
McLaren stworzył wyjątkowy model dla Królowej Elżbiety II. Jest jedyny w swoim rodzaju
Królowa Elżbieta II jest najdłużej panującą, żyjącą głową państwa na świecie. W tym roku świętuje 70-lecie swojego panowania. Z tej okazji McLaren postanowił przygotować jedyny w swoim rodzaju egzemplarz modelu Artura.
Stworzeniem wyjątkowego modelu dla królowej zajął się oddział MSO (McLaren Special Operations) wyspecjalizowany w unikatowych projektach.

Samochód stworzony z okazji 70-lecia panowania królowej wyróżnia wyjątkowy emblemat – znaczek McLarena został zastąpiony napisem „Elizabeth II” Co ważne, napis graficznie odpowiada klasycznej stylistyce marki, zarówno w kwestii czcionki, jak i kolorystyki.
Uwagę zwraca także nietypowy kolor lakieru, czyli odcień Platinum Jubilee, balansujący na granicy srebra i bieli. Kolor ten powstał dzięki współpracy MSO z firmą AkzoNobel, która specjalizuje się w lakierach.

McLaren Artura, hybrydowy supersamochód nowej generacji, ma pod maską układ napędowy o mocy 680 KM, którego maksymalny moment obrotowy wynosi 720 Nm.Silnik elektryczny o mocy 95 KM wytwarza chwilowy moment obrotowy do 225 Nm, zapewniając rewelacyjną, godną supersamochodu McLarena reakcję przepustnicy i drapieżne przyspieszenie.
Od 0 do 100 km/h samochód przyspiesza w 3 sekundy, a do 200 km/h w 8,3 sekundy. Do 300 km/h McLaren Artura rozpędzi się w 21,5 sekundy. Jego prędkość maksymalna to 330 km/h.
Królowa Elżbieta II w ciągu swojego panowania jeździła wieloma modelami brytyjskich samochodów. W jej „garażu” można było zobaczyć takie auta jak Bentley, Land Rover, Jaguar czy Rolls-Royce. Teraz przyszedł czas na McLarena.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: