
Maserati Ghibli Hybrid – pierwsza hybryda w historii włoskiej marki
Maserati Ghibli Hybrid jest pierwszą hybrydą w ofercie Maserati i poważnym krokiem w celu całkowitej elektryfikacji marki w przyszłości. Niektórzy mogą być nią jednak zawiedzeni.
Wyczekiwane od dawna, pierwsze hybrydowe Maserati doczekało się swojej premiery.
Zaprezentowany przez Maserati samochód ma pod maską 4-cylindrowy, 2-litrowy silnik z systemem tzw. miękkiej hybrydy (o której więcej pisałyśmy tu), a nie jak oczekiwano hybrydy plug-in, którą można naładować za pomocą zwykłej wtyczki. Co to oznacza? 48-woltową instalację elektryczną i dodatkowe doładowanie elektryczne – e-Booster, które dodaje nieco mocy z baterii podczas dynamicznego przyspieszania.
Do kompletu Maserati dorzuciło ośmiobiegową przekładnię automatyczną, która przenosi na tylną oś 330 KM (przy 5 750 obr/min) mocy oraz 450 Nm momentu obrotowego. Auto przyspiesza do setki w 5,7 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 255 km/h.
https://www.youtube.com/watch?v=0r1XG5MP7Ns
Maserati Ghibli Hybrid może – wg producenta – pochwalić się niższą średnią emisją spalin o 25% w stosunku do benzynowego V6. Zużycie paliwa ma wynosić między 8,5, a 9,6 l/100 km wg norm WLTP.
Włoska marka zapewnia również, że hybryda będzie brzmieć jak prawdziwe Maserati i to bez wsparcia elektronicznych sztuczek w postaci dodatkowych generatorów dźwięku. O odpowiedni dźwięk zadbają specjalne rezonatory.
Ghibli Hybrid ma być natychmiast rozpoznawalny na drogach, częściowo przez projekt nowej stylizacji nadwozia i wnętrza. Z przodu pojawiła się nowa atrapa chłodnicy oraz nowy wzór świateł LED, a z tyłu hybrydę rozpoznamy po reflektorach w kształcie bumerangów, nieco nawiązujących do starszych modeli marki, jak np. 3200GT.
Wspólnym mianownikiem zmiany stylizacji, opracowanym przez Centro Stile Maserati, jest kolor niebieski wybrany do identyfikacji wszystkich samochodów Maserati z technologią hybrydową. Niebieskie wstawki są obecne we wlotach powietrza, w okolicach loga marki oraz na zaciskach hamulców. Niebieskie przeszycia zagościły też w kabinie, w której w centralnej cześci tkwi oparty na Androidzie system multimedialny z bezramkowym, dotykowym ekranem o przekątnej 10,1 cala. System zapewni między innymi stałą łączność z siecią pozwalająca kontrolować funkcje pojazdu za pomocą aplikacji na smartfona.
Pierwsze egzemplarze Ghibli Hybrid będzie można zamawiać już we wrześniu. W salonach Maserati nowe modele pojawią się przed końcem roku. Ile trzeba będzie za nie zapłacić? Na razie nie wiadomo.
Nowy Ghibli Hybrid to pierwszy krok w ambitnym zamyśle całkowitej elektryfikacji marki w przyszłości. Pierwszymi całkowicie elektrycznymi samochodami Maserati będą nowe GranTurismo i GranCabrio, których premiery zaplanowano na 2021 rok.
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
Zostaw komentarz: