McLaren ujawnia nową, innowacyjną i lekką architekturę pojazdu! Będzie ona stanowić podstawę nowej generacji zelektryfikowanych supersamochodów
Mike Flewitt, dyrektor generalny McLaren Automotive, potwierdził dzisiaj wprowadzenie całkowicie nowej, elastycznej i lekkiej architektury pojazdu, która będzie stanowić podstawę nowej generacji zelektryfikowanych supersamochodów.
Nowa architektura, zaprojektowana specjalnie do obsługi nowych hybrydowych układów napędowych, została w całości zaprojektowana, opracowana i wyprodukowana w McLaren Composites Technology Center.
Nowa, elastyczna architektura pojazdu wykorzystuje innowacyjne procesy i techniki usuwania nadmiaru masy oraz zmniejszania całkowitej masy pojazdu, przy jednoczesnej poprawie atrybutów bezpieczeństwa.
Będzie ona stanowić podstawę następnej generacji hybrydowych modeli McLarena. Firma zajmująca się supersamochodami wkracza właśnie w drugą dekadę produkcji seryjnej pojazdów.
Przeczytaj też: McLaren, który „pieści” prądem
Mike Flewitt, dyrektor generalny McLaren Automotive, powiedział:
Nowa, przełomowa architektura pojazdu jest równie rewolucyjna, jak podwozie MonoCell, które wprowadziliśmy w pierwszym samochodzie firmy, 12C, kiedy dekadę temu rozpoczęliśmy produkcję seryjnych pojazdów.
Ta nowa, ultralekka obudowa z włókna węglowego oferuje większą integralność strukturalną i wyższy poziom jakości niż kiedykolwiek wcześniej, a nasz nowy zakład MCTC szybko stał się rozpoznawalny jako globalne centrum doskonałości w dziedzinie badań i produkcji materiałów kompozytowych.
Nasza zaawansowana wiedza w zakresie procesów i produkcji lekkich kompozytów w połączeniu z naszym doświadczeniem w najnowocześniejszej technologii akumulatorów i wysokowydajnych hybrydowych układach napędowych sprawia, że jesteśmy w idealnym położeniu, aby zapewnić klientom poziom zelektryfikowanego, wysokowydajnego silnika, który do tej pory był po prostu nieosiągalny.
Przeczytaj też: McLaren Senna „Ride On” – sportowe auto dla najmłodszych
Pierwszy nowy hybrydowy supersamochód McLarena oparty na całkowicie nowej architekturze zostanie wprowadzony na rynek już w 2021 roku.
Flewitt wyznał również, że nowa architektura umożliwi McLarenowi przejście na w 100% zelektryfikowane supersamochody:
Dla nas lekkość i elektryfikacja idą w parze, aby osiągnąć lepsze osiągi, a także bardziej wydajne pojazdy.
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: