Mercedes-Benz A 45 AMG: gotowy na Genewę
Po raz pierwszy w historii sportowy oddział Mercedes-Benz prezentuje samochód kompaktowy. A 45 AMG to element strategii "AMG Performance 50", stworzonej dla uczczenia 50. urodzin AMG w 2017 roku.
Do jego napędu służy 2-litrowy, turbodoładowany silnik o mocy 265 kW (360 KM) i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. A 45 AMG mierzy w grupę nabywców w wieku od 30 do 40 lat, głównie mieszkańców miast, młodszych od dotychczasowych klientów AMG. A 45 AMG przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,6 s i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h (ograniczoną elektronicznie).
Nowa jednostka Mercedes-AMG należy do rodziny BlueDIRECT i wykorzystuje bezpośredni, strumieniowy wtrysk paliwa, piezoelektryczne wtryskiwacze i wieloiskrowy zapłon, a także w pełni aluminiową, odlewaną kokilowo w formie piaskowej skrzynię korbową, zoptymalizowany pod względem masy układ korbowy z kutym, stalowym wałem, kute tłoki z pierścieniami o ograniczonym tarciu, ścianki cylindrów w technologii NANOSLIDE, wodno-powietrzne chłodzenie powietrza doładowującego, system zarządzania energią oraz funkcję ECO start/stop.
![]() |
fot. Mercedes
|
Sportowy układ wydechowy wykorzystuje rury o dużym przekroju i automatycznie sterowaną klapę wydechu. Położenie klapy jest dostosowane do obciążenia i obrotów silnika. Opcjonalnie oferowany jest układ wydechowy AMG Performance z klapą wydechu.
Podobnie jak wszystkie silniki 8- i 12-cylindrowe, tak i 2-litrowa jednostka AMG jest montowana ręcznie. Specjalna linia montażowa na potrzeby nowej konstrukcji powstała w zakładach produkcji silników Mercedes-Benz w Kölledzie, gdzie produkowane są już wszystkie 4-cylindrowe jednostki BlueDIRECT, napędzające nowe Klasy A i B. Każdy egzemplarz silnika AMG zdobi emblemat z sygnaturą inżyniera odpowiedzialnego za jego montaż.
7-stopniowa skrzynia AMG SPEEDSHIFT DCT połączona jest bezpośrednio za pomocą złącza kołnierzowego z zamontowanym poprzecznie 4-cylindrowym silnikiem AMG o pojemności 2 litrów.
![]() |
fot. Mercedes
|
Kolejnym atutem nowej przekładni jest „czasowy tryb M”. W trybie C lub S kierowca może aktywować program ręcznej zmiany przełożeń („M”) bez odrywania ręki od kierownicy – wystarczy, że wciśnie jedną z manetek zmiany biegów. Jednocześnie funkcja automatycznej redukcji i zmiany biegu na wyższy pozostaje aktywna.
A 45 AMG w standardzie dysponuje napędem na cztery koła AMG 4MATIC. Siła napędowa płynie do tylnego zespołu napędowego przez kompaktową przystawkę odbioru mocy (PTU), w pełni zintegrowaną z 7-stopniową skrzynią biegów. Dwuczęściowy wał napędowy transferuje moment obrotowy z 2-litrowego silnika AMG do kół tylnej osi. Aby ograniczyć masę, elektrohydrauliczne sprzęgło wielotarczowe zostało zintegrowane z tylnym dyferencjałem.
![]() |
fot. Mercedes
|
Z układem AMG 4MATIC współpracuje 3-stopniowy układ ESP z funkcją ESP Curve Dynamic Assist. System inicjuje hamowanie jednego lub kilku kół i ogranicza moment obrotowy silnika w przypadku utraty stabilności.
Przednie zawieszenie A 45 AMG ma sztywniejsze zwrotnice, łożyska i nową elastokinematykę. Pojazd porusza się standardowo na lekkich obręczach AMG z podwójnymi ramionami w kolorze grafitowym, zaopatrzonych w ogumienie w rozmiarze 235/40 R 18.
Model zyskał akcenty charakterystyczne dla aut z Affalterbach, takie jak podwójne ostrze przecinające osłonę chłodnicy, przedni spojler w kolorze matowej czerni oraz szerokie wloty powietrza w zderzaku, otoczone prowadnicami powietrza. Elementy kokpitu inspirowane włóknem węglowym kontrastują z okrągłymi otworami wentylacyjnymi w czerwonej oprawie i czerwonymi pasami bezpieczeństwa.
![]() |
fot. Mercedes
|
Model A 45 AMG oferowany jest z licznymi opcjami indywidualizacji.
Światowa premiera A 45 AMG odbędzie się 5 marca podczas salonu samochodowego w Genewie. Sprzedaż modelu ruszy 8 kwietnia, a jego rynkowy debiut w Niemczech nastąpi w czerwcu.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym
Zostaw komentarz: