Marc Marquez jednak pojedzie w GP Andaluzji?
Sześciokrotny mistrz świata Moto GP, Marc Marquez, który złamał prawą rękę w groźnie wyglądającym wypadku podczas Grand Prix Hiszpanii, rozważa możliwość powrotu na tor już w ten weekend, mimo że niedawno, bo w ten wtorek, przeszedł operację.
Marc Marquez na cztery okrążenia przed końcem GP Hiszpanii, wyścigu inaugurującego sezon 2020 Moto GP, zaliczył poważnie wyglądający wypadek. Hiszpan najechał na tarki, wyleciał w żwir, a w jego prawą rękę uderzyło koło sunącego motocykla.
Po Grand Prix oficjalnie poinformowano, że Hiszpan doznał poprzecznego złamania trzonu prawej kości ramiennej.
Przeczytaj też: Moto GP: Fabio Quartararo wygrywa swój pierwszy wyścig w karierze
We wtorek Marquez przeszedł operację. Zabiegł przebiegł bez komplikacji. Zespół lekarzy, którym kierował dr Xavier Mir, wstawił Marquezowi tytanową płytkę oraz poinformował, że nerw promieniowy nie został uszkodzony. To niezwykle istotna informacja, odnosząca się do długości trwania leczenia. Doktor Mir stwierdził, że dzięki nieuszkodzonemu nerwowi powrót Hiszpana na tor przy okazji Grand Prix Czech (7-9 sierpnia) jest całkowicie realny.
Teraz okazuje się, że Marc Marquez może wszystkich zaskoczyć i ponownie zasiąść za kierownicą swojej Hondy już w ten weekend podczas Grand Prix Andaluzji. Tak donosi gazeta „El Periodico de Catalunya”.
Na decyzję Marqueza miała wpłynąć informacja o nie uszkodzeniu nerwów. Hiszpan chce też wykorzystać szansę, by zdobyć ważne punkty, w skróconym z powodu pandemii koronawirusa sezonie Moto GP.
W nadchodzących dniach Marquez oceni swój stan i zdecyduje, czy rozsądnie jest zasiadać na motocyklu zaledwie trzy dni po operacji złamanego ramienia. Być może kibicom przyjdzie czekać na poznanie decyzji sześciokrotnego mistrza świata aż do sobotniej sesji kwalifikacyjnej.
Przeczytaj też: Kto jest najbardziej utytułowanym producentem motocykli w Moto GP?
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: