
McLaren zwolni 1200 pracowników. Ogromne cięcia kosztów z powodu koronawirusa?
Ostatnie lata dla producenta super-samochodów były bardzo udane. Niestey, pandemia sprawiła, że McLaren zwolni 1200 pracowników z działów badań, wyścigów i rozwoju.
McLaren znany jest nie tylko z produkcji super szybkich samochodów drogowych. Od lat angażuje się w sport motorowy i królową – Formułę 1. Pandemia koronawirusa niestety na długi czas „zamroziła” działania w obu dziedzinach, co odbiło się na finansach McLarena. Producent ogłosił, że musi przejść przez trudny czas radykalnego cięcia kosztów, co doprowadzi do zwolnienia prawie 30 procent dotychczasowych pracowników.
Od dłuższego czasu do mediów docierały informacje o trudnej sytuacji finansowej producenta. Na początku maja McLaren chciał zastawić swoje historyczne, najdroższe modele i siedzibę w Woking, by otrzymać pożyczkę opiewającą na kwotę 150 mln funtów. Prośba ta została jednak odrzucona.
Przeczytaj: McLaren wprowadza nowe zasady. Superlekki Grand Touring
Cięcie etatów ma objąć pracowników działu rozwoju i badań nad nowymi pojazdami drogowymi, jak i wyścigów, w tym niestety ważną dla McLarena Formułę 1. Zarząd McLarena oficjalnie mówi, że nie jest w stanie regularnie płacić pracownikom.
Jest nam ogromnie przykro z powodu tej sytuacji. Robiliśmy wszystko by uniknąć najgorszego, ale nie mamy wyjścia i musimy podjąć decyzję o zwolnieniu części dotychczasowej siły roboczej – podają w oświadczeniu władze McLarena.
Niestety nie jest to jedyny ostatni krok w kierunku ratowania McLarena. Nowe modele Elva i 765LT trafią do klientów bez przeszkód, lecz ze sporymi opóźnieniami, zagrożony jest następca McLarena P1. Nie wiadomo, czy planowana premiera w 2024 roku faktycznie dojdzie do skutku.
Zobacz: McLaren odkrywa całą prawdę o materiałach we wnętrzu McLarena GT
Cała pandemia będzie nas kosztować około dwa lata. W 2020 roku zrobimy naprawdę niewiele. Myślę, że powrót do stanu początkowego zajmie nam cały 2021 rok. – komentuje Mike Flewitt, CEO McLarena.
Co dalej będzie z produkcją nowych modeli McLarena? Firma będzie chciała teraz skupiać się na najważniejszych projektach. Prezes zarządu McLaren Group ogłosił, że w 2021 roku jest plan wdrożenia nowej hybrydowej architektury, służącej do jeszcze bardziej efektywnej produkcji samochodów.
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Zostaw komentarz: