Mercedes-AMG A 35 4MATIC – nowość w rodzinie
Inżynierowie AMG pracują intensywnie nad topową wersją nowej klasy A, oznaczonej jako A 45. Zanim jednak ją zobaczymy, otrzymujemy przedsmak w postaci trochę słabszej, ale również sportowej, odmiany.
Mercedes-AMG wprowadza do oferty zupełnie nowy bazowy model – A 35 4MATIC. Bazuje on na najnowszej przednionapędowej platformie i jest zasilany nową benzynową jednostką 2.0 turbo o mocy 306 KM. Standardowo współpracuje ona z dwusprzęgłową skrzynią AMG SPEEDSHIFT DCT 7G, która przekazuje moc na wszystkie koła. Podział momentu obrotowego między osiami jest regulowany płynnie zależnie od warunków jazdy, a jego zakres sięga od konfiguracji całkowicie przednionapędowej do 50:50.
Standardowa funkcja RACE-START zapewnia maksymalne przyspieszenie przy ruszaniu i pozwala na osiągnięcie 100 km/h w 4,7 s. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. A 35 4MATIC wyposażone jest też w układ wydechowy z automatycznie sterowaną klapą. Jego brzmienie różni się zależnie od wybranego programu – może być dyskretne, zrównoważone, lub mocne i sportowe.
Wzorowe prowadzenie ma zapewniać sportowe zawieszenie z opcjonalnym systemem adaptacyjnego tłumienia. Pozwala on kierowcy na wybór spośród trzech różnych trybów pracy zawieszenia, a ich zakres sięga od konfiguracji zorientowanej na komfort aż do sportowej. System działa w pełni automatycznie, dostosowując siłę tłumienia każdego z kół do sytuacji na drodze oraz warunków jazdy.
Mercedes-AMG pamiętał też o układzie hamulcowym – przednią oś zaopatrzono w nowe czterotłoczkowe stałe zaciski oraz 350-milimetrowe tarcze, a tylną – w jednotłoczkowe zaciski oraz tarcze o średnicy 330 mm. Aby lepiej odprowadzać ciepło i zapobiegać spadkom skuteczności tarcze są wentylowane wewnętrznie i perforowane.
Z przodu A 35 4MATIC wyróżniają: osłona chłodnicy przedzielona podwójnym ostrzem, przedni zderzak z linii AMG, z prowadnicami powietrza i dolnym spojlerem, oraz poprzeczki bocznych wlotów powietrza z wykończeniem w kolorze srebrnego chromu. Z profilu uwagę zwracają 18-calowe obręcze z lekkich stopów z podwójnymi ramionami oraz panele progowe z linii AMG. Tył jest zdominowany przez zderzak z nową nakładką w kształcie dyfuzora, subtelny spojler dachowy oraz dwie okrągłe końcówki układu wydechowego.
W kabinie pojawiły się fotele pokryte mieszanką syntetycznej skóry ARTICO i mikrofibry DINAMICA, a jej czarny odcień przełamują czerwone przeszycia i pasy bezpieczeństwa w tym samym kolorze. Na życzenie dostępna jest też syntetyczna tapicerka skórzana ARTICO w dwóch odcieniach: czarnym i szarym. Uzupełnieniem jest czerwona lamówka na elementach ozdobnych wykończonych mikrofibrą DINAMICA oraz dysze nawiewów z czerwonymi pierścieniami.
Kierowca może wybierać spośród trzech wersji graficznych zestawu wskaźników AMG. Szczególnie atrakcyjnie prezentuje się tryb Supersport,z okrągłym obrotomierzem i dodatkowymi informacjami wyświetlanymi w postaci pasków po bokach.
Nowy Mercedes-AMG A 35 4MATIC będzie miał swoją światową premierę podczas tegorocznego salonu samochodowego w Paryżu (od 2 października 2018 r.), a jego sprzedaż ruszy jeszcze w październiku. W salonach Mercedesa w Europie Zachodniej model pojawi się w styczniu 2019 r.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: