![](https://www.motocaina.pl/thumbor_image/1920/864/1/0/!2F2021!2F03!2F52e60bb2d5b2129f8833186feb0d43dd635419db-scaled.jpg)
Mercedes-AMG A 35 4Matic Limuzyna – sedan na sportowo
Po hot hatchu czas na model A 35 4Matic w wersji Limuzyna. To drugi Mercedes-AMG zbudowany na nowej platformie dla aut kompaktowych, a jednocześnie najtańsza propozycja dla klientów poszukujących sportowego w połączeniu z niezłą przestrzenią dla podróżujących i na bagaż.
Nowy Mercedes-AMG A 35 4Matic Limuzyna ma być propozycją dla młodych klientów, poszukujących świetnych osiągów, komfortu i dobrych możliwości przewozowych. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,8 s, a prędkość maksymalna to 250 km/h.
Wzmocnioną wersję wyróżnia osłona chłodnicy z podwójną listwą, przedni zderzak AMG Line z prowadnicami powietrza i spojlerem oraz elementy ozdobne z chromowanym, srebrnym wykończeniem. Z profilu uwagę zwracają aerodynamicznie zoptymalizowane 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów, o wzorze z pięcioma podwójnymi ramionami, i osłony progowe AMG Line. Mocno zaakcentowane przetłoczenie biegnące od przedniego do tylnego błotnika podkreśla muskularne wyprofilowanie boków nadwozia. Typowy dla AMG efekt wizualny wzmacniają opcjonalnie dostępne obręcze o średnicy 19″.
Stylizacja tylnego pasa optycznie poszerza nadwozie kompaktowego modelu. Wzrok przyciągają tu dwuczęściowe tylne lampy oraz nowy wkład dyfuzora, a także spojler na krawędzi tylnej pokrywy i dwie okrągłe końcówki układu wydechowego umieszczone po bokach zderzaka.
Mercedesa-AMG A 35 4Matic Limuzynę wyposażono w nowy system multimedialny MBUX. Dotykowy ekran MBUX wraz z wyświetlaczem cyfrowych wskaźników – przykryte jedną wspólną taflą szkła – tworzą panoramiczny kokpit, podkreślając horyzontalną orientację deski rozdzielczej. Na pokładzie nie zabrakło sterowania głosowego, aktywowanego słowami „Hej Mercedes”. Dzięki sztucznej inteligencji MBUX rozpoznaje i rozumie niemal wszystkie złożone polecenia z zakresu inforozrywki i obsługi funkcji pojazdu – nawet, jeśli są one wyrażone w sposób pośredni. Dodatkowo, za sprawą nowego, opcjonalnego asystenta wnętrza MBUX, można bezdotykowo sterować wybranymi elementami multimediów oraz włączać i wyłączać lampki do czytania.
Kierowca może wybrać jeden z trzech stylów wyświetlania informacji na zestawie wskaźników AMG. Szczególnie efektowny jest tryb sportowy, z okrągłym obrotomierzem i dodatkowymi informacjami przedstawionymi w postaci trójwymiarowych słupków po lewej i prawej stronie ekranu. Za pomocą menu AMG można wywoływać różne widoki specjalne, takie jak przeciążenie czy dane jednostki napędowej.
Nową kierownicę AMG można opcjonalnie wyposażyć w dodatkowe elementy: umieszczony pod prawym ramieniem okrągły kontroler ze zintegrowanym wyświetlaczem oraz dwa zlokalizowane pod lewym ramieniem pionowe przełączniki z ekranami. Kontroler pozwala zmieniać programy jazdy – nazwa wybranego programu pojawia się na zintegrowanym kolorowym wyświetlaczu LCD. Z kolei przełączniki z lewej strony można indywidualnie konfigurować, przypisując im wybrane funkcje AMG, dzięki temu kierowca aktywuje je bez odrywania rąk od kierownicy.
A 35 4Matic jest oferowany z tapicerką z syntetycznej skóry Artico i mikrofibry Dinamica w kolorze czarnym, z kontrastowymi, czerwonymi przeszyciami oraz czerwonymi pasami bezpieczeństwa, a także z tapicerką z syntetycznej skóry w konfiguracji czarny/szary neva. Sportowy nastrój w kabinie zapewnia szereg dodatkowych akcentów, takich jak czerwone lamówki mikrofibry czy otwory wentylacyjne z czerwonym pierścieniem.
Dwulitrowa, turbodoładowana jednostka dysponuje mocą 306 KM i wysokim maksymalnym momentem obrotowym (400 Nm od 3000 obr./min). W układzie wydechowym A 35 4Matic standardowo zastosowano automatycznie sterowaną klapę. W rezultacie jego brzmienie różni się zależnie od wybranego programu jazdy.
Dwusprzęgłowa skrzynia AMG Speedshift DCT 7G odpowiada za błyskawiczną zmianę biegów. Standardowa funkcja Race-Start zapewnia maksymalne przyspieszenie przy ruszaniu.
Seryjnie montowany w A 35 aktywny napęd na cztery koła AMG Performance 4Matic rozdziela moment obrotowy między osiami płynnie, zależnie od warunków jazdy, a jego zakres sięga od konfiguracji całkowicie przednionapędowej do 50:50. Za aktywny transfer momentu obrotowego do tylnych kół odpowiada zamontowane przy tylnej osi, elektromechanicznie sterowane sprzęgło wielotarczowe.
https://www.youtube.com/watch?v=WtKC45n1UfE
Pięć programów jazdy AMG DYNAMIC SELECT – Slippery, Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual – zapewnia szeroki zakres ustawień charakterystyki samochodu, od komfortowego aż po zdecydowanie dynamiczny. Każdy z trybów zmienia szereg parametrów, takich jak reakcja silnikaczy przykładni.
Jako nowość w ramach systemu trybów jazdy nowy A 35 4Matic oferuje AMG Dynamics – czyli zintegrowany układ dynamicznej kontroli prowadzenia. Poszerza on stabilizacyjne funkcje układu ESP o interwencje, które zwiększają zwinność, a jednocześnie są dopasowane do oczekiwań kierowcy. Podczas dynamicznego pokonywania zakrętów niewyczuwalne przyhamowanie tylnego koła po wewnętrznej stronie łuku wywołuje określone odchylenie (ruch wokół pionowej osi samochodu) i zacieśnienie toru jazdy.
Opcjonalne zawieszenie AMG RIDE CONTROL z systemem adaptacyjnego tłumienia pozwala kierowcy na wybór spośród trzech różnych trybów pracy zawieszenia. Ich zakres sięga od konfiguracji zorientowanej na komfort aż do sportowej. System działa w pełni automatycznie, dostosowując siłę tłumienia każdego z kół do sytuacji na drodze oraz warunków jazdy. Wszystko odbywa się w ciągu milisekund i całkowicie płynnie, w ramach szerokiej rozpiętości charakterystyki tłumienia.
Układ hamulcowy A 35 4Matic zaopatrzono w nowe czterotłoczkowe stałe zaciski typu monoblokoraz 350-milimetrowe tarcze na przedniej osi oraz w jednotłoczkowe zaciski przesuwne i tarcze o średnicy 330 mm na tylnej. Tarcze są wewnętrznie wentylowane i perforowane, a lakierowane na srebrny kolor zaciski wyróżnia czarny napis „AMG”.
Progresywny, elektromechaniczny układ kierowniczy A 35 4Matic z przekładnią o zmiennym przełożeniu wspiera kierowcę w sportowym stylu jazdy. Ma dwie charakterystyki działania: zależnie od wybranego programu jazdy wyróżnia się bezpośrednimi reakcjami i większym oporem lub pracuje lżej, w sposób bardziej zrelaksowany. Sztywne mocowanie na zintegrowanym wsporniku zapewnia jeszcze lepsze połączenie układu kierowniczego z nadwoziem, a tym samym dodatkowo zwiększa precyzję prowadzenia.
Najnowsze
-
Kto może żądać badania trzeźwości kierowcy autokaru? Oto jak wygląda bezpieczeństwo dzieci jadących autobusem na ferie
Na trwających feriach zimowych wg. MEN przebywa obecnie 957 tys. dzieci. To czas, kiedy najmłodsi często korzystają z transportu autobusowego, podróżując na zimowiska czy obozy. To także czas wzmożonej aktywności nietrzeźwych kierowców na drogach. -
Cena paliwa spadnie? Do końca ferii czekają nas zmiany na stacjach
-
Kierunkowskaz na rondzie włączają niedouczeni kierowcy – kiedy możesz to zrobić a kiedy nie wolno?
-
Elektroniczne winiety Węgry – co warto wiedzieć o węgierskim systemie opłat drogowych?
-
Pachnieć Rolls-Roycem? Teraz można! Marka wprowadza nowy zapach perfum Rolls-Royce Scent
Zostaw komentarz: