Mazda 2 Hybrid – Toyota Yaris w przebraniu. Jaka jest pierwsza hybryda Mazdy w Europie?
Mazda zaprezentowała nową, hybrydową odsłonę modelu 2. I niech nie zmyli nikogo znaczek na masce. To tak naprawdę bardzo dobrze znany samochód, który od lat jeździ po polskich drogach.
Mazda 2 Hybrid to pierwszy samochód oferowany przez japońską firmę w Europie, w którym zastosowano w pełni hybrydowy układ napędowy.
Pod maską Mazdy 2 Hybrid znajdziemy trzycylindrową jednostkę benzynową 1.5 o mocy 93 KM i współpracujący z nią silnik elektryczny generujący 59 kW. Łączna moc całego układu napędowego wynosi 116 KM. Od 0 do 100 km/h samochód rozpędza się w 9,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 175 km/h. Średnie zużycie paliwa zgodnie z cyklem WLTP oscyluje natomiast w granicach 3,8–4 litrów na 100 km.
Mazda 2 Hybrid nie wymaga podłączania do zewnętrznych ładowarek – poziom naładowania akumulatora jest stale kontrolowany przez generator napędzany silnikiem. Dzięki temu po uruchomieniu samochód automatycznie wykorzystuje silnik elektryczny, aby umożliwić cichą jazdę w trybie elektrycznym.
Mazda 2 Hybrid – Toyota Yaris w przebraniu
Hybrydowa odsłona Mazdy 2 to efekt współpracy pomiędzy Mazdą i Toyotą. W rzeczywistości to po prostu model Yaris, ale oferowany z logo Mazdy. Dlatego też samochód zachowuje wymiary miejskiej Toyoty, w tym rozstaw osi wynoszący 2560 mm, a także pojemność bagażnika 286 l.
Samochód będzie dostępny w całej Europie w trzech poziomach wyposażenia – Mazda 2 Hybrid Pure, Mazda 2 Hybrid Agile oraz Mazda 2 Hybrid Select. Co ciekawe, hybrydowe wydanie na bazie Yarisa, będzie oferowane równolegle z obecną, w pełni spalinową generacją Mazdy 2.
Sukces rynkowy Mazdy 2 Hybrid będzie zależeć głównie od cen, a te wciąż pozostają nieznane. Więcej szczegółów powinniśmy poznać w styczniu.
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: