Mercedes-AMG GT 63 S E Performance – cena w Polsce. Najmocniejszy Mercedes w historii kosztuje fortunę
Przyjazny środowisku, ekologiczny, hybrydowy samochód? Nie dajcie się zwieść, Mercedes-AMG GT 63 S E Performance to prawdziwa drogowa bestia. Bardzo szybka drogowa bestia z zabójczymi osiągami. I równie zabójczą ceną.
Na polskim rynku debiutuje najmocniejszy Mercedes w historii – AMG GT 4-Drzwiowe Coupe 63 S E Performance. Pod tą długą nazwą kryje się supersportowy samochód w ponad pięciometrowym nadwoziu.
Pod maską tej drogowej bestii pracuje 4-litrowy, podwójnie doładowany silnik V8 o mocy 639 KM, łączony z 9-stopniowym AMG Speedshift. Z tyłu znajduje się silnik elektryczny o mocy 204 KM, który współpracuje z dwustopniową przekładnią. Łączna moc układu to imponujące 843 KM i aż, uwaga, 1400 Nm momentu obrotowego!
Te niebotyczne wartości przekładają się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 2,9 sekundy. W niespełna 10 sekund od startu na liczniku zobaczymy 200 km/h, a cyfrowy prędkościomierz zatrzyma się dopiero przy 316 km/h.
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance – ile ta hybryda przejedzie na prądzie?
Jeśli spodziewacie się dużego zasięgu, porównywalnego z innymi hybrydami typu plug-in, to mocno się zawiedziecie. Albo będzie bardzo często ładować samochód. System rekuperacji ma cztery stopnie intensywności, więc można też spróbować intensywnego hamowania.
Akumulatory mają pojemność 6,1 kWh, co pozwala na przejechanie tylko 12 kilometrów na samym prądzie. Co ważne i warte podkreślenia, same ogniwa ważą tylko 89 kilogramów. Pokładowa ładowarka ma 3,7 kW mocy.
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance – cena w Polsce
Za poczucie tak ogromnych przeciążeń trzeba zapłacić także ogromne pieniądze. Trzeba zapłacić 1 033 537 złotych, by wyjechać z salonu Mercedesem-AMG GT 63 S E Performance, czyli najmocniejszym modelem w historii marki.
Do tej ceny należy dorzucić kwoty, które producent umieścił w długim menu dodatkowych opcji. Przykładowo, dokupując pakiet AMG Special Edition za 79 827 złotych, dostaniemy m.in. szaro-czarną skórzaną tapicerkę, indywidualne fotele z konsolą środkową na tylnej kanapie, 21-calowe felgi, chromowe wykończenie nadwozia, podświetlane listwy AMG, wykończenie wnętrza drewnem jesionowym czy specjalny, lakier czerwień rubelitu.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Europejska premiera BYD Sealion 7
BYD Sealion 7 to siódmy w pełni elektryczny samochód wprowadzony przez chińską markę na europejski rynek. Jest to też czwarty model z serii ,,Ocean”, do której należy już Dolphin, Seal i Seal U. Pierwsze modele mają dotrzeć do klientów jeszcze w tym roku. -
Cupra Formentor VZ5 w edycjach specjalnych
-
Porsche Taycan 4 i Taycan GTS – nowe warianty w gamie elektrycznego modelu
-
Lamborghini Revuelto ,,Opera Unica” zaprezentowane
-
Mercedes-AMG pracuje nad pierwszym własnym SUV-em
Komentarze: