
Mercedes-AMG GT Black Series podbija tor Nürburgring – zobaczcie ten niesamowity przejazd!
Nowy Mercedes-AMG GT Black Series jest blisko spokrewniony z maszynami wyścigowymi. Jak blisko? Kierowca GT3 Maro Engel w imponującym stylu zademonstrował to na północnej pętli Nürburgringu. Notując oficjalnie zmierzony i poświadczony notarialnie czas 6:43,616 min dla toru o długości 20,6 km!
Maro Engel maksymalnie wykorzystał potencjał, jaki seryjnie oferuje nowy Mercedes-AMG GT Black Series – w tym jego najpotężniejszy w historii seryjny silnik AMG V8 o mocy 730 KM. Na przykład przedni spojler, wykonany z włókna węglowego, został wysunięty do położenia Race, a dolne i górne płaty tylnego skrzydła przyjęły środkową pozycję.
Regulowane zawieszenie AMG z adaptacyjną regulacją tłumienia zostało obniżone o 5 mm z przodu i o 3 mm z tyłu, by jeszcze bardziej wzmocnić efekt działania przedniego dyfuzora. Równocześnie ustawiono maksymalne możliwe pochylenie kół: -3,8° z przodu oraz -3,0° z tyłu. W przypadku regulowanych stabilizatorów 35-letni Engel, jako zawodowy kierowca, zdecydował się na najtwardsze z trzech możliwych ustawień, a z 9-stopniowej skali kontroli trakcji AMG wybierał pozycję szóstą lub siódmą – w zależności od odcinka toru. Nabywcy AMG GT Black Series również mogą korzystać ze wszystkich tych ustawień.
https://www.youtube.com/watch?v=JWaz9HVgDeY
Także pod względem efektywności aerodynamicznej Mercedes-AMG GT Black Series ma wiele wspólnego z samochodem wyścigowym. Bezpośrednio ze świata motorsportu pochodzi na przykład pokrywa silnika z włókien węglowych z dwoma dużymi wylotami spalin. Służą one do odprowadzania z komory silnika ciepłego powietrza płynącego z umieszczonej pod kątem (pochylonej) chłodnicy. Zwiększa to ogólną siłę docisku, podobnie jak wyrafinowana koncepcja tylnego skrzydła i osłonięte w dużej mierze podwozie.
Dlaczego na północnej pętli Nürburgringu obowiązują dwa różne czasy okrążenia?
Północna pętla toru Nürburgring (niem. Nordschleife) uchodzi za najtrudniejszy tor wyścigowy na świecie i jest uwzględniana w harmonogramie każdego nowego projektu Mercedes-AMG. Rekordowe okrążenie stanowi więc najtrudniejszy sprawdzian właściwości sportowego auta. Czasy są określane dla dwóch odcinków: o długości 20,6 oraz 20,832 km.
Od 1997 r. punktem odniesienia jest nitka o długości 20,6 km. To na niej specjalistyczny magazyn „sport auto” wydawany przez Motor Presse Stuttgart prowadzi pomiary w ramach tzw. „Supertestu”. Ze względów historycznych nie została tu uwzględniona krótka prosta przy trybunie T13, prowadząca od zjazdu z północnej pętli na tor Grand Prix do zjazdu z pętli Grand Prix na Nordschleife.
Z tego powodu linia startu znajduje się na końcu trybuny T13 (kierunek północny), a linia mety jest na początku trybuny (kierunek południowy) – i dlatego po lotnym starcie nie jest mierzone pełne okrążenie. Całkowita długość przejazdu wynosi dokładnie 20,6 km.
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Zostaw komentarz: