Maserati Medici II – matka sportowych limuzyn
W latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku sportowe auta były małe i szybkie, a limuzyny duże i powolne. Giorgetto Giugiaro jednak już wtedy chciał łączyć moc z luksusem.
fot. Maserati
|
Pomysł na Maserati zrodził się w 1974 roku, gdy kariera Giugiaro nabierała rozpędu. Inspirowane florencką rodziną Medyceuszy auto miało łączyć ze sobą wygodę amerykańskich krążowników szos z mocą pięciolitrowego V8. Zaprojektowane Medici I mogło pomieścić sześć osób dzięki wprowadzeniu do auta dwóch kanap wmontowanych naprzeciwko siebie – jedna skierowana do, a druga odwrotnie do kierunku jazdy. Tapicerka była wykonana z weluru, a chowane światła miały dodać autu sportowego ducha.
Niestety ze względu na ogrom miejsca, jakie zajmowały dwie kanapy Medici I było bardzo nieproporcjonalne i po dwóch latach pracy nad projektem Giugiaro oficjalnie przyznał się do porażki. Nie przeszkodziło mu to jednak w rozpoczęciu pracy od nowa i stworzenie konceptu Medici II – auta, którego stylizacyjne podobieństwa widać było w wielu autach wyprodukowanych na przestrzeni lat 80tych.
Maserati Medici I |
Futurystyczna, kanciasta sylwetka zyskała na proporcjach dzięki rezygnacji z dwóch kanap na rzecz podwójnych foteli – zyskany w ten sposób nadmiar powierzchni mógł zostać wykorzystany na wbudowanie mini lodówki, rozkładanych stolików i pojemnika na dokumenty. Miejsce weluru zajęła skóra i drewno, a element nowoczesności zapewnił wbudowany telewizor. Chowane światła zostały zastąpione klasycznymi lampami, a dzięki dodaniu sporego grilla przód auta został podniesiony i bardziej harmonijnie komponował się z resztą auta.
fot. Maserati
|
Druga odsłona Maserati Medici spotkała się z ciepłymi opiniami na Paryskim pokazie motoryzacyjnym w 1976 roku. Mimo wszystko Maserati Medici II nie weszło do produkcji, lecz stało się bazą, na której zdecydowanych liniach opierała się większość późniejszych samochodów. Inspiracje Medici widać w Audi B2 Coupe, pierwszym BMW M1 czy w słynnym Deloreanie.
Wobec kolejnego przykładu geniuszu Giugiaro nie można przejść obojętnie – w końcu jego twórczość możemy podziwiać właściwie na co dzień. Medici II można oglądać po dziś dzień w muzeum Louwman w Hadze. Ciekawe jednak jaka przyszłość motoryzacyjna by nas czekała, gdyby wszystkie jego uznane projekty weszły do produkcji?
Najnowsze
-
Pachnieć Rolls-Roycem? Teraz można! Marka wprowadza nowy zapach perfum Rolls-Royce Scent
Rolls-Royce, synonim luksusu i wyrafinowania, przenosi doświadczenie podróżowania swoimi samochodami na nowy, zmysłowy poziom. Wprowadzając Rolls-Royce Scent, marka debiutuje z unikalnym konceptem zapachowym, który wzbogaca wnętrze flagowego modelu Phantom o nowy wymiar doznań. -
Citroen C5 X PHEV 225 KM – test. Hybryda, która cię zaskoczy
-
70 990 zł za nowe, spalinowe auto z takim wyposażeniem? MG3 miażdży konkurencję!
-
Chiński desant na polskie drogi – spis modeli i cen. Czy Kowalski z Malinowską wiedzą, co kupują?
-
Masz problem z odpaleniem swojego diesla w mroźny poranek? Te sposoby ci pomogą
Zostaw komentarz: