McLaren Artura otrzyma opony z technologią Pirelli Cyber Tyre. Producent zapowiada, że mają one „tajemniczy zmysł” – co to znaczy?
Nowy McLaren będzie pierwszym samochodem seryjnie wyposażonym w opony Pirelli Cyber!
Pirelli wyposaży seryjny samochód w opony z czujnikami, które mogą komunikować się z autem. Jest to światowa premiera zaawansowanego systemu Cyber Tyre firmy Pirelli w zastosowaniu fabrycznym. Obejmuje on umieszczony w każdej oponie czujnik, który gromadzi istotne dane, niezbędne do bezpiecznej podróży, a następnie przekazuje je poprzez zintegrowane oprogramowanie do komputera pokładowego samochodu. Pierwszym seryjnym zastosowaniem tego zaawansowanego rozwiązania jest McLaren Artura.
{{ image(34518) }}
Dane pochodzące z czujników są przetwarzane przez oprogramowanie stworzone przez Pirelli, które jest zintegrowane z elektroniką samochodu. Niektóre informacje można zobaczyć na tablicy przyrządów i centralnym wyświetlaczu, inne są wykorzystywane przez elektronikę samochodu do kalibracji systemów ostrzegania kierowcy w oparciu o dokładną charakterystykę opon i ich stanu.
{{ image(34519) }}
Pirelli Cyber Tyre pozwala kierowcy dostosować ciśnienie w oponach tak, by uzyskiwał lepsze czasy okrążeń na torze, w oparciu o indywidualny styl jazdy. Powiadomienia, które otrzymają poszczególni kierowcy, będą zatem definiowane przez ich styl prowadzenia samochodu. Kierowcy mogą być również powiadamiani o osiągnięciu przez opony optymalnej temperatury pracy, co umożliwi im uwolnienie maksymalnego potencjału samochodu.
{{ gallery(3228) }}
Technologia Pirelli Cyber Tyre reprezentuje przyszłość stojącą przed oponami, które zapewnią intelignetnym samochodom dodatkowy zmysł. Za ich pomocą samochody będą w stanie zidentyfikować i przewidywać potencjalne niebezpieczne sytuacje drogowe, takie jak utrata przyczepności czy zjawisko aquaplaningu. Sprawi to, że elektroniczne systemy wspomagające kierowcę, będą mogły interweniować z wyprzedzeniem.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: