
BAIC to kolejna chińska marka, która debiutuje w Polsce
To marka własna jednego z największych chińskich koncernów samochodowych. Oficjalnym importerem marki jest spółka BAIC Auto Polska Sp. z o.o.
BAIC to zupełna nowość w Polsce, choć oczywiście nie jest to pierwsza chińska marka, która debiutuje na polskim rynku. Ostatnimi czasy, marki z Państwa Środka wyrastają jak grzyby po deszczu. Nic dziwnego, do tej pory samochody z Chin miały utrudnione zadanie na Starym Kontynencie, gdzie obowiązywały rygorystyczne normy spalin.
Chiny, aby dostosować swoje samochody do naszych norm, musiałyby inwestować ogromne środki w rozwój technologii, co zwyczajnie było nieopłacalne. Sytuacja wygląda zupełnie inaczej w przypadku aut elektrycznych, które dominują w palecie marek z Chin. Nie inaczej zapewne będzie w przypadku marki BAIC, która 11 grudnia oficjalnie zaprezentuje gamę modelową w Polsce. Wtedy też poznamy polski cennik.
O marce BAIC
BAIC (Beijing Automotive Industry Holding Co., Ltd.) to jeden z najstarszych producentów samochodów w Chinach, markę założono w 1958 roku. Koncern BAIC jest jednym z największych producentów samochodów w Chinach oraz trzecią największą firmą motoryzacyjną w Państwie Środka pod względem rocznych przychodów.
Dotychczas koncern BAIC Group zbudował około 31 milionów samochodów, które trafiły na drogi ponad stu krajów świata. Tylko w 2022 roku fabryki koncernu BAIC Group opuściło blisko półtora miliona samochodów.
W ramach współpracy koncernu BAIC Group z niemieckim koncernem Daimler Benz AG, BAIC Group nabyło 9,98% udziałów w koncernie Daimler AG. Daimler Benz AG posiada 9,55% udziałów w spółce BAIC Motor Co Ltd.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Komentarze: