Mean Green będzie bić nowy rekord
Najszybszy na świecie samochód ciężarowy z napędem hybrydowym, Volvo Mean Green, przymierza się do pobicia własnego światowego rekordu prędkości.
Mean Green |
fot. Volvo |
27 kwietnia na lotnisku w Wendover, w amerykańskim stanie Utah, Mean Green podejmie próbę osiągnięcia prędkości przekraczającej 260 km/h (165 mph).
Pojazd jest obecnie posiadaczem rekordów ze startu zatrzymanego na dystansie 500 i 1000 metrów.
Mean Green zostało zaprezentowane przez Volvo Trucks na wystawie Mid-America Trucking Show. Jego hybrydowy układ napędowy został zmodyfikowany z myślą o biciu rekordów prędkości. Samochód jest wyposażony w podrasowany silnik Volvo D16 i zmodyfikowaną wersję zautomatyzowanej skrzyni biegów Volvo I-Shift, przystosowaną do współdziałania z trakcyjnym silnikiem elektrycznym.
Właściciel i kierowca Mean Green, Boije Overbrink, twierdzi, iż pojazd przy starcie wykazuje przyspieszenie bez zwłoki czasowej charakterystycznej dla silników wysokoprężnych.
Łączna moc napędu Mean Green wynosi 2100 KM, przy maksymalnym momencie obrotowym około 6800 Nm – z czego 200 KM i około 1200 Nm pochodzi z silnika elektrycznego.
Mean Green pojawi się na wystawie Truck World w dniach 19–21 kwietnia w Toronto i na przystanku regatowym Volvo Ocean Race w Miami w dniach 17–20 maja.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: