Marianne Hinson – spec od aerodynamiki w Caterham F1 Team
Marianne Hinson odpowiada za aerodynamikę w zespole Caterham F1 Team.
Hinson dorastała w rodzinie, której wielką pasją były sporty motorowe. Jej ojciec, z wykształcenia inżynier IT, zawsze kręcił się wokół wyścigów. Marianne studiowała astrofizykę, ale marzyła o tym, aby związać swoją przyszłość z wyścigami, dokładnie z Formułą 1. Kiedy zaczęła myśleć o studiach magisterskich dowiedziała się, że na Cranfield University jest kierunek związany z inżynierią w sportach motorowych. Bez wahania złożyła tam swoją aplikację.
Marianne Hinson – specjalista od aerodynamiki F1 |
Wykładowcy w szkole mieli bardzo dobre kontakty w świecie motoryzacji i sportów motorowych – dzięki ich pomocy Marianne napisała pracę dyplomową dotyczącą mechaniki płynów w F1, przy tworzeniu której otrzymała wsparcie British American Racing, zespołu Formuły 1 z lat 1999-2005. Po uzyskaniu tytułu magistra złożyła aplikację na stanowisko młodszego specjalisty w zakresie aerodynamiki w zespół Jordan Grand Prix i została przyjęta, realizując tym samym swoje młodzieńcze marzenie o Formule 1.
O Polkach, które budują bolidy przeczytasz tutaj. |
Pracowała z Johnem Iley’em, który później współpracował z Ferrari, oraz z Mikiem Gascoyne’m. Po dwóch latach została niejako złowiona przez ekipę Toyota F1 i przeniosła się do Kolonii w Niemczech. Spędziła tam ponad pięć lat budując i wzmacniając wydajność pracy zespołu.
Ekipa Toyoty odpadła z F1 w 2009 roku, ale mimo światowej recesji, która odbiła się również na sporcie, Marianne Hinson szybko znalazła pracę. Z powrotem pojawiła się w zespole Jordana, który zmienił nazwę na Force India. Współpraca trwała dwa lata. W 2011 roku Marianne współpracowała z Lotus F1 Team, dziś jest w Caterham F1 Team.
O Kobietach w F1 przeczytasz tutaj. |
– Moi rodzice zawsze mnie wspierali – mówi Marianne. – Kiedy chodziłam do szkoły, zawsze angażowałam się w typowo męskie zadania i przedmioty jak fizyka i matematyka. Dla moich rodziców decyzja o tym, że chcę pracować w F1 nie była szokiem. Myślę, że nawet przez myśl im nie przeszło pytanie, po co to robię. Owszem, trafiłam w życiu na seksistowskich nauczycieli, którzy uważali, że to bardzo zabawne, że dziewczyna chce studiować technologię i zajmować się nauką. Wtedy jednak byłam nastawiona przede wszystkim na wiedzę, nie wiedziałam, że będę kiedyś w F1.
Obecnie zadaniem Hinson jest uzyskać maksymalną wydajność aerodynamiczną w czasie prób w tunelach aerodynamicznych.
Marianne Hinson z Jarno Trullim i Heiki Kovalainenem. |
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: