McLaren wprowadza nowe zasady. Superlekki Grand Touring
McLaren Automotive prezentuje dziś po raz pierwszy wyjątkową interpretację współczesnego Grand Tourera: nowego McLarena GT. Byłyśmy wczoraj na prezentacji tego imponującego modelu w nowo otwartym salonie McLarena w Warszawie. Zamówienia można składać już teraz, odbiór samochodu od końca 2019 roku, a cena McLarena GT zaczyna się od 237 500 euro.
Nowy McLaren GT posiada klasyczne cechy Grand Tourera, czyli łączy świetne osiągi z łatwością pokonywania długich dystansów, będąc przy tym samochodem lżejszym, szybszym i mocniej angażującym zmysły kierowcy niż jakikolwiek inny pojazd na świecie. McLaren Automotive prezentuje dziś po raz pierwszy wyjątkową interpretację współczesnego Grand Tourera: nowego McLarena GT. Smukłe, eleganckie i muskularne, superlekkie nowe GT konfrontuje się z dotychczasowymi zasadami panującymi w kategorii Grand Tourerów robiącą wrażenie mieszanką pięknego designu, innowacyjnymi materiałami najlepszej jakości, osiągami godnymi supersamochodów, legendarną dynamiką jazdy spod znaku McLarena i wysokim poziomem zaangażowania kierowcy.
Nowe GT również stworzono z wykorzystaniem bardzo wytrzymałego i sztywnego włókna węglowego, co przekłada się na samochód o niezrównanej dynamice, a przy tym najlżejszy w swojej klasie. Ważąc 1530 kg, McLaren GT jest o ponad 130 kg lżejszy od swojego najbliższego konkurenta i dosłownie o setki kilogramów od innych samochodów w segmencie. Z mocą 620 KM dostarczaną przez 4.0-litrowy silnik twin turbo V8 proporcja mocy do wagi tego superlekkiego McLarena GT wynosi 405 KM na tonę.
Sercem napędu jest nowy, 620-konny, 4.0-litrowy silnik z podwójną turbiną (oznaczony jako M840TE). Powiększając rodzinę silników V8 McLarena, został stworzony specjalnie z myślą o nowym GT. Jego ogromna moc, moment obrotowy oraz – co ważne dla wielu – świetny dźwięk układu wydechowego, tworzą podstawy prawdziwego Grand Tourera. Pełny moment 630 Nm dostępny jest w zakresie obrotów 5500-6500, ale ponad 95% tej wartości można uzyskać w niezwykle szerokim spektrum pomiędzy 3000 a 7250 obrotów. Nowy silnik współpracuje z siedmiobiegową skrzynią SSG ułatwiającą liniowe, płynne i niezwykle dynamiczne przyspieszanie.
Osiągi samochodu mówią same za siebie: dzięki funkcji kontroli startu z zatrzymania, GT rozpędza się do 100 km/godz. w 3,2 sekundy, a prędkość 200 km. godz. osiąga w 9 sekund. Jego prędkość maksymalna to 326 km/godz.
Specjalnie stworzone samonośne nadwozie MonoCell II-T (T nawiązuje do słowa ‘Touring’) obejmuje wykonaną z włókna węglowego przestrzeń bagażową o pojemności 420 litrów mieszczącą się pod w pełni przeszkloną klapą bagażnika. Klapa posiada system cichego domykania, a na życzenie może być zamykana elektrycznie.
Niskie umieszczenie silnika oraz odpowiednie rozmieszczenie układu wydechowego pozwoliło na zoptymalizowanie wielkości, kształtu i użyteczności przestrzeni bagażowej. Z łatwością pomieści się tu torba golfowa czy dwie pary nart o długości 185 cm wraz z butami czy też bagaż podręczny. Razem ze 150 litrami w przedniej części samochodu, daje to McLarenowi GT w sumie 570 litrów przestrzeni bagażowej.
Wytrzymałość struktury włókien węglowych umożliwiła przeszklenie słupków C i stworzenie pary dodatkowych bocznych okien, polepszając widoczność do tyłu i wpuszczając jeszcze więcej światła do przestronnego, minimalistycznego wnętrza. Drzwi podnoszą się do góry eksponując szerokie wejście i nisko umieszczony próg.
System informacyjno-rozrywkowy w nowym McLarenie GT jest najbardziej zaawansowanym z dotychczas stworzonych przez McLarena i jednym z najszybciej działających na świecie. Obejmuje nawigację HERE® oraz informacje o ruchu drogowym aktualizowane w czasie rzeczywistym. Interfejs działa podobnie do smartfona, zaś na 7-calowym ekranie dotykowym kierowca może wybrać jedną z dostępnych funkcji, np. nawigację satelitarną, połączenie bluetooth z telefonem, streaming lub aktywację głosem.
Dzięki wyjątkowym poduszkom silnika, będącym tylko w połowie tak sztywnymi jak te obecne w McLarenach 600LT, nastawionym na torowe wrażenia z jazdy, hałas generowany przez strukturę samochodu jest mniejszy, a dźwięki niskiej częstotliwości emitowane do kabiny przez strukturę włókna węglowego są redukowane, a nie wzmacniane, tak jak to ma miejsce w modelu McLaren Senna; w trybie Comfort nowy McLaren GT jest najwygodniejszym McLarenem stworzonym do tej pory.
Salony McLarena na całym świecie przyjmują już zamówienia na egzemplarze nowego McLarena GT, które zaczną trafiać do rąk klientów pod koniec 2019 roku. Cena w Polsce zaczyna się od 237 500 euro.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: