Maserati MC20 to coupé o mocy 621 koni mechanicznych, stworzone do wyścigowego stylu życia
Maserati MC20 to coupé o mocy 621 koni mechanicznych z centralnie umieszczonym silnikiem, zaprojektowane z pełnym naciskiem na osiągi, stworzone do wyścigów.
Opracowanie MC20 zajęło około dwóch lat, częściowo dzięki testom symulacyjnym opartym na oprogramowaniu, które oszczędzają firmie znaczną ilość czasu i pieniędzy. 97% testów dynamicznych przeprowadzono na symulatorze zaprojektowanym we własnym zakresie, a następnie inżynierowie dostroili samochód, testując go w rzeczywistych warunkach drogowych i torowych na całym świecie. Czasy okrążeń były niezwykle ważne, ponieważ MC20 zostało stworzone do wyścigów.
Na razie będziemy musieli poczekać, aby dowiedzieć się, gdzie będzie rywalizować i jak będzie wyglądać w pełnych regaliach wyścigowych. Maserati zaprezentowało póki co jedynie wersję dopuszczoną do ruchu ulicznego, która posiada nisko zamontowaną owalną kratkę, odchylone do tyłu reflektory i tylne światła w kształcie trójkąta.
Przeczytaj też: Historia marki Maserati
W MC20 uwzględniono wszystkie charakterystyczne cechy marki, a styliści celowo wplatali w projekt garść subtelnych odniesień do MC12 zbudowanego w 2004 i 2005 roku. Oglądany z boku MC20 m typowe proporcje, jakich oczekujemy od supersamochodu z silnikiem umieszczonym centralnie.
Prawie 1500 kilogramowy MC20 rozciąga się na 467 cm od końca do końca, 195,5 cm szerokości i 121 cm wysokości. Ładowność jego bagażnika wynosi 50 litrów.
Maserati zdecydowało się nie dawać MC20 aktywnych komponentów aerodynamicznych, chociaż coupe opiera się na małym, zgrabnie zintegrowanym tylnym spojlerze dla docisku i w dużej mierze na włóknie węglowym, aby utrzymać wagę pod kontrolą. Zainstalowano również drzwi motylkowe, ponieważ są one bardziej funkcjonalne i pomagają pasażerom wejść do kabiny w stosunkowo wdzięczny sposób, nawet jeśli nie uprawiają regularnie jogi.
MC20 jest trwale podłączony do sieci za pośrednictwem pakietu, który nazywa się Maserati Connect. Obejmuje on nawigację podłączoną do Internetu, wbudowane Wi-Fi, kompatybilność z Amazon Alexa i łączność ze smartfonem.
Wewnątrz kierowca siedzi przed parą 10,0-calowych ekranów; jeden zastępuje zestaw wskaźników, a drugi wyświetla nowe oprogramowanie informacyjno-rozrywkowe o nazwie Maserati Multimedia System, zwane MIA. Pozwala ono użytkownikom na wybór trybu jazdy, ustawienie temperatury, włączenie podgrzewanego siedzenia i zmianę stacji radiowej, a także posiada wiele innych funkcji.
Przeczytaj też: Maserati Ghibli Hybrid – pierwsza hybryda w historii włoskiej marki
Moc MC20 pochodzi z umieszczonego pośrodku 3,0-litrowego silnika V6, który opiera się na parze turbosprężarek, aby uzyskać moc 621 koni mechanicznych przy 7500 obr./min i 729 Nm momentu obrotowego między 3000 a 5500 obr./min. Zaprojektowany we własnym zakresie i nazwany przez Maserati Nettuno to sześciocylindrowy silnik to jednostka pod kątem 90 stopni z dwiema świecami zapłonowymi na cylinder, suchą miską olejową oraz bezpośrednim i pośrednim układem wtrysku paliwa. Obraca tylne koła za pośrednictwem ośmiobiegowej, dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni biegów i mechanicznego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu.
Maserati MC20 przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 2,9 sekundy.
Ceny Maserati MC20 nie są jeszcze znane, ale już można składać na nie zamówienie. MC20 pojawi się na czas w roku modelowym 2022, co oznacza, że dostawy prawdopodobnie rozpoczną się w pierwszej połowie 2021 roku.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: