Marc Marquez wyrównuje rekord Micka Doohana
Marc Marquez już dwa tygodnie temu, podczas Grand Prix Japonii, zdobył drugi z rzędu tytuł mistrza świata MotoGP, a zwycięstwo Hiszpana w niedzielnym wyścigu o Grand Prix Malezji przypieczętowało 63. tytuł w klasyfikacji konstruktorów dla Hondy.
Wygrywając w Malezji Marquez nie tylko zapewnił Hondzie kolejny tytuł w klasyfikacji konstruktorów, ale również wyrównał, ustanowiony w 1997 roku, rekord dwunastu zwycięstw w jednym sezonie należący do legendarnego zawodnika Repsol Hondy, Micka Doohana. Triumf tegorocznego mistrza MotoGP w Malezji był także 695 wygraną motocyklisty Hondy w wyścigu MŚ, a dla Hondy – aż 63. tytułem w klasyfikacji konstruktorów (w tym 21. w królewskiej klasie).
„To był jeden z najtrudniejszych i najbardziej wymagających fizycznie wyścigów w tym sezonie, dlatego cieszę się bardzo, że wyrównałem rekord zwycięstw Micka Doohana – powiedział Marquez. – Wiedzieliśmy, że w Malezji będzie gorąco, ale dzisiaj samo dojechanie do mety było wyzwaniem. Jestem zadowolony ze swojej jazdy, ponieważ straciłem trochę czasu w pierwszym zakręcie, ale byłem w stanie przebić się na czoło stawki i kontrolować sytuację przed decydującym atakiem.”
Marc Marquez |
fot. Honda |
„To kolejny bardzo ekscytujący i wyjątkowy dla Hondy sezon – powiedział wiceprezes Honda Racing Corporation, Shuhei Nakamoto. – Marc pokazał niesamowitą dominację, wygrywając pierwszych dziesięć wyścigów z rzędu, a następnie sięgając po drugi z rzędu tytuł mistrzowski. Nigdy tego nie zapomnimy, tym bardziej, że dokonał tego podczas naszego domowego wyścigu w Japonii. Ten tytuł dedykuję wszystkim kibicom Hondy na całym świecie, a my ruszamy teraz na ostatnią rundę sezonu do Walencji, gdzie spróbujemy przypieczętować też mistrzostwo w klasyfikacji zespołów – drugą z rzędu „potrójną koronę”.”
Tym razem pecha na torze Sepang miał zwycięzca Grand Prix Malezji sprzed roku, Dani Pedrosa, który upadł na drugim okrążeniu, jadąc na drugiej pozycji. Hiszpan z zespołu Repsol Honda podniósł swój motocykl i wrócił do walki, prezentując tempo równie dobre jak Marqueza, ale w połowie wyścigu przewrócił się raz jeszcze i nie mógł kontynuować jazdy. Solidne, czwarte miejsce wywalczył za to Niemiec Stefan Bradl z ekipy LCR Honda.
Wyścig klasy Moto3 wygrał dosiadający Hondy Hiszpan Efren Vazquez, do którego na podium dołączył jego rodak, finiszujący na trzecim miejscu Alex Rins. Na czele klasyfikacji generalnej wciąż znajduje się inny podopieczny Hondy, Alex Marquez, młodszy brat mistrza MotoGP, który po piątym miejscu w Malezji nadal ma 11 punktów przewagi na czele generalki.
Mistrzostwo świata w klasie Moto2, w której wszyscy motocykliści ścigają się na motocyklach wyposażonych w silniki z drogowego modelu CBR600RR, w Malezji przypieczętował Hiszpan Esteve Rabat, który ukończył wyścig na torze Sepang na trzecim miejscu. Wygrał jego rodak, trzeci w tabeli Maverick Vinales.
Ostatnia runda MotoGP, Grand Prix Walencji, już za dwa tygodnie.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: