
Manhart ER 800 – 800 KM za 800 tysięcy złotych, ale bez prawa do rejestracji. Kto to kupi?
Niemiecki tuner Manhart wziął na warsztat Mercedesa AMG E63 S i stworzył bardzo drogi samochód, którego nie da się zarejestrować. A wygląd? To kwestia dyskusyjna.
Projekty Manharta zawsze były zachwycające! Poprawa osiągów, dodanie kilku charakterystycznych akcentów i ta dam… Mamy jeżdżące arcydzieło! To arcydzieło imponuje mocą, z pewnością jeździ bardzo szybko, ale nie każdy kierowca będzie mógł się o tym przekonać…

Manhart ER 800 to zmodyfikowany Mercedes AMG E63 S. Liczba w nazwie odnosi się do mocy jednostki napędowej – czterolitrowe V8 zamiast seryjnych 603 KM, ma aż 798 KM. Moment obrotowy wzrasta z 850 Nm do 1070 Nm.
Niemiecki tuner nie podał osiągów zmodyfikowanego pojazdu, ale jeśli weźmiemy pod uwagę, że E63 S od 0 do 100 km/h rozpędza się w 3,4 sekundy, to ER 800 zapewne robi to poniżej 3 sekund.
Manhart zamontował w ER 800 nowy układ hamulcowy z ceramiczno-karbonowymi tarczami o średnicy 405 mm na przedniej osi, 21-calowe obręcze i obniżył zawieszenie. Zmieniono także orurowanie od turbosprężarki i zainwestowano świeżutkie katalizatory. Tylko, że…
Dwa ostatnie wymienione przez nas elementy nie mają szans na przejście certyfikacji TÜV, więc wyposażony w nie samochód nie zaliczy w Niemczech badania technicznego. Z tego względu tuner zaznacza, że to opcja wyłącznie na eksport.

Manhart ER 800 – cena
Cena samochodu po przeróbkach Manharta wzrasta z 600 tysięcy złotych, które trzeba wydać na podstawowe E63 S w salonie, do ponad 800 tysięcy złotych. Komplet dodatków niemieckiego tunera kosztuje w przeliczeniu ponad 216 tysięcy złotych.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: