
Motocykl elektryczny nie nadaje się na wyprawę? Ten pobił rekord dystansu
Pewien szwajcarski motocyklista pokonał ponad 1700 km w ciągu jednej doby jadąc elektrycznym Harleyem-Davidsonem LiveWire. Jak tego dokonał?
Elektryczne motocykle, podobnie jak elektryczne samochody, mają jeden główny atrybut – zasięg na jednym ładowaniu. Różnica jest taka, że niewiele osób wybiera się na przykład na wakacyjny wyjazd z rodziną na motocyklu. Jeśli zatem ktoś nie bierze często udziału w wyprawach motocyklowych, relatywnie nieduży zasięg nie powinien być dla niego problemem. Jednak gdy myśli o podróży motocyklowej, to dystans na jednym ładowaniu zaczyna byc ważny.
Przeczytaj też o najnowszej premierze motocykla elektrycznego zza oceanu: Cleveland Falcon – motocykl elektryczny z USA
Niejaki Michel von Tell chciał sprawdzić, czy elektrycznym motocyklem da się przejechać nieco dłuższy dystans niż standardowy, w relatywnie krótkim czasie. Plan wycieczki zakładał dotarcie z Zurychu do Stuttgartu, co nie jest szczególnie ambitne, ponieważ oba miasta dzieli nieco ponad 200 kilometrów. Dlatego Michel zrobił mały objazd, odwiedzając w sumie cztery kraje i pokonując 1723 kilometry, a to wszystko w czasie zaledwie 23 godzin i 48 minut!
Przeczytaj także:
Czy można jeździć motocyklem w dobie zagrożenia koronawirusem SARS-CoV-2?
Motocyklem jaki wybrał na tę wyprawę, był najnowszy model Harley-Davidson LiveWire – pierwszy elektryczny model marki – także dostępny w Polsce. Nasze wrażenia z premiery tego motocykla na prąd przeczytacie tutaj. Producent w swoich prospektach podaje średni zasięg 158 kilometrów, ale Szwajcarowi udało się przejeżdżać nawet 200 na jednym ładowaniu. Zakładając, że idealnie rozplanował swoją trasę od ładowarki do ładowarki, musiał zrobić po drodze osiem przystanków, każdy trwający godzinę (tyle trwa naładowanie baterii do pełna), choć oczywiście mogło być ich więcej, za to krótsze (baterie najszybciej ładują się do 80 procent pojemności). Zakładając jednak powyższe obliczenia, musiał uzyskać średnią prędkość przejazdu 110 km/h. Nieźle.
Przeczytaj też: Motocyklowa pomoc w walce z koronawirusem SARS-CoV-2
Rekord ustanowiony przez Michela von Tella jest oficjalny i udowadnia, że elektrycznym motocyklem też da się pojechać na wyprawę. Zakładając, że lubicie robić sobie co 200 kilometrów godzinną przerwę na kawę i zawsze podążać tropem sieci szybkich ładowarek.
Samotna przejażdżka motocyklem w czasie epidemii – co na to prawo?
Jeździć czy nie jeździć motocyklem – oto jest pytanie! Za i przeciw przeczytasz też tutaj.
Polecamy:
Quady i ich kierowcy niszczą pola uprawne oraz tereny podlegające ochronie
Ducati Streetfighter V4 i V4S zadebiutowały. Włosi zdradzili tajemnice modelu
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: