1
1
Martyna Błanik ma zaledwie siedem lat, a już od roku triumfuje w rajdach i wygrywa z dorosłymi zawodniczkami. Dziewczynka wygrała klasyfikację roczną w klasie kobiet, a w klasie junior zajęła drugie miejsce. Była najmłodszą uczestniczką zawodów.
Często znani kierowcy rajdowi i wyścigowi zaczynają swoją przygodę bardzo wcześnie. Robert Kubica pierwszy raz za kółko zasiadł mając 6 lat. Martyna Błanik rozpoczyna motorsportową karierę bardzo podobnie. Ma 7 lat i już odnosi sukcesy!
Pasję dziewczynki rozwija jej tata, Marcin Błanik który postanowił zaangażować się w sport córki. Obecnie jeździ z nią jako pilot (osoby poniżej 18 roku życia muszą startować z rodzicem lub opiekunem).
– Już jako trzylatka zaczęła jeździć na rowerze, później na quadach elektrycznych, a kiedy miała pięć lat, kupiłem jej motor spalinowy dopasowany do dzieci. Jeździła nim dość szybko, więc ze względu na bezpieczeństwo zdecydowaliśmy się jednak na samochód” – opowiada tata Martyny.
Po zakupie rajdówki trzeba było dopasować ją do siedmiolatki. W samochodzie zostały przedłużone pedały, zamontowano też obowiązkową klatkę bezpieczeństwa. Martyna prowadzi siedząc w specjalnym foteliku przystosowanym dla dzieci.
Kilka kilometrów od miejsca, w którym młoda miłośniczka sportów motoryzacyjnych szlifuje swoje umiejętności, odbywają się wyścigi Rally Park Kaczyce. Organizatorzy zgodzili się, by dziecko wzięło w nich udział. Oprócz tego Martyna Błanik ścigała się też na torze wyścigowym w cyklu Drive Cup, który odbywa się w Kamieniu Śląskim. Zajęła trzecie miejsce w klasie kobiet. Tutaj również jej konkurentkami były tylko dorosłe zawodniczki.
Ojciec utalentowanej 7-latki twierdzi, że córka jeździ na razie bardzo zachowawczo. – Jest ostrożna, bo wie, jak poważne konsekwencje mogłaby ponieść, gdyby przekroczyła pewne granice. Kiedy jeżdżę obok niej, widzę, jak kalkuluje i uważa. Nie naciskam na nią i chcę, żeby rozwijała się we własnym tempie — podsumowuje ojciec dziewczynki.
Martynie gratulujemy pasji i życzymy sukcesów!
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx.Finał trzeciego sezonu TOYOTA GR CUP
Dynamiczne i wszechstronne: Audi Q5 Sportback drugiej generacji
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx.Finał trzeciego sezonu TOYOTA GR CUP
Dynamiczne i wszechstronne: Audi Q5 Sportback drugiej generacji
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx.Finał trzeciego sezonu TOYOTA GR CUP
Dynamiczne i wszechstronne: Audi Q5 Sportback drugiej generacji
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx.Finał trzeciego sezonu TOYOTA GR CUP
Dynamiczne i wszechstronne: Audi Q5 Sportback drugiej generacji
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Komentarze:
Leopold Stawski - 23 stycznia 2024
Co kogo obchodzi jakaś klepsydra w Bawarii, ludzie!!! Opamiętajcie się..
Straszyć tu ludzi w Polsce jakimiś niemieckimi znakami???
Dajcie sobie siana…