Maserati MC20 Cielo – supersamochód z głową w chmurach. Ma ponad 620 KM i silnik V6
Supersportowy samochód MC20 teraz wyjeżdża na drogi jako spyder. Maserati MC20 Cielo to samochód, który ma osiągi prawdziwego supersamochodu i daje przyjemność jazdy z otwartym dachem. Auto ma szklany dach, który można złożyć w ciągu 12 s, a ponadto może on być transparentny, jak i nieprzezroczysty.
Szczególne cechy nowego spydera zdradza już sama nazwa MC20 Cielo: MC to skrót od Maserati Corse („Wyścigi”), 20 odnosi się do roku 2020, który rozpoczął nową epokę w historii marki, a Cielo („niebo”) podkreśla fakt, że jest to model stworzony dla przyjemności z jazdy pod gołym niebem.
Maserati MC20 Cielo wyróżnia się eleganckim, a jednocześnie bardzo sportowym wyglądem. Premierowa wersja wyróżnia się nowym trójwarstwowym lakierem metalizowanym Acquamarina, dostępnym w ramach programu personalizacji Maserati Fuoriserie.
Jak zapewnia włoski producent, w tym aucie nic nie jest zbędne, wszystko ma swoją funkcję. Jedynym ustępstwem na rzecz efektu „wow” są unoszone do góry drzwi, tak jak w supersportowym samochodzie MC20. Zapewniają one znacznie łatwiejszy dostęp do kabiny i ułatwiają wysiadanie, a także eksponują karbonowy kokpit i całkowicie demaskują przednie koło samochodu.
Maserati MC20 Cielo wyposażono w elektrochromowe (inteligentne szkło), którego przepuszczalność światła można zmienić za dotknięciem przycisku na centralnym ekranie – i wybrać przeźroczystość lub nieprzeźroczystość. To efekt wykorzystania dyspersyjnego polimeru ciekłokrystalicznego (PDLC). Z kolei dach można otworzyć lub zamknąć w zaledwie 12 sekund. Samochód waży zaledwie 65 kg więcej niż coupé.
Nadwozie wersji spyder różni się od coupe nie tylko otwieranym dachem. W Maserati MC20 Cielo w ramach optymalizacji aerodynamiki zmieniono usytuowanie wlotów powietrza do komory silnika, a z tyłu pojawiły się nowe wloty w kształcie bumerangu.
Dzięki temu wykorzystanie efektu przepływu powietrza przez błotniki pozwala zintensyfikować odprowadzanie gorącego powietrza z komory silnika bez zmian efektywności aerodynamicznej tylnego spoilera. Dodatkowo optymalnie ukształtowany środkowy słupek pomaga w stabilizacji przepływu powietrza po powierzchni nadwozia, dzięki czemu podczas jazdy z otwartym dachem jadący nie są narażeni na nadmierne zawirowania powietrza.
Specyfikację nowego modelu wzbogaca szeroka gama aktywnych systemów bezpieczeństwa. Oprócz czujników parkowania, kamery cofania i monitorowania martwego pola dostępnych w MC20 od roku modelowego 2022 nowy spyder wprowadza autonomiczne awaryjne hamowanie, informacje o znakach drogowych oraz zestaw kamer 360°.
Maserati MC20 Cielo – silnik
Sercem Maserati MC20 Cielo jest umieszczony centralnie 3,0-litrowy silnik V6 Nettuno, który opiera się na parze turbosprężarek. Generuje on moc 621 KM przy 7500 obr./min i 729 Nm momentu obrotowego między 3000 a 5500 obr./min.
Spyder od 0 do 100 km/h rozpędza się w około 3 sekundy, a jego prędkość maksymalna to ponad 320 km/h. Moment obrotowy przekazywany jest na tylne koła za pośrednictwem 8-stopniowej, dwusprzęgłowej przekładni.
Maserati MC20 Cielo – cena
Cena Maserati MC20 Cielo nie jest jeszcze znana, tak samo jak termin wprowadzenia auta do sprzedaży. Wiadomo jednak , że będzie ono dostępne również dla klientów w Polsce.
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: