McLaren zwolni 1200 pracowników. Ogromne cięcia kosztów z powodu koronawirusa?
Ostatnie lata dla producenta super-samochodów były bardzo udane. Niestey, pandemia sprawiła, że McLaren zwolni 1200 pracowników z działów badań, wyścigów i rozwoju.
McLaren znany jest nie tylko z produkcji super szybkich samochodów drogowych. Od lat angażuje się w sport motorowy i królową – Formułę 1. Pandemia koronawirusa niestety na długi czas „zamroziła” działania w obu dziedzinach, co odbiło się na finansach McLarena. Producent ogłosił, że musi przejść przez trudny czas radykalnego cięcia kosztów, co doprowadzi do zwolnienia prawie 30 procent dotychczasowych pracowników.
Od dłuższego czasu do mediów docierały informacje o trudnej sytuacji finansowej producenta. Na początku maja McLaren chciał zastawić swoje historyczne, najdroższe modele i siedzibę w Woking, by otrzymać pożyczkę opiewającą na kwotę 150 mln funtów. Prośba ta została jednak odrzucona.
Przeczytaj: McLaren wprowadza nowe zasady. Superlekki Grand Touring
Cięcie etatów ma objąć pracowników działu rozwoju i badań nad nowymi pojazdami drogowymi, jak i wyścigów, w tym niestety ważną dla McLarena Formułę 1. Zarząd McLarena oficjalnie mówi, że nie jest w stanie regularnie płacić pracownikom.
Jest nam ogromnie przykro z powodu tej sytuacji. Robiliśmy wszystko by uniknąć najgorszego, ale nie mamy wyjścia i musimy podjąć decyzję o zwolnieniu części dotychczasowej siły roboczej – podają w oświadczeniu władze McLarena.
Niestety nie jest to jedyny ostatni krok w kierunku ratowania McLarena. Nowe modele Elva i 765LT trafią do klientów bez przeszkód, lecz ze sporymi opóźnieniami, zagrożony jest następca McLarena P1. Nie wiadomo, czy planowana premiera w 2024 roku faktycznie dojdzie do skutku.
Zobacz: McLaren odkrywa całą prawdę o materiałach we wnętrzu McLarena GT
Cała pandemia będzie nas kosztować około dwa lata. W 2020 roku zrobimy naprawdę niewiele. Myślę, że powrót do stanu początkowego zajmie nam cały 2021 rok. – komentuje Mike Flewitt, CEO McLarena.
Co dalej będzie z produkcją nowych modeli McLarena? Firma będzie chciała teraz skupiać się na najważniejszych projektach. Prezes zarządu McLaren Group ogłosił, że w 2021 roku jest plan wdrożenia nowej hybrydowej architektury, służącej do jeszcze bardziej efektywnej produkcji samochodów.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: