Mazda MX-5 Cup Poland i Unitel Mazda MX-5 Esports – Mazda łączy świat „prawdziwego” sportu motorowego z „wirtualnym”
Już za kilka tygodni rozpoczyna się drugi sezon wyścigowy polskiej edycji pucharu Mazdy MX-5 czyli Mazda MX-5 Cup Poland. Japoński producent postanowił też stworzyć nową wirtualną serię wyścigową z myślą o osobach dopiero zaczynających swoją przygodę z simracingiem.
W roku 2021 kierowcy ścigający się w Mazda MX-5 Cup Poland mieli do dyspozycji 10 fabrycznie nowych pojazdów, dostarczonych prosto z fabryki w Hiroszimie, zaadaptowanych do sportu wyłącznie przez polskich inżynierów i mechaników w warszawskiej firmie TG Auto na zlecenie operatora cyklu – firmy Unitel Motorsport.
Podczas czterech podwójnych rund w roku 2021 na torze w Poznaniu nowy puchar szybko znalazł swoje miejsce w krajobrazie naszych wyścigów. Wyścigowe Mazdy startowały także w wyścigach długodystansowych. Zadebiutowały również na arenie międzynarodowej, w wyścigach w Czechach i Słowacji.
Sponsorem tytularnym cyklu wyścigów w 2022 roku została firma Unitel, a partnerem oponiarskim i wyłącznym dostawcą opon będzie począwszy od sezonu 2022 koreańska firma Hankook, która podpisała 3-letni kontrakt. Szymon Sołtysik, PR Manager Mazda Motor Poland, powiedział:
Kolejny sezon wyścigów Mazda MX-5 Cup to dla nas dalszy sprawdzian wytrzymałości samochodów. Cieszę się, że w kalendarzu WSMP do znanego toru w Poznaniu dołącza słowacki obiekt, dzięki czemu puchar mocniej zaznaczy swoją obecność za granicą, a kierowcy będą mogli liczyć na ciekawszą rywalizację.
Kalendarz sezonu 2022 Mazda MX-5 Cup Poland obejmuje 5 podwójnych rund:
Unitel Mazda MX-5 Esports – japoński producent rozpoczyna wirtualne ściganie
Po sukcesie Mistrzostw Polski Digital Motorsport w latach 2020-2021, organizatorzy tego cyklu – Ragnar Simulator i Polski Związek Motorowy – postanowili stworzyć nową serię z myślą o osobach dopiero zaczynających swoją przygodę z simracingiem. Efektem tego jest Unitel Mazda MX-5 Esports, cykl rozgrywany w ramach Pucharu Polski Digital Motorsport 2022. Jest to przedsięwzięcie o tyle unikalne, że łączy świat „prawdziwego” sportu motorowego z tym „wirtualnym”.
Unitel Mazda MX-5 Esports, część ekosystemu MPDM – Mistrzostw Polski Digital Motorsport, to pierwszy element partnerstwa z Mazda MX-5 Cup Poland oraz Unitel Motorsport. W ciągu roku pojawi się jeszcze więcej aspektów łączących oba „światy” sportu motorowego.
Podobnie jak Mistrzostwa Polski, Puchar Polski Digital Motorsport jest częścią kalendarza Polskiego Związku Motorowego. Dla uczestników oznacza to najwyższą jakość organizacji, profesjonalne sędziowanie zawodów, a także status jakim może pochwalić się niewiele cykli simracingowych na świecie. Pierwsza trójka Unitel Mazda MX-5 Esports odbierze swoje trofea wraz z innymi mistrzami polskiego motorsportu na Gali Sportu Samochodowego PZM.
Puchar zostanie przeprowadzony w terminie 01.04-26.05.2022 roku na platformie iRacing, czołowym tytule w świecie simracingu. Uczestnicy wezmą udział w sześciu rundach za kierownicą Mazdy MX-5 Cup, takiego samego auta jak w Mazda MX-5 Cup Poland. Największym atutem Unitel Mazda MX-5 Esports jest jego koszt, a właściwie ich brak. Organizator przygotował 1000 darmowych kont z 3-miesięczną subskrypcją na platformie iRacing, a kalendarz składa się wyłącznie z torów dostępnych dla każdego użytkownika.
Sezon 2022 składa się z sześciu rund na torach w Japonii, Wielkiej Brytanii oraz Stanach Zjednoczonych. W kwietniu zawodnicy ścigać się będą na Tsukubie, Oulton Park i Okayamie, a w maju na Daytona International Speedway (w konfiguracji drogowej), Summit Point i Laguna Seca.
Unitel Mazda MX-5 Esports to część unikalnego ekosystemu polskich rozgrywek z dziedziny simracingu. Zwycięzca Pucharu zapewni sobie bezpośredni awans do Mistrzostw Polski Digital Motorsport, gdzie jesienią będzie rywalizował z najlepszymi z najlepszych w naszym kraju na wirtualnych torach wyścigowych. Ci, którzy zajmą miejsca od 2 do 13 trafią do rozgrywanych latem Baraży MPDM.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: