
Mercedes-AMG GT Track Series – piekielnie mocny, ale nielegalny. Na zwykłej drodze go nie zobaczymy
Mercedes-AMG GT Track Series to najostrzejsze wcielenie modelu GT, które powstało z myślą o dobrej zabawie na torze. Na zwykłej drodze go raczej nie zobaczymy, ponieważ nie ma właściwej homologacji.
Mercedes-AMG GT Track Series to bardziej zaawansowany technologicznie AMG GT Black Series, który został zainspirowany startami w wyścigowych seriach GT3 i GT4. To auto, które powstało z myślą o dobrej zabawie na torze. Na zwykłej drodze go raczej nie zobaczymy, ponieważ nie ma właściwej homologacji.

Mercedes-AMG GT Track Series napędza 4-litrowy silnik V8 z podwójnym doładowaniem, który dzięki modyfikacjom układu wtryskowego i nowej mapie zapłonu generuje blisko 740 KM mocy i 850 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Za przeniesienie mocy na tyle koła odpowiada 6-stopniowa, sekwencyjna przekładnia z regulowanym dyferencjałem.
Do wyhamowania tego wyścigowego potwora służą stalowe tarcze hamulcowe: przednia ma średnicę 390 mm a tylna 355 mm. Kierowca ma też możliwość ustawienia balansu hamulców pomiędzy przednią a tylną osią.
Maska, błotniki, progi, tylne drzwi i tylny pas wykonane są z włókna węglowego. Do tego w ramach odciążenia całej konstrukcji wymontowano z auta elementy wygłuszenia czy silniczki sterujące szybami w drzwiach, dzięki temu masa własna auta nie przekracza 1400 kilogramów.

W takim aucie kluczowa jest aerodynamika. Dokładki zderzaka i progów oraz ogromny spojler zapewniają jeszcze większy docisk niż w wersji Black Series, a dodatkowe wloty powietrza w masce i błotnikach chłodzą podzespoły. Możliwość regulacji tylnego skrzydła aerodynamicznego pozwoli dopasować docisk tylnej osi do konkretnego toru czy warunków atmosferycznych.
Przednie i tylne zawieszenie otrzymało specjalny zestaw amortyzatorów Bilstein z regulacją odbicia i kompresji a także wysokości prześwitu. Możliwość ustawienia pod preferencje kierowcy i specyfiki toru mają też stabilizatory.
W środku, jak przystało na wyścigówkę z prawdziwego zdarzenia, znajdziemy klatkę bezpieczeństwa, kubełkowe fotele z włókna węglowego i 5-punktową uprząż. Wielofunkcyjny wyświetlacz Bosch DDU 11 przekaże kierowcy wszystkie potrzebne informacje, między innymi o temperaturze oleju w przekładni czy silniku a także pozwoli na śledzenie czasów przejechanych okrążeń toru.

Mercedes-AMG GT Track Series – cena
Cena Mercedesa-AMG GT Track Series to 369 tysięcy euro. Ci, którzy go kupią, w pakiecie otrzymają również pełne wsparcie techniczne, zestaw części zamiennych i system nawadniania kierowcy z wężykiem montowanym w kasku.
Z okazji uczczenia 55-lecia marki AMG powstanie 55 sztuk Mercedesa-AMG GT Track Series. I choć auto nie nadaje się do jazdy po publicznej drodze, to nie mamy wątpliwości, że chętnych nie zabraknie.

Najnowsze
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zaparowane szyby to powszechny problem w warunkach jesienno-zimowych i kierowcy mają sprawdzone sposoby jak sobie z nimi radzić. Zwykle rozwiązują one problem tylko chwilowo, bo nie zwalczają jego przyczyn. -
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
-
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
Zostaw komentarz: