Maserati MC20 to coupé o mocy 621 koni mechanicznych, stworzone do wyścigowego stylu życia
Maserati MC20 to coupé o mocy 621 koni mechanicznych z centralnie umieszczonym silnikiem, zaprojektowane z pełnym naciskiem na osiągi, stworzone do wyścigów.
Opracowanie MC20 zajęło około dwóch lat, częściowo dzięki testom symulacyjnym opartym na oprogramowaniu, które oszczędzają firmie znaczną ilość czasu i pieniędzy. 97% testów dynamicznych przeprowadzono na symulatorze zaprojektowanym we własnym zakresie, a następnie inżynierowie dostroili samochód, testując go w rzeczywistych warunkach drogowych i torowych na całym świecie. Czasy okrążeń były niezwykle ważne, ponieważ MC20 zostało stworzone do wyścigów.
Na razie będziemy musieli poczekać, aby dowiedzieć się, gdzie będzie rywalizować i jak będzie wyglądać w pełnych regaliach wyścigowych. Maserati zaprezentowało póki co jedynie wersję dopuszczoną do ruchu ulicznego, która posiada nisko zamontowaną owalną kratkę, odchylone do tyłu reflektory i tylne światła w kształcie trójkąta.
Przeczytaj też: Historia marki Maserati
W MC20 uwzględniono wszystkie charakterystyczne cechy marki, a styliści celowo wplatali w projekt garść subtelnych odniesień do MC12 zbudowanego w 2004 i 2005 roku. Oglądany z boku MC20 m typowe proporcje, jakich oczekujemy od supersamochodu z silnikiem umieszczonym centralnie.
Prawie 1500 kilogramowy MC20 rozciąga się na 467 cm od końca do końca, 195,5 cm szerokości i 121 cm wysokości. Ładowność jego bagażnika wynosi 50 litrów.
Maserati zdecydowało się nie dawać MC20 aktywnych komponentów aerodynamicznych, chociaż coupe opiera się na małym, zgrabnie zintegrowanym tylnym spojlerze dla docisku i w dużej mierze na włóknie węglowym, aby utrzymać wagę pod kontrolą. Zainstalowano również drzwi motylkowe, ponieważ są one bardziej funkcjonalne i pomagają pasażerom wejść do kabiny w stosunkowo wdzięczny sposób, nawet jeśli nie uprawiają regularnie jogi.
MC20 jest trwale podłączony do sieci za pośrednictwem pakietu, który nazywa się Maserati Connect. Obejmuje on nawigację podłączoną do Internetu, wbudowane Wi-Fi, kompatybilność z Amazon Alexa i łączność ze smartfonem.
Wewnątrz kierowca siedzi przed parą 10,0-calowych ekranów; jeden zastępuje zestaw wskaźników, a drugi wyświetla nowe oprogramowanie informacyjno-rozrywkowe o nazwie Maserati Multimedia System, zwane MIA. Pozwala ono użytkownikom na wybór trybu jazdy, ustawienie temperatury, włączenie podgrzewanego siedzenia i zmianę stacji radiowej, a także posiada wiele innych funkcji.
Przeczytaj też: Maserati Ghibli Hybrid – pierwsza hybryda w historii włoskiej marki
Moc MC20 pochodzi z umieszczonego pośrodku 3,0-litrowego silnika V6, który opiera się na parze turbosprężarek, aby uzyskać moc 621 koni mechanicznych przy 7500 obr./min i 729 Nm momentu obrotowego między 3000 a 5500 obr./min. Zaprojektowany we własnym zakresie i nazwany przez Maserati Nettuno to sześciocylindrowy silnik to jednostka pod kątem 90 stopni z dwiema świecami zapłonowymi na cylinder, suchą miską olejową oraz bezpośrednim i pośrednim układem wtrysku paliwa. Obraca tylne koła za pośrednictwem ośmiobiegowej, dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni biegów i mechanicznego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu.
Maserati MC20 przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 2,9 sekundy.
Ceny Maserati MC20 nie są jeszcze znane, ale już można składać na nie zamówienie. MC20 pojawi się na czas w roku modelowym 2022, co oznacza, że dostawy prawdopodobnie rozpoczną się w pierwszej połowie 2021 roku.
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: