Maybach 57S Mu’ammara al-Kaddafiego został wystawiony na sprzedaż!
Niezwykle rzadki Maybach 57S, zbudowany na zmówienie Mu’ammara al-Kaddafiego, jeśli tylko chcesz, może być twój.
Holenderski dealer samochodów Auto Leitner wystawił na sprzedaż coupe Maybach 57S Cruisero zbudowane przez Xenatec na specjalne zamówienie pułkownika Mu’ammara al-Kaddafiego. Kaddafi nigdy nim nie jeździł, bo samochód powstał już po jego śmierci.
{{ image(33973) }}
Xenatec stworzył Cruisero, rozszerzając przednie drzwi, usuwając tylne i dodając więcej pochylenia słupków dachowych. Kilka innych drobnych poprawek wizualnych odróżniało coupe od sedana, a wnętrze otrzymało bardziej powierzchowną metamorfozę.
Xenatec nie wprowadził żadnych modyfikacji mechanicznych, więc moc pochodzi z 6-litrowego silnika V12 z podwójnym turbodoładowaniem AMG, który zapewnia moc 604 KM i 1000 Nm momentu obrotowego.
Chociaż coupe waży ponad 2720 kilogramów, to przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5 sekund.
{{ gallery(3194) }}
Przeczytaj też: Najbrzydszy Maybach na świecie?
Samochód został autoryzowany przez Daimlera i zaprojektowany zgodnie z tymi samymi standardami, co auta z seryjnej produkcji. Kierownictwo było przekonane, że może sprzedać 100 egzemplarzy politykom, przedsiębiorcom, oligarchom i innym zamożnym ludziom na całym świecie, ale Xenatec złożył wniosek o upadłość i ostatecznie wyprodukowano tylko 8 egzemplarzy tego Maybacha.
{{ image(33974) }}
Wystawiony na sprzedaż Maybach Kaddafiego, był czwartym zbudowanym egzemplarzem. Powinien trafić do dyktatora w 2012 roku, ale rozpoczęcie arabskiej wiosny w 2011 roku i wojna domowa w Libii, które ostatecznie doprowadziły do śmierci pułkownika, zniweczyły te plany.
Zamiast tego został sprzedany innemu nabywcy, którego tożsamość jest nieznana. Pewne jest to, że osoba, która trafiła na Maybacha Kadafiego, rzadko nim jeździła: jego licznik wskazuje 3000 kilometrów.
{{ image(33975) }}
Przeczytaj też: Maybach okiem David’a LaChapelle
Posiadanie w garażu wyjątkowo rzadkiego fragmentu historii Maybacha z powiązaniami z dawną klasą rządzącą Libii w garażu nie jest tanie. Auto Leitner wycenił samochód na 961 950 euro, czyli ponad 400 000 złotych.
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: