Mercedes-AMG C 43 2022 – mniej cylindrów, więcej mocy i dźwięk z głośników
Takie to już czasy, że nawet wersje o sportowym zacięciu, muszą być „eko”. Najnowszym tego przykładem jest debiutujący właśnie Mercedes-AMG C 43, którego dopadł downsizing oraz elektryfikacja.
O takim kroku mówiło się już wcześniej. Nowa klasa C od AMG otrzymała 2-litrową jednostkę wspieraną układem mild hybrid. Niedawno zaprezentowano ją w model AMG SL 43, ale tam rozwijała 381 KM i 480 Nm. W AMG C 43 wzmocniono ją do 408 KM oraz 500 Nm. Dodatkowe 14 KM chwilowego zastrzyku zapewnia elektryczny silnik, będący częścią układu mild hybrid.
Mercedes-AMG C 43 debiutuje jako sedan oraz kombi. Pierwsza wersja przyspiesza do 100 km/h w 4,6 s, druga jest o 0,1 s wolniejsza. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h, ale opcjonalnie można ją zwiększyć do 265 km/h. Dla porównania poprzednik mający 390 KM z 3-litrowego silnika przyspieszał do 100 km/h w 4,7 s (sedan).
Nowa klasa C od AMG korzysta ze zmodyfikowanej 9-biegowej skrzyni automatycznej, w której konwerter momentu obrotowego zastąpiono mokrym sprzęgłem, co ma poprawić szybkość reakcji na gaz. Do standardu należy także napęd na wszystkie koła z rozdziałem mocy w proporcji 31:69, co pozwoli na zachowanie tylnonapędowej charakterystyki samochodu.
Inżynierowie AMG zajęli się także zawieszeniem, które wyposażono w adaptacyjne amortyzatory, pozwalające na wybór trzech trybów: Comfort, Sport i Sport+. Zależna od wybranego trybu jest także praca układu kierowniczego ze zmiennym przełożeniem, który może współpracować ze skrętną tylną osią, poprawiającą zwinność i stabilność prowadzenia klasy C.
Spece z Affalterbach nie zapomnieli także o sportowym układzie hamulcowym z 370-milietrowimi tarczami z przodu i 4-tłoczkowym zaciskami oraz o sportowym układzie wydechowym. Charakterystyka brzmienia zależna jest od wybranego trybu jazdy i regulowana za pomocą klapki w wydechu. Lecz nie jest to chyba nigdy zbyt głośny dźwięk, ponieważ AMG przygotowało opcję nazwaną AMG Real Performance Sound. Po jej wybraniu, czujnik w układzie wydechowym będzie przekazywał brzmienie silnika do wnętrza. Co rozumiemy jako odgrywanie dźwięku przez głośniki systemu audio.
Z zewnątrz Mercedesa-AMG C 43 rozpoznamy po charakterystycznym grillu Panamericana, zmienionych zderzakach, dyfuzorze, czterech końcówkach wydechu oraz felgach w rozmiarze od 18 do 20 cali. We wnętrzu zmieniło się niewiele – do wyboru są nowe tapicerki i elementy wykończenia wnętrza, a także znajdziemy tu kierownicę z przełącznikami trybów jazdy. Najciekawszy element to opcjonalne kubełkowe fotele, takie same jak w poprzedniku.
Najnowsze
-
Elektryczny SUV – sprawdź model EX90 od szwedzkiej marki Volvo
Najwyższy model w gamie nie musi być limuzyną – coraz częściej w tej roli występuje luksusowy SUV. Nie musi też być spalinowy – czy chcemy, czy nie, przyszłość motoryzacji jest elektryczna. Szwedzkie Volvo, choć jest marką bardzo tradycyjną, zamierza zelektryfikować całą swoją gamę, wprowadza więc do oferty kolejne modele napędzane prądem. -
Droga S6 zmienia nazwę na Kaszëbskô Darga. Czy Kaszubi wreszcie doczekali się uznania?
-
Motocyklem przez Laos: trasy, ceny i nieoczekiwane wyzwania. Poradnik dla podróżników
-
Rewolucja w podatkach od aut: fiskus przykręca śrubę kierowcom! Kto zapłaci więcej za starsze i bardziej zanieczyszczające samochody?
-
TEST: sprawdzamy, czy Skoda Superb Combi IV generacji to nadal królowa kombiaków, czy już tylko wspomnienie? Wszystko co musisz wiedzieć o tym modelu
Zostaw komentarz: