Mały, tani elektryk od Volkswagena już powstaje?
Plany i podział ról w Grupie Volkswagena zostały ostatnio zaburzone, ale najwyraźniej nie zagroziło to projektowi przystępnego cenowo, elektrycznego samochodu do miasta.
Volkswagen w ostatnim czasie kładzie bardzo duży nacisk na elektryfikację modeli i już w czerwcu powinien zadebiutować ID.3 – samochód, który według słów producenta, ma być przełomem na miarę Garbusa oraz Golfa i który tym razem wprowadzi masy w erę elektromobilności. On oraz inne modele z gamy ID, która powinna szybko się rozrastać.
Wydaje się, że wśród priorytetów dotyczących projektowania elektryków, małe autko miejskie nie ma wysokiej pozycji. Przecież nie tak dawno e-up! przeszedł face lifting i dołączyły do niego bliźniacze modele od Skody oraz Seata. Pamiętajmy jednak, że samochody te (w wersjach spalinowych) debiutowały w 2011 roku! Czas na zmianę generacji zbliża nie nieuchronnie. Zadanie opracowania następców „trojaczków” otrzymał Seat, co ogłosił w marcu 2019 roku szef Volkswagena Herbert Diess. Nie zdradzono żadnych szczegółów, a jedynie cenę, która kształtowałaby się poniżej 20 tys. euro (czyli przynajmniej o 2000 euro mniej, niż e-up!).
Test Volkswagena e-up! – do przywiązania jeden krok
Według nieoficjalnych informacji, Seat miałby współpracować przy tym projekcie z JAC Automobile Group, czyli z firmą będącą chińskim partnerem Grupy Volkswagena na polu właśnie elektryków. Problem w tym, że wbrew wcześniejszym planom Seat nie wejdzie teraz do Chin i trudno powiedzieć kiedy mogłoby to nastąpić. W takiej sytuacji Niemcy uznali, że rozpoczynanie takiej współpracy nie miałoby sensu. Przedstawiciele Seata natomiast stwierdzili, że jest to część szerszych zmian w ramach Grupy Volkswagena, dotyczących marek, produkcji oraz podejścia do poszczególnych rynków.
Kto zatem przejmie projekt małego elektrycznego samochodu? Według słów szefa designu Volkswagena Klausa Bischoffa, które padły w czasie ostatniej konferencji online, takie auto już powstaje. Otwartym pozostaje pytanie czy zajmuje się tym konkretnie Volkswagen, czy też zadanie pierwotnie zlecone Seatowi, przekazał komuś innemu. Z punktu widzenia konsumenta nie ma to większego znaczenia – będzie to kolejny samochód niemieckiego koncernu, który otrzyma trzy różne „twarze” i inne elementy, pozwalające odróżniać od siebie egzemplarze sprzedawane pod różnymi markami. Najważniejsze jest to, że prace nad tym autem trwają.
Skoda Enyaq iV. Tak się prezentuje pierwszy elektryczny SUV czeskiego producenta
Zdjęcia przestawiają koncepcyjnego Volkswagena Up Lite Concept z 2009 roku. Up! jaki zadebiutował dwa lata później właściwie w niczym go nie przypominał, ale dzisiaj ten czysty design oraz bardzo oszczędna w formie deska rozdzielcza, trochę przypominają ID.3. Może ten stary prototyp stanowi inspirację dla nowego, miejskiego elektryka?
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: