
Mazda3 została Kobiecym Światowym Samochodem Roku
Nagroda Kobiecy Światowy Samochód Roku została ustanowiona w 2010 r., przyznawana jest przez 41 członkiń jury reprezentujących ponad 30 krajów całego świata, które głosują zgodnie z kryteriami, jakimi kierują się kobiety przy wyborze samochodu.
Nowa Mazda3 zaprojektowana została przy zastosowaniu dojrzałej interpretacji języka projektowania KODO, który wnika w samą istotę japońskiej estetyki. Podczas gdy sylwetka nadwozia wyraża sedno prostego, pojedynczego ruchu, subtelne profilowanie ożywia projekt dzięki grze światła i cienia, które przenikają się wzajemnie w bryle pojazdu. Efektem jest bardziej naturalne i jednocześnie bardziej wyraziste wyrażenie dynamizmu stylistyki KODO.
Pomimo wspólnej nazwy – Mazda3, modele hatchback i sedan mają całkowicie różne osobowości; design hatchbacka jest emocjonujący, a sedana zdecydowanie elegancki. Oba warianty nadwozia dzielą tylko jeden wspólny element karoserii, którym jest maska silnika. Kompaktowa Mazda3 wykorzystuję architekturę Mazda Skyactiv, zaprojektowaną z myślą o wykorzystaniu naturalnego dla człowieka zmysłu równowagi podczas prowadzenia. Gamę benzynowych jednostek napędowych Skyactiv uzupełnia, od jesieni tego roku, nowoczesna jednostka Skyactiv-X, która łączy najlepsze cechy silnika benzynowego i diesla.
Bazując na filozofii projektowania samochodu wokół człowieka, Mazda znacząco poprawiła podstawowe właściwości jezdne modelu, dzięki czemu przyspieszanie, skręcanie i hamowanie stało się całkowicie naturalne. Priorytetem było też najwyższe bezpieczeństwo zarówno pasażerów, jak i przechodniów, co znalazło odzwierciedlenie w najwyższej, pięciogwiazdkowej ocenie przyznanej Maździe 3 w testach zderzeniowych przeprowadzonych przez niezależną organizację Euro NCAP.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: