Mandie August – kobieta rallycrossu
Zamieszczamy wywiad z niezwykłą kobietą - asystentką zarządu i matką dwojga dzieci, która po pracy zasiada w mocarnej maszynie, by torować sobie nią drogę wśród z reguły męskich rywali na torze rallycrossowym.
fot. mandie-august.de
|
Mandie August, trzydziesto-pięciolatka (ur. 23.02.1974 roku) rozpoczęła przygodę z rallycrossem dwa lata temu. W przeciągu zaledwie kilku miesięcy pokonała niełatwą drogę od poziomu adeptki – do znaczącej postaci nie tylko w niemieckim, ale i w europejskim rallycrossie.
Obok Czeszki Michaeli Kalny jest jedyną kobietą startującą w Mistrzostwach kontynentu, w dywizji 1 A, w której samochody osiągają przyspieszenia rzędu 4 sekund do 100 km/h.
Na torze rozpycha się karoseryjnymi łokciami w swoim VW Polo Super 1600 na równi z mężczyznami. Prywatnie to dość drobna kobieta, o czarującym uśmiechu, determinacji w dążeniu do celu i ogromnej woli walki.
fot. mandie-august.de
|
Reporterce Motocainy udało się porozmawiać z Mandie August podczas IX Rundy Mistrzostw Europy Rallycross w Słomczynie.
Tor w Słomczynie uznawany jest za techniczny i dość szybki. W tym sezonie to właśnie tu zdobywałaś ważne dla klasyfikacji punkty i zaprezentowałaś brawurowy, spektakularny styl jazdy. Jak mogłabyś skomentować zawody ze swej zawodniczej perspektywy?
– Słomczyński tor stanowi duże wyzwanie, ponieważ przed zakrętami musisz zredukować prędkość o wiele bardziej, niż na innych obiektach. Nawierzchnia jest też mocno zróżnicowana na poszczególnych odcinkach. Musiałam się do tego przyzwyczaić, ale w końcu stawiłam czoła.
fot. mandie-august.de
|
To Twój drugi sezon w Mistrzostwach Europy Rallycross. Jak oceniasz ten rok? Czy techniczne problemy, z którymi się borykałaś sprawiają, że czujesz się zawiedziona?
– Jako że jest to właśnie dopiero drugi sezon w ERC, możemy czuć się usatysfakcjonowani. Udało mi się poprawić swoje czasy, a wszelkie problemy z samochodem były pod kontrolą. Oczywiście, zawsze istnieje ryzyko problemów technicznych… Moim zdaniem nie tylko utrzymałam swoją pozycję, ale też czuję się dobrze przygotowana do przyszłych zawodów. A swoją drogą: w Mistrzostwach Niemiec zajmuję w tej chwili drugą pozycję w dywizji 1 A.
Mandie podczas ME Rallycross w Słomczynie |
fot. Michal Dehnel
|
Wielu wyraża się o Tobie jako „najszybszej kobiecie w rallycross” i „objawieniu 2008 roku”. Jakie to uczucie walczyć i wygrywać z mężczyznami?
– Jest to dość trudne, ale rywalizacja z mężczyznami daje mi wiele uciechy i satysfakcji, zwłaszcza w chwili, gdy wcześniej od nich przekraczam linię mety. Uważam, że kobiet w rallycross’ie powinno być więcej.
Jak zaczęła się Twoja przygoda ze sportem motorowym?
– Mogłabym nazwać to impulsem. Na początku byłam tylko widzem w czasach, kiedy mój wieloletni przyjaciel – Rene Münnich – zaczął zajmować się rallycrossem. Pewnego dnia zapytał mnie, czy sama nie chciałabym poprowadzić auta. Byłam do tego nastawiona sceptycznie, ale też równie mocno zaciekawiona. Po przejechaniu kilku okrążeń po torze rallycross’owym poczułam, że to jest właśnie to! To było jesienią 2007 roku. Oboje postanowiliśmy, że wystarujemy w Mistrzostwach Niemiec 2008, a stąd był już mały krok do debiutu w Mistrzostwach Europy w tym samym sezonie.
Przygotowania do każdych zawodów pochłaniają jednak dużo czasu i pieniędzy…
– Rallycross staje się coraz bardziej popularny i ulubiony przez widzów. Może być to spowodowane faktem, że inne sporty motorowe – w tym również Formuła 1 – nie są tak nafaszerowane emocjami. Rallycross jest zawsze burzliwym wydarzeniem. Nasz główny sponsor w szczególności celuje w tę dyscyplinę, przeznaczając na nią dużą część swego budżetu reklamowego. Nasz team może więc startować w wyścigach z dobrym wyposażeniem.
fot. mandie-august.de
|
Rallycross jest tak ekscytujący, ze może stać się sposobem na życie. Czy zdradzisz nam co nie co na temat swojego codziennego życia?
– Jako asystentki zarządu i matki dwojga dzieci moje życie niewiele różni się od życia innych kobiet. Jednak sport motorowy czyni tę różnicę: kiedy inne kobiety idą pograć w tenisa lub do salonu fittnes, ja jestem na torze wyścigowym. I to jest właśnie to, co chcę robić!
Rozmawiała: Marzena Tamul
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
Zostaw komentarz: