roku przeszedł kompleksową modernizację, obejmującą aktualizacje systemów wspomagających oraz MBUX.
Podstawowy wariant z linią nadwozia Avatgarde w standardzie ma nowy pas przedni z efektownymi wlotami powietrza, dwiema listwami po bokach i przednim spojlerem ze srebrnym wykończeniem. Tylny zderzak otrzymał czarną wstawkę przypominającą dyfuzor oraz chromowaną listwę ozdobną. Dostępne są dwa nowe wzory 19-calowych obręczy z lekkich stopów. A jeśli CLS zostanie wyposażony w elementy nadwozia z linii AMG, jego sportowy charakter staje się jeszcze wyraźniejszy.
Należą do nich charakterystyczny dla AMG przedni zderzak z wyprofilowaniem na kształt litery A w kolorze czarnym, przedni spojler ze srebrnym wykończeniem, sportowe wloty powietrza z pionowymi poprzeczkami i aerodynamicznie ukształtowane prowadnice powietrza w czarnym, błyszczącym wykończeniu. Specyfikacja obejmuje też osłony progów AMG oraz spojler AMG na pokrywie bagażnika. Nabywcy mają do wyboru dwie nowe wersje kolorystyczne 20-calowych, wieloramiennych obręczy kół AMG z lekkich stopów (szarość tremolitu lub błyszcząca czerń).
Wszystkie egzemplarze z nadwoziem w liniach Avantgarde lub AMG otrzymują nową osłonę chłodnicyz wzorem Mercedes-Benz (trójwymiarowy wzór gwiazdy z chromowanymi, błyszczącymi powierzchniami),a także z czarną, lśniącą listwą z chromowaną wstawką oraz gwiazdą Mercedesa. W palecie odcieni nadwozia pojawił się nowy kolor lakieru: spektralny niebieski.
W ramach aktualizacji CLS otrzymuje przeprojektowaną, wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą nappa. Jej ramiona mają czarne, błyszczące wykończone ze srebrnymi chromowanymi krawędziami. Chromowaną, srebrną powierzchnię mają też łopatki zmiany biegów. Z opcjonalnym pakietem wspomagania bezpieczeństwa jazdy kierowcę wspierają Aktywny asystent odległości Distronic oraz Aktywny asystent kierowania.
CLS 53 4MATIC+ łączy moc 435 KM ze sportowym stylem i wysoką efektywnością. Zintegrowany rozrusznikoalternator na krótko dostarcza dodatkowe 22 KM mocy i 250 Nm momentu obrotowego i zasila 48-woltową pokładową instalację elektryczną. Łączy on rozrusznik z alternatorem w silnik elektryczny i jest zamontowany pomiędzy jednostką napędową a przekładnią.
W marcu 2021 r. do oferty trafił CLS 300 d 4MATIC z techniką łagodnej hybrydy. Jego czterocylindrowy silnik wysokoprężny (OM 654 M) wyposażono w rozrusznik zintegrowany z alternatorem (ISG) drugiej generacji i 48-woltową instalację elektryczną.
Poza tym do oferty należą benzynowe wersje CLS 350 (299 KM), CLS 450 4MATIC (367 KM) i CLS 53 4MATIC+ (435 KM) oraz wysokoprężne CLS 220 d (194 KM) i CLS 400 d (330 KM).
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: