Maserati Mexico – ikona włoskiego stylu z egzotyczną nazwą. Jaka jest jej historia?
Maserati Mexico było wyjątkowym samochodem o smukłych i nieskazitelnych liniach. To eleganckie coupé 2+2 w czystym włoskim stylu, ale z potężnym sportowym sercem.
Maserati Mexico – ikona włoskiego stylu
Maserati Mexico było wyjątkowym samochodem o smukłych i nieskazitelnych liniach. To eleganckie coupé 2+2 w czystym włoskim stylu, ale z potężnym sportowym sercem. Pod maską kryła się drogowa wersja silnika wyścigowego pochodzącego z 450 S. Był to trzeci model Maserati, w którym zastosowano tę jednostkę napędową, po Quattroporte i 5000 GT.
Od momentu premiery Maserati Mexico było wyposażone w 4,2-litorwy silnik V8 o mocy 260 KM, który rozpędzał samochód do prędkości maksymalnej 240 km/h oraz 4,7-litrowy silnik V8 o mocy 290 KM, który był w stanie rozpędzić Mexico do prędkości maksymalnej 255 km/h.
Maserati Mexico imponowało zarówno osiągami, jak i wyposażeniem, które obejmowało – w standardzie – skórzane fotele, elektryczne szyby, drewnianą deskę rozdzielczą, klimatyzację i wentylowane przednie hamulce tarczowe. Automatyczna skrzynia biegów, wspomaganie kierownicy i radio były dostępne jako dodatkowo płatne opcje.
Maserati Mexico – teoria dotycząca nazwy
Jak to się stało, że samochód Maserati zyskał nazwę kraju z Ameryki Północnej? Jedna z hipotez mówi, że pewien znaczący klient kupił model 5000 GT Allemano, który wcześniej należał do prezydenta Meksyku, Adolfo Lópeza Mateosa, i przywiózł go do Modeny w celu dokonania drobnych napraw.
Wśród hipotez dotyczących tego, jak ten samochód został nazwany krajem Ameryki Środkowej, mówi się, że duży klient meksykański kupił model 5000 GT Allemano, który wcześniej należał do prezydenta Meksyku Adolfo Lópeza Mateosa w 1961 roku, i przywiózł go do Modeny naprawiony po wypadku. Odwiedzając historyczną fabrykę Maserati, ów klient miał być pod takim wrażeniem zaprojektowanego przez Vignale prototypu, że bezwzględnie nalegał na jego zakup, aż w końcu nadwozie zostało przeniesione na podwozie jego 5000 GT. Mówi się, że ta seria zbiegów okoliczności doprowadziła do wyboru nazwy „Mexico” dla przyszłego modelu.
Maserati Mexico reprezentowało doskonałość, design i moc, wartości, które wciąż można znaleźć we współczesnych modelach włoskiej marki. Dziś, podobnie jak 55 lat temu, Maserati nadal buduje kultowe samochody, które kształtują historię motoryzacji.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: