Małysz w Orlen Team, Czachor i Dąbrowski w Toyocie Hilux

Dziś, w warszawskim Domu Dochodowym przy Placu Trzech Krzyży, odbyła się konferencja organizowana przez Orlen Team. W sezonie, do drużyny dołączą Adam Małysz i Rafał Marton, a do Toyoty Hilux przesiądą się motocykliści - Jacek Czachor i Marek Dąbrowski.

Adam Małysz oraz Rafał Marton dołączają do ORLEN Team. Dzięki wsparciu kolejnego sponsora, jakim jest PKN ORLEN, będą mogli wystartować w wybranych eliminacjach Pucharu Świata FIA oraz Mistrzostw Polski, a także kolejnym rajdzie Dakar. Przełomowa zmiana czeka także motocyklistów – Jacka Czachora i Marka Dąbrowskiego – którzy przesiądą się z jednośladów do rajdowej Toyoty Hilux.

Zespół Adama Małysza pozyskał nowego sponsora – PKN ORLEN, który wspólnie z dotychczasowymi partnerami RedBull, Generali, Sony i Toyota będzie wspierał występy załogi – dzięki temu zespół może rozbudować program startów, zakładający w tym sezonie Mistrzostwa Strefy Europy Centralnej, Rajdowe Mistrzostwa Polski Samochodów Terenowych, wybrane rundy Pucharu Świata FIA, Rajd Maroka i najprawdopodobniej Silk Way Rally.

Po sukcesie, jakim było piętnaste miejsce w Rajdzie Dakar, wzrosły aspiracje Adama Małysza i całego zespołu. W związku z tym bardzo cieszymy się ze wsparcia ze strony PKN ORLEN. Pozwoli to na rozbudowanie zaplanowanego wcześniej programu startów. Celem zespołu pozostaje maksymalny rozwój Adama jako kierowcy, doskonalenie jego umiejętności, treningi i rozwój rajdowej kariery naszego legendarnego skoczka.

Już dzisiaj załoga Adam Małysz / Rafał Marton odlatuje do Włoch na pierwszą rundę Pucharu Świata – 20. Italian Baja. Następnie program przewiduje start załogi w Baja Żagań (3-5 maja), Rábaköz Cup (18-19 maja), RSMPST Pleszew (31 maja – 2 czerwca), Baja Carpathia (21-23 czerwca), Baja Poland (30 sierpnia – 1 września), Internext Rally Vsetin (28-29 września) i Rallye OiLibya Maroc (13-19 października). Najprawdopodobniej zobaczymy również Adama i Rafała w Silk Way Rally, maratonie z Moskwy do Astrachania (6-13 lipca).

Podobnie jak w Dakarze, samochodem załogi będzie Toyota Hilux T1, obsługiwana przez Overdrive Racing. Nasi zawodnicy są bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Jean-Marc’ka Fortina.

„Bardzo się cieszę, że dołączam do ORLEN Team – zdecydowanie najsilniejszego polskiego zespołu, który nie tylko oferuje mi możliwość startów na najwyższym poziomie, ale również wiedzę i doświadczenie, które są niezbędne by wygrywać w tej dyscyplinie. Zapewne nie byłoby mnie tu, gdyby nie dotychczasowe wsparcie i możliwości rozwoju jakie otrzymałem ze strony firm: Red Bull, Generali, Sony oraz Toyoty. Liczę, że posiadając tak silne zaplecze, do grona którego właśnie przystąpił PKN ORLEN, niejednokrotnie uda mi się stanąć na podium i w ten sposób przyczynić się do promocji polskiego sportu” – powiedział Adam Małysz.

Starty ORLEN Team w tym sezonie rozpoczął Tadeusz Błażusiak, który w spektakularnym stylu zdobył tytuł SuperEnduro, teraz kolej na EnduroCross. Z kolei już za kilka dni na trasie zobaczymy Adama Małysza i Rafa Martona w Italia Baja. Ich plany na cały rok to zarówno udział w wybranych eliminacjach mistrzostw świata cross-country, jak i imprezach niższej rangi. Niecałe dwa tygodnie później – 4 kwietnia – na trasę Abu Dhabi Desert Challenge wystartuje Kuba Przygoński i Tadek Błażusiak. Jacka Czachora z Markiem Dąbrowskim najprawdopodobniej po raz pierwszy zobaczymy w bezpośredniej sportowej konfrontacji w samochodzie w lipcu.

Duże wyzwania czekają również Jacka Czachora i Marka Dąbrowskiego. Motocykliści, startujący w barwach ORLEN Team już od 13 lat, przesiądą się w tym roku do rajdowego auta –Toyoty Hilux. Ich pierwsza część sezonu będzie skoncentrowana na testach oraz treningach. W dalszej kolejności wystartują w rajdach typu cross-country, a docelowo w rajdzie Dakar 2014. Marek jest świetnym kierowcą, a Jacek nawigatorem na pustynnych terenach – podział w samochodowej drużynie dokonał się zatem sam.

– Rajdowe starty samochodem były moim odwiecznym marzeniem. Taka sytuacja jest dla mnie wręcz nobilitacją i będę się starać dać z siebie wszystko, aby pojechać jak najlepiej. To kolejny etap po przygodzie z motocyklem – wielu zawodników z obecnych ekip samochodowych było kiedyś motocyklistami, jak choćby Auriol, Roma, czy bezkonkurencyjny Peterhansel. Dlatego też jestem dobrej myśli. Teraz liczy się trening, który od 1 kwietnia rozpoczniemy w Dubaju. Przesiadamy się ze sprzętu ważącego 200 kg, do 1,5-tonowego samochodu, więc będzie nad czym pracować – powiedział Marek Dąbrowski.

Co my o tym myślimy? Nie da się ukryć, że zasilenie szeregów przez Taddy’ego Błażusiaka przyniesie profity obu stronom: logo Orlen Team stanie się rozpoznawalne nie tylko w Europie, a sam Błażusiak w końcu dostąpi możliwości poznania i zachwycenia fanów motoryzacji w Polsce. Nie oszukujmy się, ale sukcesy zawodnika były jak dotąd, często bagatelizowane przez sponsorów i polskie media. Teraz, ta sytuacja może się zmienić. 
Czachor i Dąbrowski w Toyocie Hilux to kolejne zaskoczenie tej konferencji. Ich doświadczenie na różnego rodzaju rajdach jest nie do ocenienia, ale czy Panowie poradzą sobie równie dobrze w samochodzie, jak na motocyklach?

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze