
Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC Shooting Brake
Nowy CLA 35 4MATIC Shooting Brake to najnowsza „przepustka” do świata AMG. Pięciodrzwiowy samochód łączy w sobie proporcje coupe z funkcjonalnością kombi. Pod jego maską pracuje silnik o mocy 306 KM, zapewniający świetne osiągi.
Wydłużona pokrywa silnika z wyrazistymi przetłoczeniami, mocno zaakcentowane nadkola, smukła linia boczna, niewielkie przeszklenie kabiny i szeroki optycznie tył – to wszystko podkreśla geny sportowych aut. Specjalna osłona chłodnicy AMG przedzielona podwójną listwą i przedni zderzak AMG z prowadnicami powietrza, a także srebrne akcenty i przedni spojler podkreślają charakterystyczny design modeli z serii 35.
Z boku Shooting Brake’a wyróżniają 18-calowe obręcze z podwójnymi ramiona oraz bezramkowe szyby w drzwiach. Z tyłu uwagę zwraca zderzak z dyfuzorem oraz dwiema końcówkami wydechu po obu stronach nadwozia, a także smukłe, dwuczęściowe lampy.
Opcje dla nadwozia obejmują m.in. pakiet AMG Night z akcentami w kolorze czarnym (np. przedni spojler, wkładki osłon progowych), pakiet AMG Aerodynamics zapewniający zoptymalizowany balans aerodynamiczny oraz alternatywne wzory obręczy AMG z lekkich stopów w kolorze czarnym (z matowym lub lśniącym wykończeniem), również w rozmiarze 19 cali.
Do znaków rozpoznawczych wnętrza modeli z serii 35 należą m.in. sportowe fotele z tapicerką z syntetycznej skóry Artico i mikrofibry Dinamica w kolorze czarnym, z czerwonymi, podwójnymi przeszyciami (dostępna jest też tapicerka szaro-czarna), a także konsola środkowa AMG z czarnym, lakierowanym wykończeniem i dodatkowymi przyciskami sterującymi 3-stopniowym ESP, trybem manualnej skrzyni biegów oraz opcjonalnym adaptacyjnym systemem tłumienia AMG Ride Control.
Wielofunkcyjna sportowa kierownica ze spłaszczonym u dołu wieńcem i obszyciem ze skóry nappa oraz galwanizowanymi manetkami zmiany biegów może być na życzenie doposażona w dodatkowe instrumenty, w tym okrągły kontroler ze zintegrowanym wyświetlaczem oraz dwa pionowe przełączniki, którym można przypisać wybrane funkcje – np. aktywację określonego trybu jazdy.
Charakterystyczną, sportową atmosferę podkreślają również sportowe pedały ze szczotkowanej stali nierdzewnej z gumowymi wypustkami, podsutifka z czarnej tkaniny i listwy progowe ze szczotkowanej stali nierdzewnej z napisem „AMG” (z przodu).
Kierowca ma do wyboru trzy style wyświetlania wskaźników na znajdującym się przed nim ekranie (klasyczny, sportowy i supersportowy) oraz menu AMG, za pomocą którego może wywoływać różne specjalne widoki, m.in.: wskaźnik biegu w trybie ręcznej zmiany przełożeń, temperaturę oleju silnikowego i przekładniowego, wskaźnik przeciążeń, cyfrowy stoper czy aktualne moc i moment obrotowy silnika.
Dwulitrowa, turbodoładowana jednostka daje kierowcy do dyspozycji 306 KM oraz 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego (od 3000 obr./min). Współpracuje ona z dwusprzęgłową skrzynią AMG o siedmiu przełożeniach. Należy ona do wyposażenia standardowego, podobnie jak napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC. Podział momentu obrotowego między osiami jest regulowany płynnie zależnie od warunków jazdy, a jego zakres sięga od konfiguracji całkowicie przednionapędowej do 50:50. CLA 35 4MATIC Shooting Brake przyspiesza do 100 km/h w 4,9 s i może jechać maksymalnie 250 km/h.
Nowy członek rodziny AMG ma także świetne hamulce. Przednią oś zaopatrzono w nowe czterotłoczkowe stałe zaciski typu monoblok oraz 350-milimetrowe tarcze, a tylną w jednotłoczkowe zaciski przesuwne oraz tarcze o średnicy 330 mm. Aby lepiej odprowadzać ciepło i zapobiegać spadkom skuteczności przy wielokrotnych hamowaniach – nawet w ekstremalnych warunkach, tarcze są wewnętrznie wentylowane i perforowane.
Najnowsze
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zaparowane szyby to powszechny problem w warunkach jesienno-zimowych i kierowcy mają sprawdzone sposoby jak sobie z nimi radzić. Zwykle rozwiązują one problem tylko chwilowo, bo nie zwalczają jego przyczyn. -
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
-
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
Zostaw komentarz: