Mercedes-AMG EQE: producent z Affalterbach pokazał dwie elektryczne limuzyny. Prawdziwe „petardy”!
Sportowa marka z Affalterbach poszerza swoją gamę o kolejne modele z napędem elektrycznym. To biznesowe limuzyny Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC oraz Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+.
Spektrum mocy waha się od 350 kW (476 KM) w EQE 43 4MATIC do 505 kW (687 KM) w EQE 53 4MATIC+ z opcjonalnym pakietem AMG DYNAMIC PLUS i funkcją „doładowania” (ang. boost). Maksymalny moment obrotowy wynosi od 858 do 1000 Nm.
AMG EQE 43 4MATIC | AMG EQE 53 4MATIC+ | |
Maksymalna moc całkowita:(bez/z pakietem AMG DYNAMIC PLUS) | 350 kW (476 KM) | 460 kW (626 KM) /505 kW (687 KM) |
Maksymalny całkowity moment obrotowy (bez/z pakietem AMG DYNAMIC PLUS) | 858 Nm | 950 Nm / 1000 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h(bez/z pakietem AMG DYNAMIC PLUS) | 4,2 s(min. 50% stanu naładowania) | 3,5 / 3,3 s(min. 70% stanu naładowania) |
Prędkość maksymalna(bez/z pakietem AMG DYNAMIC PLUS) | 210 km/h | 220 km/h / 240 km/h |
Kierowca ma do wyboru dwa programy akustyczne: autentyczny „Authentic” oraz, opcjonalnie, wyczynowy „Performance” (tylko dla EQE 53 z pakietem AMG DYNAMIC PLUS). Oba są dostępne w trzech wariantach: zrównoważonym, sportowym i potężnym. Ton oraz intensywność brzmienia AMG SOUND EXPERIENCE są uzależnione od aktualnych warunków jazdy, wybranego programu lub preferencji kierowcy, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.
Silniki zastosowane w EQE 43 4MATIC korzystają ze specyficznego dla AMG zestrojenia i sterowania. Wariant EQE 53 4MATIC+ również używa jednostek specyficznych dla AMG, ale ze zmodyfikowanymi uzwojeniami i laminacjami oraz specjalnym falownikiem. Zwiększono też natężenie. Pozwala to osiągać jeszcze wyższe obroty i większą moc.
Maksymalną moc napędu można wywołać w programie Sport+ lub we wszystkich programach jazdy poprzez kickdown (wciśnięcie pedału gazu do podłogi). Pomijając kickdown, we wszystkich trybach poza Sport+ moc maksymalna jest optymalizowana pod kątem zmniejszenia zużycia energii.
Pneumatyczne zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL+ z adaptacyjnym tłumieniem opiera się na czterowahaczowej konstrukcji z przodu oraz wielowahaczowej z tyłu. Na potrzeby wariantów AMG obie osie EQE zostały zoptymalizowane: zmiany objęły zastosowanie zwrotnic, wahaczy i stabilizatorów o sztywniejszych nastawach.
W EQE 53 4MATIC+ specjalnie dostrojono również system zarządzania pracą akumulatora. W trybach jazdy Sport i Sport+ nacisk kładziony jest na osiągi, a w Comfort – na jak największy zasięg. Ponadto wariant ten otrzymał specyficzną dla AMG wiązkę przewodów, dostosowaną do jego wyższych osiągów.
Na życzenie dostępne są również liczne opcje AMG podkreślające dynamiczny potencjał nowych modeli EQE 43 i EQE 53. Należą do nich elementy stylistyczne, takie jak pakiet AMG Night z czarnymi akcentami, czerwone zaciski hamulcowe czy ozdobne wykończenia AMG z włókna węglowego. Elektryczne limuzyny o wysokich osiągach można doposażyć też w elementy zwiększające dynamikę jazdy, na przykład w wysokowydajny ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy AMG. Ponadto do wyboru są aerodynamicznie zoptymalizowane 20- i 21-calowe obręcze AMG z lekkich stopów.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: