
Mazda 2 Hybrid – Toyota Yaris w przebraniu. Jaka jest pierwsza hybryda Mazdy w Europie?
Mazda zaprezentowała nową, hybrydową odsłonę modelu 2. I niech nie zmyli nikogo znaczek na masce. To tak naprawdę bardzo dobrze znany samochód, który od lat jeździ po polskich drogach.
Mazda 2 Hybrid to pierwszy samochód oferowany przez japońską firmę w Europie, w którym zastosowano w pełni hybrydowy układ napędowy.

Pod maską Mazdy 2 Hybrid znajdziemy trzycylindrową jednostkę benzynową 1.5 o mocy 93 KM i współpracujący z nią silnik elektryczny generujący 59 kW. Łączna moc całego układu napędowego wynosi 116 KM. Od 0 do 100 km/h samochód rozpędza się w 9,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 175 km/h. Średnie zużycie paliwa zgodnie z cyklem WLTP oscyluje natomiast w granicach 3,8–4 litrów na 100 km.
Mazda 2 Hybrid nie wymaga podłączania do zewnętrznych ładowarek – poziom naładowania akumulatora jest stale kontrolowany przez generator napędzany silnikiem. Dzięki temu po uruchomieniu samochód automatycznie wykorzystuje silnik elektryczny, aby umożliwić cichą jazdę w trybie elektrycznym.

Mazda 2 Hybrid – Toyota Yaris w przebraniu
Hybrydowa odsłona Mazdy 2 to efekt współpracy pomiędzy Mazdą i Toyotą. W rzeczywistości to po prostu model Yaris, ale oferowany z logo Mazdy. Dlatego też samochód zachowuje wymiary miejskiej Toyoty, w tym rozstaw osi wynoszący 2560 mm, a także pojemność bagażnika 286 l.

Samochód będzie dostępny w całej Europie w trzech poziomach wyposażenia – Mazda 2 Hybrid Pure, Mazda 2 Hybrid Agile oraz Mazda 2 Hybrid Select. Co ciekawe, hybrydowe wydanie na bazie Yarisa, będzie oferowane równolegle z obecną, w pełni spalinową generacją Mazdy 2.
Sukces rynkowy Mazdy 2 Hybrid będzie zależeć głównie od cen, a te wciąż pozostają nieznane. Więcej szczegółów powinniśmy poznać w styczniu.

Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: